Forum > Färdiga produktioner

clastrofobi - Kura Gryning

(1/3) > >>

clastrofobi:
Hej. - Jag heter Clas Svanberg. Det här är mitt allra första besök i "kontrollrummet" - men säkert, hoppas jag,  inte det sista. -  Jag blev rekommenderad kontrollrummet av Rolf Hagelin. -  Det verkar vara ett fantastiskt forum för oss doldisar som har kört i orkesterdiket. 
Kura Gryning är en layed back tumsugarlåt med gitarristen i både baksätet vid ratten och vid gitarren. (OBS. all musik för utom de "riktiga" gitarrerna, har jag gjort med hjälp av min midigitarr. - På Återhörande.  (clastrofobi):blink:

Roffe H:
Visst, det där gick ju fint. Nu får du din första kommentar också. Snyggt lirat, schyst låt att kura till.  :) Du kommer alldeles säkert att få många kommentarer på det du gör och har gjort(som till exempel att någon tycker du ska dra ner här eller lägga på något där), det kanske blir svårt om det är en gammal inspelning om du inte har orginalet kvar nånstans. Men strunt i det det kommer väl mer och även nyinspelat vad det lider. Välkommen på KR clastrofobi, du kommer säkert att trivas. Du får nog kalla mig Roffe H, annars vet man nog inte vem du syftar på.  :wacko: Ha det gott!
/Roffe H

Eddi:
Välkommen Classe :)
Det var en fin o klart jazzig låt du bjuder på här.

Det är fantastiskt vad man uppenbarligen kan göra med midigitarrerna - allt utom att lägga gitarr tydligen?

Vad börjar man med när man bygger en låt på en sådan - trummorna eller kompet? Och vad händer sedan du måste väl ha en Cubase eller Logic eller något eller behövs inte det?
Berätta gärna lite om processen.

MaxB:
Det här är skönt. Jag önskar som grädde på moset att instrument o ljud är mer separerade (stereo) och att ha med mer dynamik. Skulle vara skönt att höra tystare partier ibland.

Tokai:
Hejsan! Kul att du hittade hit.
Jag är också nyfiken på vad midi-guran egentligen gör. Syntstråkarna är väl inte så roliga i mina öron. Och sen har du nåt mystiskt vattenplask som jag inte riktigt förstår varför det ligger där. På återhörande i poolen? :D
En del syntgrejer återkommer också lite för ofta för att det ska kännas fräscht. Minska ner dom och återkom med lite nya sound under låtens utveckling för att variera.
Gillar gitarrspelet, skönt småjazzigt.
Vore nice med info i din profil.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion