Forum > Demolåtar

Håkan Nilsson & Sweden Rocks; Sweet Little sixteen. Ny mix, bättre ljud och ös.

<< < (2/2)

Håkan Nilsson:
Tack ska ni ha. Det här är ju mest tänkt att spelas live för raggare, haha... Inte så mycket att sitta o njuta av i hörlurar på kvällen. Vi gjorde sex låtgrunder som jag tänkt förfärdiga allihop, tanken är att kunna ragga (!) lite raggarspelningar. Det jäkliga är att jag hela tiden gillar nästa låts mix o ljud bättre. När jag hörde dagens Bye Bye Johnny så märkte jag att gitarrerna och solot borde ligga lite längre fram även på den här. Rock/jazz-medleyt har jag redan mixat om så det är betydligt mer av gitarren...

En genré som kanske är passé för många, men jag som spelar en hel del olika grejer kan nog påstå att det här är det absolut svåraste man kan ge sig på. Men samtidigt det roligaste.    :lol:

Håkan Nilsson:
Tyckte jag fick till Bye Bye Johnny bättre än den här, så jag gav mig på den här mixen igen. Jäklars vad svårt det är att få ut det göttaste ur en låt ändå. I sån här musik ska man på nåt vis få till det så att det är mycket av allt. Kan bara säga att jag älskar Chuck Berrys låtar, han gjorde ju egentligen "bara" texterna, sångmelodierna och gitarrliret, det mesta av arren och mycket i låtarna gjorde pianisten Johnnie Jonson utan att nånsin få et öre i royalty.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion