Forum > Demolåtar

Rattlesnake - Cloudspotting (Version 2)

(1/5) > >>

Rattlesnake:
Fortsätter lite på drömtemat, eller om det blev att tonsätta känslan av att ligga på en gräsmatta och titta på moln när man har tagit en snus. Kan sakna det.

Instrumenten är:
Celesta
Kontrabas
Cello
Viola
Violiner x2
oboe
English horn Klarinett!  :D
Flöjt
Valthorn
Piano

Ja, vad behöver jag göra för att få den här färdig?

2013-04-26
Ny version. Sänkt volymen före kompressor med 4dB. Jämnat till anslagen på celestan. Stråken sänkt i velocity här och var. Höjt velocityn på flera instrument i finalen (3:10-)

pxm:
Ett spännande stycke att lyssna till, Rattlesnake !!!
Kan inte komma med råd när det gäller den här typen av musik eller mix -
kan bara konstatera att det är ett spännande och fint stycke bra komponerat...

mvh

Eddi:
Härligt stycke jag var orolig ett tag att du inte skulle komma tillbaka till huvudtemat men det gjorde du och med bravur för en del nya överraskningar kom till på slutet. Kan för lite för att säga något om ljuden men för mig lät de riktiga, plingeliplonget i början upplevde jag dock som lite för påträngande.

Harmonica mike:
Stillsam och skön komposition.Ett rejält stilbrott om du vill göra nåt mer - fullfart i mitten/senare delen för att avsluta lugnt..
Jag vet inte om det skulle tillföra nåt,möjligen lite drama.

Stycket fungerar fint så här och det är genomtänkt och mycket snyggt,en ren fröjd att lyssna till.

Mike

hagis:
Snyggt stycke med snygga ljud. Flöjten låter kusligt verklig. Funkar bra utan snus ;) Var det inte en klarinett med? Engelskt horn är väl en lite större oboe om jag minns rätt.
/H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion