Forum > Demolåtar

Mr G - a la Fripp/Eno

<< < (4/6) > >>

zorrow:
Bättre! Och nu förstår jag varför du tycker att min mix är basfattig ;) Cool basgång!!! Jag lyssnar i lurar och basen är hög men det kanske funkar. Har du provat annan lyssning i högtalare? En lite detalj är synthen som kommer in vid 127. Den ligger för högt i volym tycker jag. Riktigt cool grej det här. Måste få ladda ner den när den är klar. B)

HasseFX:
Härligt detta :)  Härligt "matematiskt stök" - en stil du gärna får utveckla vidare! Ska jag gnälla om något är det att sådan här musik bör vara väldigt "exakt" för att inte låta slarvigt och gitarrfiguren (?) som kommer in ett par gånger (första vid ca 50) känns lite "off" och därmed lite ofokuserad. Testa några tagningar till så den sitter exakt...

Gurano:

--- Citat från: Asti skrivet 21.04.2013, 19:21:23 ---Sköna rytmer och snygga synthslingor!
/Asti

--- Slut citat ---
Tack så mycket Asti

--- Citat från: zorrow skrivet 21.04.2013, 19:31:21 ---Bättre! Och nu förstår jag varför du tycker att min mix är basfattig ;) Cool basgång!!! Jag lyssnar i lurar och basen är hög men det kanske funkar. Har du provat annan lyssning i högtalare? En lite detalj är synthen som kommer in vid 127. Den ligger för högt i volym tycker jag. Riktigt cool grej det här. Måste få ladda ner den när den är klar. B)

--- Slut citat ---
Tackar
Nu har jag sänkt basen lite ... inte mycket men lite i alla fall. Jag håller med dig om synthljudet vid 127 - tror att jag åtgärdat det nu?

--- Citat från: HasseFX skrivet 21.04.2013, 19:47:07 ---Härligt detta :)  Härligt "matematiskt stök" - en stil du gärna får utveckla vidare! Ska jag gnälla om något är det att sådan här musik bör vara väldigt "exakt" för att inte låta slarvigt och gitarrfiguren (?) som kommer in ett par gånger (första vid ca 50) känns lite "off" och därmed lite ofokuserad. Testa några tagningar till så den sitter exakt...

--- Slut citat ---
Tack :)
Har kollat i dawen och min gitarr är nästan på pricken i takt - några toner är möjligen någon mikrosekund fel - har flyttat de toner som tillåter sig att flyttas - mer exakt än så går nog inte att få det tror jag.

Tack för era tankar och synpunkter
/Gurano

Eddi:
Lyssnade på versionen i tråden och hade absolut inget att invända basen sitter ju perfekt tycker jag då :D

zorrow:
Där satt den! Bra att du bara drog ned basen pyttelite, för annars hade gunget försvunnit. Synthen hamnar nu i mixen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion