Forum > Färdiga produktioner

Green mamba samba

<< < (4/6) > >>

Wernborg:
Hej igen,

Var inte mitt första inlägg konstruktivt? Är väl en smaksak kanske.   ;)

Jag tänkte i alla fall så här för att vara tydligare:

Kör brandkårsbas hela vägen. Sambabas om uttrycket faller mer på läppen.
Låt trummorna tuffa på mer. Kanske till och med ett "tågkomp" för att få flyt. Bossa/samba-accenter går ju att få till på annat sätt. Congas, claves etc....

Henric:

--- Citat från: Gurano skrivet 02.05.2013, 08:23:51 ---Låter okej. Skulle kunna passa i någon svensk semesterfilm eller som hissmusik. Tycker att det går lite inflation i sologurans tema. Variera den lite mera och släpp den mera lös på några ställen, tycker jag

Gurano

--- Slut citat ---

Tack!  ;) Är pianist i botten, kämpar på för att utvecklas som gitarrist och basist, håller med dej skulle vara lite mer varierat!

Henric:

--- Citat från: Roffe H skrivet 02.05.2013, 09:25:49 ---Snyggt och kompetent, fin sologura. Det viktigaste är ju att man har roligt, det hörs när glädjen och lekfullheten finns där...du får vänja dig vid olika reaktioner på det du gör, ty smaken är så olika och det är väl tur det. Kör hårt Henric,  välkommen till KR  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Tack! Gasar för fullt, sitter i studion lite väl mycket om du frågar frugan!  :P

Henric:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.05.2013, 11:00:45 ---Hej igen,

Var inte mitt första inlägg konstruktivt? Är väl en smaksak kanske.   ;)

Jag tänkte i alla fall så här för att vara tydligare:

Kör brandkårsbas hela vägen. Sambabas om uttrycket faller mer på läppen.
Låt trummorna tuffa på mer. Kanske till och med ett "tågkomp" för att få flyt. Bossa/samba-accenter går ju att få till på annat sätt. Congas, claves etc....

--- Slut citat ---

Känns som detta projektet är avslutat för min del - men tack för kommentarerna! Ska bara få ut låten från huvudet, sen är det bara att gasa på med något annat kul!

Asti:
Jättesnyggt framfört och fin ljudbild/mix!
Som andra redan påpekat kanske det är lite för lite variation i tema och harmoniföljd
för att göra det riktigt spännande. Men som sagt - snyggt, och det räcker ju rätt långt!  :)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion