Kontrollrummet

Roffe - Din klara sol går åter opp (Jocke spelade, Dividend mixade stråkarna)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jodå, nog känner jag igen den här när lärarinnan tog sej ton på tramporgeln ;)

Men det tyska marsch-beatet slipper man i denna version, mycket njutbart nu, helt annorlunda ju :D

Fina stråkar här :)

Vilken nisch det här ändå är, skulle vilja höra flera psalmer i jazz-stuk :P

T ex "Härlig är jorden"....ouii...men framförallt "Jag lyfter ögat mot himmelen" vore helt fantastisk att höra i din jazz-tappning Roffe, gärna med hjälp av dina musikaliska bröder här på kr :wub:

Vad säjs? Jag kan sjunga på nån om så behövs oxå!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jodå, nog känner jag igen den här när lärarinnan tog sej ton på tramporgeln ;)

Men det tyska marsch-beatet slipper man i denna version, mycket njutbart nu, helt annorlunda ju :D

Fina stråkar här :)

Vilken nisch det här ändå är, skulle vilja höra flera psalmer i jazz-stuk :P

T ex "Härlig är jorden"....ouii...men framförallt "Jag lyfter ögat mot himmelen" vore helt fantastisk att höra i din jazz-tappning Roffe, gärna med hjälp av dina musikaliska bröder här på kr :wub:

Vad säjs? Jag kan sjunga på nån om så behövs oxå!

/Marre

Tack för att du gillar "mina psalmer" Marre.   :) Visst är det fina grejer att jobba med, (har för mig att Dompan spelat in en del sådant material och ofta uppträdde i kyrkor) just nu är jag inne på: "I denna ljuva sommartid". Ska kolla upp det du nämnde., problemet är bara att man måste kolla upp upphovsman och så så att det har gått de år som fordras för att den ska "vara fri".
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)