Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - I denna ljuva sommartid (Jocke på gitarr)
Roffe H:
En av de finaste svenska sommarpsalmerna, ”I denna ljuva sommartid”, som på sina håll är lika vanlig på skolavslutningarna som ”Den blomstertid nu kommer”. Ursprungstexten är skriven av Paul Gerhardt (1607-1676), tysk diktare, lärare och präst, musiken är komponerad av Nathan Söderblom 1866 -1931 svenska kyrkans ärkebiskop 1914–1931. Han var ledamot av Svenska akademien och erhöll Nobels fredspris 1930. Jocke har stöttat mig med sitt finstämda och följsamma gitarrspel samt goda råd.
Fortsätter att spelar altsax, tycker den passar fint här en ljusare och lite sprödare ton.
LÅTNAMN: I denna ljuva sommartid
ARTIST/ MEDVERKANDE: Roffe H / Jocke
GENRE: psalm i jazztappning
LÅTLÄNGD: 3:40
KOMPOSITÖR: N Söderblom
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Sigmunds:
Behagelig låt, takk for historieleksjonen :)
Saxen er kanskje litt høy og spiss. Når det gjelder gitaren så synes jeg den skulle vært "rundere" i lyden for å passe låten bedre. Mindre dist og kanskje mindre diskant..
Roffe H:
Tack för kommentar och lysssning. Det blir inte alltid "perfekt". Tyckte ändå, trots små detaljer som kunde ha rättas till, att det blev en fin stämning i låten, så den får bli så här. Får tänka på det till nästa psalm. :)
/Roffe H
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 08.05.2013, 00:27:58 ---Tack för kommentar och lysssning. Det blir inte alltid "perfekt". Tyckte ändå, trots små detaljer som kunde ha rättas till, att det blev en fin stämning i låten, så den får bli så här. Får tänka på det till nästa psalm. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tycker nog att en psalm behöver piggas upp med lite dist men nog drog du upp diskanten lite Roffe? ;)
Altsax:
Tolkningen är underbar!!!
Det är något i mix eller master som i min lur inte är 100%
Vilket jag tycker är synd när du tolkar den så underbart njutningsfullt.
Behöver din hjälp att ta reda på vad. Två varianter
1, Har du melodyne på saxspåret? Kan jag få lyssna utan?
2, Har du ingen melodyne på saxspåret? Kan jag få lyssna med? Kör med max 40% respektive 10%, gärna mindre då jag inte tror saxen är mer än max 16% off. Sax är ju en materialsport :)
/Josef
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida