Forum > Demolåtar

Alatar - So viele Tage

<< < (4/5) > >>

Altsax:
Hejsan Alatar!

Vi ser fram emot alatar_Tage_v2.mp3!

:rolleyes:
Josef

Tokai:
Pianot måste stanna upp ibland, vila, så att det blir lite luft. Lite paus och inte pumpa på hela tiden. Många har tyckt detsamma, tycker du borde ha hörsammat det, så att man hör resultatet.
Tyskan är ett vackert språk. Lätt att förstå när man lyssnar men knepigt att prata
Och inte vet jag vad Josef menade med sitt svar, men låten kom fram ur gömmorna och jag har missat den

MaxB:
Ja, hur spelar man pianot vilsammare?
Min idé är om du har tillgång till något stadigt klick eller något trumprogram eller passande trummloop och om du till det skulle hitta en basgitarr och spela in ett stadigt baskomp. Med lyssning på takt och en stadig bas som backar upp vid inspelningen, tror jag det är lättare att ge pianot pauser och spela det mer luftigt.

Plinka:
Vacker låt! Ser fram emot nästa version med utvecklat pianospel som jag tycker mig förstå är på gång! Den gör sig bra på tyska  :)

Rattlesnake:
Faller inte pladask för låten då jag saknar lite dynamik i låten. Det blir för lite för många "So viele Tage" kan jag också tycka. Har inte så mycket emot det tyska språket i denna för övrigt, lite ovant är ju för mig som bara har hört Eurovisionsbidrag, 99 Luftballons och "Schnappie Krokodil".  :D

Kanske lite mer omväxlande pianospel?

Jag störs också lite på att sångens volym varierar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion