Forum > Demolåtar
Sam Law Tresh
Tokai:
Se nedan!
Tokai:
Dåligt Gehör skrev: "Men som sagt jag tycker det blir väl tätt, brötigt och diskantmättat på sina ställen."
Och jag svarar:
Diskantmatmättat? Är det mindre eller mer diskant? Snacka klarspråk!
DåligtGehör:
Se nedan!
DåligtGehör:
--- Citat från: Tokai skrivet 21.07.2007, 19:49:07 ---Dåligt Gehör skrev: "Men som sagt jag tycker det blir väl tätt, brötigt och diskantmättat på sina ställen."
Och jag svarar:
Diskantmatmättat? Är det mindre eller mer diskant? Snacka klarspråk!
--- Slut citat ---
Nu skrev jag ju inte diskantmatmättat utan diskantmättat vilket räddar mig denna gång (eller inte) :unsure: Jo jag menar att det känns som väl mycket diskant som ligger och vispar omkring. Men jag är klart oerfaren på att bedöma frekvenser så det kanske är högt mellenregister? Det är bara en upplevelse jag föröker sätta ord på, inget att fästa någon större vikt vid.
lonewind:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 21.07.2007, 14:34:16 ---Rösten fungerar lika bra i det här sammanhanget. Men jag kan också känna att det mest är rösten jag finner intressant. Det övriga känns ganska ofta rätt ordinärt - intro, brygga/mellanspel, refräng. Fast versen tycker jag känns klart mer spännande - har en skön ljudbild.
Lite väl på med allt så man inte hör något på många ställen. Cymbalerna sisslar och gitarrerna brötar på för det vilda och det blir så tätt och rätt diskantmättat. Ok, behåll trycket men fixa ljudbilden - hur man nu gör det. Men det finns även partier med rätt mycket luft så låten är bra varierad.
Klart bra fast jag inte är särskilt mycket för denna typ av musik. Men som sagt jag tycker det blir väl tätt, brötigt och diskantmättat på sina ställen.
--- Slut citat ---
Håller på att fixa och dona lite med mixen och håller i åtanke dina tips och synpunkter. Har precis lagt en stämma på sticket och ska lägga körer. Sen är det nog klart med pålägg och det blir dags för slutmix. Vi får se vad det blir i slutändan.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida