Kontrollrummet

Cykeln - När Zynthen kom till byn

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
LÅTNAMN: När Zynthen kom till byn
ARTIST/GRUPP: Zykeln
GENRE: Zynth
LÅTLÄNGD: under tre
KOMPOSITÖR: Zykeln
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE: Hr Trillian och Hr Superior
INSPELNINGSÅR: 2013-01-26
FORMAT: mp3

Troligen får man sortera denna under Claes Erikssons "Det finns alldeles för mycket musik och här är en låt till - Fy fan!"  :D
« Senast ändrad: 19.04.2013, 09:21:17 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol: Vilket drag supertunga trummor vad är det SD?

Allt är klart förutom TV-serien då som handlar om en 22-åring som i den lilla byn ständigt varit föremål för spott o spe men som nu efter 4 år på sjön kommer tillbaka till den lilla byn och sätter upp grejorna han köpt i Shanghai på Stora Torget och drar på med 800 Watt så att de gamla husen dallrar, alla flickor blir kära i honom och ett led av tragikomiska händelser med svartsjuka och slagsmål inleds att bli de tolv avsnitten som förändrar allt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Klassiskt kraftwerkhärligt!

kan du inte lägga in lite

          bom
                    bomcháck

nånstans? Eller en samplad hostning  :)

Fasiken, nu kom jag på att jag saknar dem lite, we are the robots, hade jag en vinyl här nånstans?

..... försvinner iväg ....


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
:lol: Vilket drag supertunga trummor vad är det SD?

Allt är klart förutom TV-serien då som handlar om en 22-åring som i den lilla byn ständigt varit föremål för spott o spe men som nu efter 4 år på sjön kommer tillbaka till den lilla byn och sätter upp grejorna han köpt i Shanghai på Stora Torget och drar på med 800 Watt så att de gamla husen dallrar, alla flickor blir kära i honom och ett led av tragikomiska händelser med svartsjuka och slagsmål inleds att bli de tolv avsnitten som förändrar allt.
Yupp Mr Superior Drummer himself - satte honom i ett något större logiskt rum

Angående TV-serien får vi förhandla om rollbesättning (iof tycker jag att Charlie 800 Watts är perfekt) samt med kommunen där byn ligger om det är möjligt att spela in live 24 tim runt klockan  :D

Tack för lyssning och synopsis

Klassiskt kraftwerkhärligt!

kan du inte lägga in lite

          bom
                    bomcháck

nånstans? Eller en samplad hostning  :)

Fasiken, nu kom jag på att jag saknar dem lite, we are the robots, hade jag en vinyl här nånstans?

..... försvinner iväg ....

Bra och kreativa för att inte säga konstruktiva förslag, uppslag och idéer
Kraftwerk? :o Tänkte mer den klassiska synthduon "Vattenfall och Fortum"  :D

Tack för att du stod ut med den!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Vilka _jävla_ sköna trummor, har fortf mkt att lära av SD det hör jag det. Får gärna lägga någon liten kommentar på de viktigaste komponenterna till just det här soundet. SD kan verkligen låta som riktiga trummor alltså.

Tillbaka till låten då, jag väntade på text o vocals, det är ju en Cykel produktion för bävulen :P men for what it is, jävligt sköna trummor, får du tummen upp :P Syntharna, ja det är något som blippar o bloppar jag lyssnar på baskaggen o headbangar :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Blade Runner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
Mycket härligt med synth orgien som tävlar med den galne trummisen  :D
I want to sleep under friendlyfire


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Schysst ljudkollage

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Roligt med den smått vansinniga intensiteten.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Acidparty-time, tunga grabbar som spelar på det här partyt. Stackars byn som aldrig kommer bli sig lik!

Ja, här drar du på å det vildaste, det är kul att höra. Kör inte den här som extranummer på Nils Ferlin-aftnarna bara,

Publiken skulle troligen allri förstå - vad som hände med Ferlin just då:lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Träff och sjönk  :wub:

Låten är lagom galen utom att för det mista trovärdighet.

Ett genomtänkt galenskap  :lol:

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja ha ja  :D

Grymt bra trumljud ja.Inte så tokigt alster.Jag kan gå igång på sånt här vid rätt tillfälle,typ när jag har bråttom å sitter i bilen och då blir det blyfot.

Bra ljudbild och fräckt syntat biken

Mike


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Vilka _jävla_ sköna trummor, har fortf mkt att lära av SD det hör jag det. Får gärna lägga någon liten kommentar på de viktigaste komponenterna till just det här soundet. SD kan verkligen låta som riktiga trummor alltså.

Tillbaka till låten då, jag väntade på text o vocals, det är ju en Cykel produktion för bävulen :P men for what it is, jävligt sköna trummor, får du tummen upp :P Syntharna, ja det är något som blippar o bloppar jag lyssnar på baskaggen o headbangar :P
Det var värst att trummorna gick hem!?
Taget från ett midipack till EZ. Alla delar ligger i ett stereospår som fått ett litet reverb via en buss - Logic Spacedesigner
Det här är en sån där lek- och avkopplingslåt där det bara är att danga på. Syntharna är livespelade. Inte redigerat något.
Nog den första låt jag gjort som någon headbangat till!  :wub: Det brukar inte ske på visaftnarna  :D

Mycket härligt med synth orgien som tävlar med den galne trummisen  :D
Synthorgie! Jo man tackar synthallergiker som jag är  :D
Ja han tar det inte ez direkt

Schysst ljudkollage

/G
Allt utom trummorna är livespelade men det blev kanske ett kollage

Roligt med den smått vansinniga intensiteten.
Vansinnig intensitet gillas - Tack!

Acidparty-time, tunga grabbar som spelar på det här partyt. Stackars byn som aldrig kommer bli sig lik!
Ja här drar du på å det vildaste, det är kul att höra. Kör inte den här som extranummer på Nils Ferlin-aftnarna bara,
Publiken skulle troligen allri förstå - vad som hände med Ferlin just då:lol:

Jo, jag är nog lite  :rolleyes: överviktig.
Jepp det är kul att leka lite - fri form rakt ut i synthdjungeln!
Tack för varningen  :D

Träff och sjönk  :wub:
Låten är lagom galen utom att för det mista trovärdighet.
Ett genomtänkt galenskap  :lol:
Space
Träff och sjönk - det gillar jag fast jag inte vet vad som menas!
Genomtänkt - njae jag vet inte - mest pang på live
Tack!

Ja ha ja  :D
Grymt bra trumljud ja.Inte så tokigt alster.Jag kan gå igång på sånt här vid rätt tillfälle,typ när jag har bråttom å sitter i bilen och då blir det blyfot.
Bra ljudbild och fräckt syntat biken
Mike
Tack Mike
Ja har faktiskt mixat lite på den här - det kanske är det som gör ljudet
Njae , troligen är det mest tur och så Trillian och Superior som står för att det låter bra

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter snyggt. Med lite bondsk sång vore du väldigt nära Galenskaparna och Claes E.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 639
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
När du nämner Galenskaparna kommer jag att tänka på "Farsan, jag vill ha en synth",
men den liknar ju inte precis detta...
Håller med om att trummorna låter fint! Har själv EZ med expansion Superior Drummer,
men har nog aldrig varit i närheten av det här ljudet!  :) Skulle gärna vilja veta vilket
midi-pattern du använder och vilka inställningar i EZ/SD!
Ljudbilden och mixen låter bra, och helheten är säkert något man skulle kunna släppa loss till
efter ett antal öl eller whisky eller någon annan form av centralstimulerande drog...  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Citera
Det var värst att trummorna gick hem!?
Taget från ett midipack till EZ. Alla delar ligger i ett stereospår som fått ett litet reverb via en buss - Logic Spacedesigner
Det här är en sån där lek- och avkopplingslåt där det bara är att danga på. Syntharna är livespelade. Inte redigerat något.
Nog den första låt jag gjort som någon headbangat till!   Det brukar inte ske på visaftnarna 

Någon gång ska vara den första för allt, tycke du fick till EZ soundet perfekt trodde det var SD!! bra jobbat :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Oj, oj! Vad säger byborna? Visste inte att du kunde dra på  "på dette vise.." Helt galen intensitet, var det någon som skrev, håller med, och roligt! :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Kul detta - eller var det allvar?  :rolleyes:  :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Låter snyggt. Med lite bondsk sång vore du väldigt nära Galenskaparna och Claes E.
Tack Div!
Hade lite svårt att få in den bondska sången där jag ville ha den - så det fick vara  :D

När du nämner Galenskaparna kommer jag att tänka på "Farsan, jag vill ha en synth",
men den liknar ju inte precis detta...
Håller med om att trummorna låter fint! Har själv EZ med expansion Superior Drummer,
men har nog aldrig varit i närheten av det här ljudet!  :) Skulle gärna vilja veta vilket
midi-pattern du använder och vilka inställningar i EZ/SD!
Ljudbilden och mixen låter bra, och helheten är säkert något man skulle kunna släppa loss till
efter ett antal öl eller whisky eller någon annan form av centralstimulerande drog...  :)
/Asti
Tur att den inte liknade den - då hade det kunna bli en process i någon rättslig instans och min jurist har just sagt upp sig efter att ha råkat i delo angående om köp av öl på bordell är i överensstämmelse med kommunallagen
Trummorna:
Jag kör Superior Drummer (eller det är nog den som kör mej)
Det midipattern jag använder är från Rock Songs - kommer inte ihåg vilket pattern
Inställningar i SD - jag har inte ändrat nada
Ja, jag förstår att den kräver ett antal öl och whisky samt droger. Jag har försökt återskapa känslan av Hansson&Karlsson när de spelade på Filips (Sthlm)

Någon gång ska vara den första för allt, tycke du fick till EZ soundet perfekt trodde det var SD!! bra jobbat :P
Det var SD men midipacket var en i ez-serien
Jag ska inte ha någon cred för trumljudet - jag la bara in det rakt av och gav det lite rymd

Oj, oj! Vad säger byborna? Visste inte att du kunde dra på  "på dette vise.." Helt galen intensitet, var det någon som skrev, håller med, och roligt! :)
/Roffe H
Byborna får inte höra på detta. Det är bara ni på KR som ges den ynnesten B) :rolleyes: :D

Kul detta - eller var det allvar?  :rolleyes:  :P
Allvarligt talat  B)- Kul räcker för mig - Tack!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Ash passa på att ta lite cred nu, tänkte väl det VAR sd trots allt, tyckte det lät alldeles för bra för EZ och det finns ett stort antal bra "grooves" som följer med.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se



Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ash passa på att ta lite cred nu, tänkte väl det VAR sd trots allt, tyckte det lät alldeles för bra för EZ och det finns ett stort antal bra "grooves" som följer med.
OK då!


HELP!!

Bra jobbat  :D
Tack för det Sigmunds!

Sorry för lite sena svar  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten