Forum > Demolåtar

Cykeln - Zynthcykeln drömmer om El-ahrairah

<< < (3/3)

Blade Runner:
Har du råkat komma över nåra gamla tapes ifrån Vangelis  ;)

Bribedant:
Behaglig lyssning. Det där Vangelis soundet har man ju lärt sig gilla. Blippbloppet skulle jag vilja sänka en massa db eller slipa av i diskanten. Kompositionen för övrigt var lite som att kolla på fiskar i ett akvarium, än är de här, än är de där...
Fast musik som inte tar vägen någonstans är rätt skön ibland. Min zonperapist kör sånt här avslappnande i bakgrunden när hon pysslar med mina fötter  :wub:

cykeln:

--- Citat från: bjurte skrivet 19.04.2013, 11:00:39 ---...
Ja-ja du är förlåten  ;)
:lol: Se så! Ut och sampla kossera och grepen !! :lol:
/Den ÄKTA Synt-Haren.

--- Slut citat ---
VAd sa du så där för ... tyckte jag var klar med synthlådan nu - men nu måste jag göra en till och jag har inte tid (även fast dom i princip gör sig själva)

--- Citat från: Jocke skrivet 19.04.2013, 11:37:12 ---Va f*n är väckarklockan... som jag väntat...???  :unsure:

Det här är skön lyssning ! :)

--- Slut citat ---
Jodå - jag spelar fel där i slutet så den där sura tonen fick vara väckarklocka
Kul att du gillar

--- Citat från: Roffe H skrivet 19.04.2013, 11:41:33 ---Visst, bondskt och vackert! Men var är väckarklockan, hade varit ett schyst slut.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack Roffe!
För väckarklockan se ovan

--- Citat från: Eddi skrivet 19.04.2013, 11:52:57 ---Var är väckarklockan? Sitter ju o sover här efter den sköna musiken..........

--- Slut citat ---
Tack Eddi - även du kan se ovan för info i saken

--- Citat från: zorrow skrivet 19.04.2013, 19:50:30 ---Härligt drömsk stycke. Jättesnygg ljudbild ur ett spektraperspektiv. Kan dock tänka mig att prova att i mastern dra ner diskanten liiite då det på hög lyssning sticker lite i öronen.

--- Slut citat ---
Spektralperspektiv var fint!
Det här är ett freeform improvisationsjam med mig själv - direkttagningar
Diskanten ja
Tack!

--- Citat från: Blade Runner skrivet 19.04.2013, 23:41:58 ---Har du råkat komma över nåra gamla tapes ifrån Vangelis  ;)

--- Slut citat ---
Vangelis .. var det han med Cheriots of fire (eller nåt sånt) Har inte lyssnat på honom.

--- Citat från: Bribedant skrivet 20.04.2013, 04:22:47 ---Behaglig lyssning. Det där Vangelis soundet har man ju lärt sig gilla. Blippbloppet skulle jag vilja sänka en massa db eller slipa av i diskanten. Kompositionen för övrigt var lite som att kolla på fiskar i ett akvarium, än är de här, än är de där...
Fast musik som inte tar vägen någonstans är rätt skön ibland. Min zonperapist kör sånt här avslappnande i bakgrunden när hon pysslar med mina fötter  :wub:

--- Slut citat ---
Blippblopp vill man ju för dt mesta sänka så du har nog rätt här.
Bra bild det där med akvariumet - det är freeform imporvisation alltihop - även blippbloppet
En sån perapist skulle man ha!
Tack för lyssning och synpunkter!

pxm:
Skönt och sköna ljud du skruvar fram....

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion