Forum > Demolåtar

Boxcutter - Halvfärdig demo

(1/4) > >>

Boxcutter:
Hej!

Nu är det dags för mig att göra min halvårliga översyn av forumet och lyssna igenom de låtar som lagts upp och även komma med en ny låt själv.
Den här är inte klar, jag väntar fortfarande på att hitta en sångerska (eller att hon hittar mig!).
Vid 45 sekunder ska sångerskan i fråga sjunga samma melodi som det som valthornen och trombonerna spelar i unison och senare vid 148 sekunder ska hon återigen
komma in och sjunga samma melodi som "aahh"-körerna/fiolerna/valthornen/trumpeten/trombonen, kanske med någon random text på latin eller något.

Så syftet med det här inlägget är tvåfaldigt:
1. Att försöka hitta någon sångerska här eller någon som kanske känner en sångerska som kan sjunga lite mer åt det klassiska hållet (alto till väldigt låg sopran typ?)
2. Söka massor av kritik från er. Vill verkligen utvecklas vad det gäller komposition, mixing och mastering och hoppas ni kan hitta saker som låter konstigt, mullrigt, obasigt eller vad som helst. Tack!

[mp3=200,20,0,center]http://www.danielsymphonies.com/music/newdemo.mp3[/mp3]

Dividend:
Det låter filmiskt som vanligt.

Jättesnyggt orkestrerat! Fin lead på kör och högt stråk.

Det negativa är att det låter "standard", som så mycket annat på t ex ewql-forumet eller på STudio, men är målet att det ska passa i en hollywoodfilm/spel är det en fullträff.

Det är jättebra att följa stycket, jag lyssnade genom hela! ;)

MaxB:
Kanske finns hon här på kontrollrummet, Girly!?
Underbart det du gör här!

Harmonica mike:
Oj vad snyggt!

Pampigt och storslaget,fullt i klass med Hollywood nissarnas rullar.

Du får fem stycken "Spielbergkompositörutmärkelse r" av fem möjliga.

Riktigt bra detta.

Mike

Altsax:
jag tänker i bilder
När jag lyssnar på den här så är kameran när fem män, sammanbitna, orakade, solbränd läderliknande hud. Hatt, pistolbälten, kläder i jordfärger dvs mycket brunt och bege. På han i mitten glimmrar sheriffstjärnan som silver i solen, de brevid har deputy stjärnor i mattare metall.
Dammoln virvlar upp från deras cowboyskor när de går mot fem hästar.

Kameran zomar ut, de stiger upp på hästarna och rider iväg

De har omöjliga odds mot sig. Mest troligt kommer de att dö - men de ska försöka, för livet i den lilla byn, för kärleken, för att i varje mans liv kommer en stund när man måste göra det som är rätt.

The Last Stand!

Nån plugg lät lite för konstgjord men annars är allt utom kontraktet med filmstudion klart

B)
Josef

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion