Kontrollrummet

Jocke - Toastern feat Eddi och Josef.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Den här har jag visst missat att kommentera!
Kul låt, bra mix och sång och riktigt snyggt gitarrsolo!
Skulle också vilja ha lite "bröligare" sax.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Bra jobbat boys...bättre sax (mer volym eller omgjord?), schyst munspel och sång, så skööönt gitarrsolo och en bra låt. Kanoners!  :D :D :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra jobbat boys...bättre sax (mer volym eller omgjord?), schyst munspel och sång, så skööönt gitarrsolo och en bra låt. Kanoners!  :D :D :D
/Roffe H
Om jag förstår saken rätt så är det inget munspel utan en altsax :unsure:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Detta är bra!  Jäkla bra till och med.  Har inget att klaga på med skulle vilja höra ännu mera stök och driv i slutrefräng eller tidigare med t.ex. tamburin eller ägg.  Ägg passar ju in på denna!  :lol:     Bra collab!   /Fuzzbub
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Den här har jag visst missat att kommentera!
Kul låt, bra mix och sång och riktigt snyggt gitarrsolo!
Skulle också vilja ha lite "bröligare" sax.
/Asti

Tack Asti! :)
Riktigt kul att få höra att solot funkar - jag har aldrig sett mig själv som solist men känner att jag lyckas tänja gränsen en liten bit i taget! :)

Bra jobbat boys...bättre sax (mer volym eller omgjord?), schyst munspel och sång, så skööönt gitarrsolo och en bra låt. Kanoners!  :D :D :D
/Roffe H

Tack Roffe! :)
Nja, bättre bearbetad skulle jag vilja säga... enligt ett hemligt recept som Eddi och jag har utvecklat!  :rolleyes:  :lol:

Bra jobbat boys...bättre sax (mer volym eller omgjord?), schyst munspel och sång, så skööönt gitarrsolo och en bra låt. Kanoners!  :D :D :D
/Roffe H
Om jag förstår saken rätt så är det inget munspel utan en altsax :unsure:

 :lol:

Detta är bra!  Jäkla bra till och med.  Har inget att klaga på med skulle vilja höra ännu mera stök och driv i slutrefräng eller tidigare med t.ex. tamburin eller ägg.  Ägg passar ju in på denna!  :lol:     Bra collab!   /Fuzzbub

Tack Fuzzen! :)

Lägger dina synpunkter i "att göra-listan"... Vet inte om du följt trådarna bakom men drar det lite snabbt... Det började med en soundcheck som utvecklade sig... den här verren är egentligen test av ett nytt arr och det låter på dig och andra som att det funkar fint! :)  Tycker nog att vi ska kunna ordna till lite mer stök...  :rolleyes:   Rock´n roll får inte bli för prydligt... B)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Bra jobbat boys...bättre sax (mer volym eller omgjord?), schyst munspel och sång, så skööönt gitarrsolo och en bra låt. Kanoners!  :D :D :D
/Roffe H
Om jag förstår saken rätt så är det inget munspel utan en altsax :unsure:

Då säger jag inte emot dig, Eddi, även om jag hör både sax och munspel. :wacko: unsure: (lite osäker!) Det blev skapligt tillslut!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Lyssnat på era synpunkter och mixtrat lite... Har lagt till lite skrammel här och var och släppt på lite kompgitarr och kompsax för att inte mixen ska kantra under solona... tyckte innan att det blev lite rörigt men det känns som det fungerar bättre nu. Lättade lite på bastrumman och fetade basen... Tyckte det lät balanserat när jag mixade men upplever nu att det kanske är lite bastungt och att orgeln kanske tar över här o var... vad säger expertpanelen?

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Toaster%20mix2.mp3[/mp3]
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Störtskön hammond  :wub:  Annars också bra :D
Detdär med trummorna är alltid ett besvärligt kapitel för mig :wacko:. Om dessa (trummor) kan jag väl säga (med övertygande expertröst :P) att baskaggen är lite odefinerad och flummig och att virveln kanske har för hög volym.
Lite jobb med trummorna ännu så är detta en etta.

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Störtskön hammond  :wub:  Annars också bra :D
Detdär med trummorna är alltid ett besvärligt kapitel för mig :wacko:. Om dessa (trummor) kan jag väl säga (med övertygande expertröst :P) att baskaggen är lite odefinerad och flummig och att virveln kanske har för hög volym.
Lite jobb med trummorna ännu så är detta en etta.

// Space

Vi tar väl en version till på uppmaning av Herr Space!  B)
Stod i många år och pumpade bas bredvid trummisen och vill ha riktigt klipp i virveln men har dragit ner det och filtrerat kicken... det drar ju annat med sig som måste justeras så det finns en överhängande risk att jag skruvat mig tillbaka till ursprungsläget...  :lol:

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Toaster%20mix3.mp3[/mp3]
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
"It won´t work.."..yes it did :P  ♫ ♪**♫

Mycket bra råkkenråll-sång av Eddi, härligt drag och skön sax..bra låt oxå.

Kul att lyssna på er :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag tyckte det lät som om Eddi sjöng,översatt då:

"Tuppen i brödrosten" det fick mig att le ordentligt.Sedan insåg jag att det är ju det han sjunger  :lol:

Kul dänga det här boys,och bra lirat.Mixen låter helt okej genom mina monitorer.

Jag vill också pyssla med musik nu men annat står på tapeten..Havsöringarna vill in i frysen så jag har nåt att röka i sommar  :D

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
"It won´t work.."..yes it did :P  ♫ ♪**♫

Mycket bra råkkenråll-sång av Eddi, härligt drag och skön sax..bra låt oxå.

Kul att lyssna på er :D

/Marre

Tack Marre! :)


Jag tyckte det lät som om Eddi sjöng,översatt då:

"Tuppen i brödrosten" det fick mig att le ordentligt.Sedan insåg jag att det är ju det han sjunger  :lol:

Kul dänga det här boys,och bra lirat.Mixen låter helt okej genom mina monitorer.

Jag vill också pyssla med musik nu men annat står på tapeten..Havsöringarna vill in i frysen så jag har nåt att röka i sommar  :D

Mike

Då fick du napp - va kul! :) Röka öringar? Ska du inte prova brödrosten? Det är en väl utvecklad metod numera...  :lol:
Tack för tyck och lyssning! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jag tycker som mike att mixen sist i tråden är helt ok! Kör på den.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Störtskön hammond  :wub:  Annars också bra :D
Detdär med trummorna är alltid ett besvärligt kapitel för mig :wacko:. Om dessa (trummor) kan jag väl säga (med övertygande expertröst :P) att baskaggen är lite odefinerad och flummig och att virveln kanske har för hög volym.
Lite jobb med trummorna ännu så är detta en etta.

// Space

Vi tar väl en version till på uppmaning av Herr Space!  B)
Stod i många år och pumpade bas bredvid trummisen och vill ha riktigt klipp i virveln men har dragit ner det och filtrerat kicken... det drar ju annat med sig som måste justeras så det finns en överhängande risk att jag skruvat mig tillbaka till ursprungsläget...  :lol:

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Toaster%20mix3.mp3[/mp3]

Man tackar för det  :D
I mina hörlurar på kontoret låter detta som en etta :)

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag tycker som mike att mixen sist i tråden är helt ok! Kör på den.  :)
/Roffe H

Gött! :) Tror jag har samma överallt nu...  :wacko:

Störtskön hammond  :wub:  Annars också bra :D
Detdär med trummorna är alltid ett besvärligt kapitel för mig :wacko:. Om dessa (trummor) kan jag väl säga (med övertygande expertröst :P) att baskaggen är lite odefinerad och flummig och att virveln kanske har för hög volym.
Lite jobb med trummorna ännu så är detta en etta.

// Space

Vi tar väl en version till på uppmaning av Herr Space!  B)
Stod i många år och pumpade bas bredvid trummisen och vill ha riktigt klipp i virveln men har dragit ner det och filtrerat kicken... det drar ju annat med sig som måste justeras så det finns en överhängande risk att jag skruvat mig tillbaka till ursprungsläget...  :lol:

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Toaster%20mix3.mp3[/mp3]

Man tackar för det  :D
I mina hörlurar på kontoret låter detta som en etta :)

// Space

Härligt - tack Space! :)
Tror jag (omedvetet?) släppt på lite för fet kick då jag mickat elbasen genom en gitarrstärkare och det blir inte mycket "bas" av det... Orgeln är en Nord Electro som emulerar de klassiska keyboarden riktigt bra och så slipper man släpa runt på "as" till B3 eller Rhodes... :(  Borde nog bära runt på den lite mer...  :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
 :wub:

Oj, här har jag missat massor med härliga inlägg! Tack!!!

Munspelet är en Lee Oscar G, med ett två pipor trasiga från start eftersom jag inte visste hur ett munspel ska låta, bara att jag ville ha ett.
"-Javisst, vilken sort?"
"-Ehh, en munspels-sort?"
"Jo, men vill du ha C eller G eller?"
"Oj, vad brukar man spela blues i?"
"Ha ha ha, allihopa!"
"Men vilken är vanligast?"
"Ta en G, och kom tillbaka och köp ett till om du behöver andra varianter"
ungefär så var det.

Det är Jocke som är geniet! <jag bugar mig nu åt Jockes håll> stämmorna jag skickade över hade rätt mycket övrigt att önska, tänk att det här fanns däri :)
Jocke - jag bokar genast en uppdatering av förstasaxen. Mer power - coming up!  :)

Ju senare - ju bättre! (versionerna i denna tråd :) )


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Åh fasen var det ett munspel   Jag trodde det var en form av sax som lät som ett munspel   :lol:
Ber om ursäkt för att jag har spridit desinformation :wub:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Åh fasen var det ett munspel   Jag trodde det var en form av sax som lät som ett munspel   :lol:
Ber om ursäkt för att jag har spridit desinformation :wub:

 :wub:

Yanagisawan fick också vara med! Den har inte en lika rolig historia, och jag tolkade inläggen som att alla var med på saxen, men huruvida det var ett munspel eller inte - rådde det förvirring kring. Fast mitt försök att klarna upp problemtiken bara ökade virrigheten   :wacko:

Sången är grym förresten!  :wub:


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter  schysst på det stora hela men jag får dist på ett par ställe
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Låter  schysst på det stora hela men jag får dist på ett par ställe
/Gurano

Ja, det är nog så att det klipper på ett par ställen... gödslade med limiters men blev f*n inte klok på var det kom ifrån...^^ Tack för lyssning och tips! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1