Forum > Färdiga produktioner
MOMA - "I do it just the same"
Bribedant:
--- Citat från: MOMA skrivet 29.04.2013, 15:29:34 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 19.04.2013, 10:57:29 ---Låter tajjt och bra,inte mer ljud än låten kräver,bra så!
Men soundet är väldigt dovt och saknar lyster, särskilt då sången.
Öppna upp allt så blir det kanon, Lejonkungen ?? Ja kanske lite. ;)
Se så, in och skriv lite i våra låtar oxo!!
/Den ÄKTA Synt-Haren
--- Slut citat ---
Tackar för relevant svar! Jodå, undertecknad jobbar på mixen igen. Har också börjat surfa runt i jakten på en ny mick, det är säkert mest skit bakom spakarna här, men den har inte riktig spets i de högre hertzen. Arret är annars ett experimnet i ny riktning och kan slipas ett varv eller två till.
Ha det gott!
/MOMA
--- Slut citat ---
Tycker "kören" eller "momatronen" eller vad det ska heta låter helt rätt. Lyckad mix verkligen. Det är lead'en som borde eq'as lite annorlunda. Personligen inte säker på att en annan mick skulle göra jätteskillnad, om man inte är beredd att satsa en skottkärra pengar på nån fetingmodell förstås.
Eddi:
Har lurlyssnat igen och givet är att man tänker på Gabriel och då vill jag ha mer diskant på leaden och reverb/delay. I övrigt funkar allt tycker jag.
Hellfog:
Låter bra. Saknar dock lite el-gitarr (Strata), kändes lite tomt.
MOMA, trodde jag var mormor först, men sen läste jag ditt första inlägg.
Hedblom:
Skön låt! Gillar sången som har något eget, men tycker att det skulle vara mer diskant i den. Låter lite instängt nu.
Asti:
Bra låt med ett spännande arr! Skön bas, bra sång och fint trumbeat.
Håller dock med vissa om att sången låter lite "instängd"! Ligger kanske också ett snäpp för högt i mixen.
Versen är i mitt tycke den största behållningen med ett lite "dröjande", makligt tempo.
Refrängen tycker jag blir lite för uppslupen och förtar lite av den sköna stämning som byggts upp i versen!
Jag skulle föredragit samma lugna tempo och uppgången i harmonierna i refrängen hälften så snabbt som nu.
Men en skön låt är det!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida