Kontrollrummet

Valborgskonsert Gamla Uppsala

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube


Just nu (fem i tio onsdagskväll) är jag riktigt nöjd med ljudet efter ganska mycket arbete, fick till en specialare i reverbet så att det finns där, men skitkort, så att det blir mjukt, men utan att det blir ett "reverb", asch, svårt att förklara - lyssna :)

Zoom H4 på golvet under dirigentens notställ  :D

Fler klipp från konserten kommer till den spellistan - fast en annan dag, tok va lång tid det tar att koda och ladda upp.

Hare :)
/Josef


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt från Uppsala! Bra ljudupptagning som får med allt, bra balanserat också.
Ingen musikant kan gömma sig! Så bra ljud i inspelningen att man hör felspelet vid 1.34, 3.09 och 3.12. Är det du vid 4.03?  :wub:

Det tar ofta tid att rendera film. Vad använder du för program för filmhanteringen?

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Härligt från Uppsala! Bra ljudupptagning som får med allt, bra balanserat också.
Ingen musikant kan gömma sig! Så bra ljud i inspelningen att man hör felspelet vid 1.34, 3.09 och 3.12. Är det du vid 4.03?  :wub:

Det tar ofta tid att rendera film. Vad använder du för program för filmhanteringen?


Japp, 4.03 är min miss :)  (också)

Jag använder microsoft moviemaker som ingår gratis i windows essentials - laddas ner från
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-live/essentials-home

Jag köpte Nero - hela paketet, är väldigt besviken, det filmverktyget är mycket svåranvänt om man vill synka klipp mot musikfiler, inte alls tänkt för att skapa musikvideos.

Dreglar över Adobe PremiAir, den skulle sitta fint.

Rock On!
/Josef


Utloggad Totmusic

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Snyggt gjort!
Lite ostämt och lite spelfel, som det kan vara när det är live B)
Eld och klassisk musik är två element som fångar mig direkt.
Bra jobbat!