Forum > Färdiga produktioner
MOMA - "Poppintree Park"
MOMA:
--- Citat från: Clemens skrivet 19.04.2013, 15:59:01 ---Nu fattas det bara att Hagis å Bribedant lägger upp nåt he..he.. Sitter med urkass lyssning, så lyssnar när jag kommer hem ;)
--- Slut citat ---
Ja, det är ju redan mutade myran på guran så...
Ha det!
/MOMA
MOMA:
--- Citat från: Eddi skrivet 19.04.2013, 18:03:40 ---Skönt med en poplåt mitt i zynthvåren och ett nytt ansikte välkommen.
--- Slut citat ---
Tänkte lite pop kunde friska upp bland layers och oceaner av pads : )
Funder som bäst på att ladda om låten med riktiga trummor, får se.
/MOMA
MOMA:
--- Citat från: hagis skrivet 25.04.2013, 11:23:10 ---Bra låt det här, gillar speciellt gitarrfillsen och kören (iahh iahh).
Percussionspelet lite i överkant, låter mera djungel än stadspark?
/Hagis
--- Slut citat ---
Jupp, det är lite percussion på coffein där : ) Men mutade myran på filsen är fortfarande "da shit". Kör en runda och lyssnar efter lite input - kanske kommer köra en ny runda med ännu lite fler riktiga människor på spåret
/MOMA
MOMA:
Sätter upp en to-do-list - med bla kör x 2. Bör lyfta mellanstycket ett snäpp till.
MOMA
Freddy:
Överlag tycker jag det låter helt okej. Skulle önska lite mer attityd, känns överlag lite "för snällt" i brist på bättre uttryck. Lite riv i sången eller något som sticker ut lite.
Gillar gitarrspelet.
Trummorna känns statiska, hihaten t.ex. har samma anslag hela tiden. Vill ha lite mer variation och i alla fall illusionen av en mänsklig trummis.
Sen gillade jag inte riktigt autotune-artifakterna på vissa ställen, passar sig inte riktigt i denna genre att höra autotunen så mycket. Kanske lätta på den på dessa ställen? Så det försvinner.
Har lite svårt att höra texten också, beror det på effekterna på sången?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida