Forum > Demolåtar

Okie from Muskogiee

<< < (2/3) > >>

Håkan Nilsson:
Låten är lite för kort för att vara så bra som den är. Jag kör den ju lika som Merle Haggard. Den måste vara en av de tio bästa countrylåtarna i historien.. En gammal törstig arbetskamrat gillade den här, så han brukade vilja höra den när jag soundcheckade vid sextiden på de lokala fyllhaken hemma här. Sen brukade han bli så full så han gick upp o la sig, han bodde i samma hyreskåk. Så sen när jag spelade på kvällen med knökat med folk, det tror jag aldrig han var med på... Nu är Entands-Lasse i himlen, men jag tänker på honom när jag spelar Okie from Muskoogie. J-a synd att han aldrig fick höra den här versionen. Den förra backtrackens ljud är nog det sämsta jag nånsin hört. Men nu är den rejält raderad.

Lasse Karlsson RIP.

pxm:
Skön låt och en bra produktion, jag diggade det här..
Bra jobbat, Nilsson !!!!

mvh

MaxB:
Laddade ner filmen och waven för att rendera ihop film med bättre ljud men filmat på högkant... orkar inte.

Edit: nedanstående borttaget.

Harmonica mike:
Coolt Håkan  :)

Jag gillade hatten och så klart låten,men du måste stå still då du ylar  :P

Ha ha skit bra  :D

Mike

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.04.2013, 09:42:10 ---Coolt Håkan  :)

Jag gillade hatten och så klart låten,men du måste stå still då du ylar  :P

Ha ha skit bra  :D

Mike

--- Slut citat ---

Tack. Om det är I-phone filmen så skäms jag ganska rejält ibland när jag tänker på det. Men va fan. Jag vill ju vara en dåre.
Spelar in som fan nu, har gjort alla instrument till ett Sommarlovsmedley jag kört live i flera år... Nu med astungt ljud, åtta gitarrer...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion