Forum > Färdiga produktioner
Bjurte & Girly - Life goes by
bjurte:
LÅTNAMN: Life goes by
ARTIST/GRUPP: The Rare-Hare & Miss Honey-Bunny
GENRE: Dance
LÅTLÄNGD: Ca. 4
KOMPOSITÖR: Bjurte & Lena(Girly)
PRODUCENT: Bjurte - Beats och Harmonier
Lena - Lyrics och Sångarr.
EV. MEDVERKANDE: Zyntar
INSPELNINGSÅR: Harens år
FORMAT: mp3
Ska vara lite mer seriös nu!! ;)
En gammal dänga som aldrig blev klar, fick sig ett nytt sväng och lite nya harmonivänder.
Var ursprungligen tänk mer i Pop/Rock skrud a'la ULTRAVOX!
Men ett nytt DISCO sväng samt urskönt lite modernare Sång-tänk av Lena(Girly) fick ner låten till klubben istället..
Skitkul och nytt för mig !!
Förhoppningsvist ska jag försöka mig på lite fler sådana här saker vad det lider, så håll i hatten.. :D
DO THE RABBIT !!
TEXT :
When you dream
Tell me what you see
Can you feel anything
In your mind
Is it only an endless count down of your time
By and by
Little by little
Life goes by
Time just flies
As you walk
You must keep up the pace
You must move along
And your days
Do you fill them well or let them go to waste
By and by…
Looking back
Now tell me what you see
Was it all worthwhile
In your hands
You know you had the power all the time
By and by…
Little by little
Life goes by
Stop the struggle
Don’t fight life back
Start enjoying
Just living it
Jocke:
Man lever på hoppet... :P
Tycker här finns ett gott groove, bra tryck och små finurligheter som piggar upp. Är glad att gitarr-haren fick vara med på ett hörn! ;) Sång och sångarr är bra men jag tycker du ska lägga lite mer tid på att få det att låta bra.^^
zorrow:
Donna Summer? Är det hon som sjunger? Sången kan höjas ett snäpp tycker jag. Väldigt bra är det i alla fall och låten är ju också riktigt bra! (Rockbjurte lurar säkert i vassen och kommer fram igen :unsure:). Det låter som allt annat än basen är hårt skuren i lägre registen vilket ger djup och spets men saknar mellanregistret lite. Kanske att basen kan sänkas 0,25 - 0,5 dB. Är det trummorna som ligger lite lågt tro? Kanske skall upp på en discolåt??? Sitter inte riktigt som en smäck ännu men har ju potentialen (ta det för vad det är från mina öron)! Och du får ju chans att såga mig senare ikväll...
Eddi:
Låten ärjuste men det är nåt vajsing med mixen - jag tror att de lägre tonerna hörs för mycket och att Bunny-Lena hörs för lite på ågot sätt - kanske handlar det om EQ-inställningar men ändå inte om du förstår vad jag menar. Kryptiskt men helt från hjärtat :D
cykeln:
Fotot är ju guld!
likaså basen :wub:
Bra insats på sången - kanske lite anonym dock
Låten är också lite anonym - låter som en dansbandslåt i synthkläder
Men tummen upp för ett första försök i det gungande syntträsket B)
Jag räknar med storverk framöver!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida