Forum > Färdiga produktioner

Little Evil Guitar Player (taking over the globe)

<< < (4/6) > >>

bloeas:

--- Citat från: Girly skrivet 14.05.2013, 01:25:33 ---Mäh... original-låten är ju bara hur bra som helst!  :o  :wub:
VEM sjunger?
/Girly

--- Slut citat ---

Haha, han kan inte sjunga. Det är jag som gjort så han sjunger =)
Han heter skoob, en grym hip hopare jag gör en del musikgrejer ihop med.

//Andreas

bloeas:

--- Citat från: Jocke skrivet 14.05.2013, 01:34:26 ---
--- Citat från: bloeas skrivet 14.05.2013, 01:20:56 ---
--- Citat från: Girly skrivet 14.05.2013, 00:45:16 ---De kanske kan vara med på samma 'club-album' he, he  ;)
Varken rörigt eller otydligt... utan störtskönt! Byt titeln till 'Rock tonight' och det är klart  :D
Girly

--- Slut citat ---

Hehe, jepp varför inte =)
Hmm, kanske ska byta namn till Rock tonight. Tack för tipset!

Här är föresten orginalsången. Annan takt, annan ton och annan musikstil. Rätt så nöjd med låten och framförallt reffen!
Spola fram till 1:25

Tack för kommentarerna!!

//Andreas

--- Slut citat ---

Men... jäklar! Fattar ju nu att det alltid ska vara elgitarr till rap!  :D Skitbra - tokgillar! :)

--- Slut citat ---

Hehe, visst hör det ihop!
Tack så mycket =)

//ANdreas

Eddi:
Ja orginallåten är ju urskön - fasen har man börjat gilla rap på gamla dar? Tjaa....

Tokai:
Snyggt jobbat! Gillar när det är ordentligt gjort. Inga småmissar nånstans. Tyvärr tycker jag den där sångsamplingen mest blir nån slags plojgrej. Inte speciell seriöst i mina öron. Visst, ska det vara så är det synd, för det är ett coolt driv i låten som är lovande. Ser fram emot en riktig sång.

bloeas:

--- Citat från: Tokai skrivet 14.05.2013, 21:47:15 ---Snyggt jobbat! Gillar när det är ordentligt gjort. Inga småmissar nånstans. Tyvärr tycker jag den där sångsamplingen mest blir nån slags plojgrej. Inte speciell seriöst i mina öron. Visst, ska det vara så är det synd, för det är ett coolt driv i låten som är lovande. Ser fram emot en riktig sång.

--- Slut citat ---

Tack!
Angående rösten så har du alldeles rätt, visst är det en plojgrej!
Om man ska se lite mer seriöst på det så tycker jag det är lättare att stå för musiken när den inte är fullt seriös och jag brukar göra så att jag blandar in något sorts komiskt/flippat inslag i mina låtar för att lättare kunna stå för det och sprida bland mina vänner.

//

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion