Tjena!
Inte ofta som jag är inloggad nu för tiden, men jag hoppas att det är ok för mig att rösta ändå.

8p -Går utan tvekan till Cykeln (Bidrag 3). Genomarbetad text med bra inlevelse och melodi. Den fastnade direkt för mig. Riktigt riktigt bra! Den här låten vill jag lyssna mer på. Den berättar något som känns genuint och som vill göra mig uppmärksam på texten.
6p -Till Hellfog (Bidrag 6). Det här faller mig i smaken. Gillar kombinationen av synth och den mystiska "viskningsgrowlen". Låter snyggt. Skulle önskat att någon distgura gjorde entré i låten dock. Datarösten som kommer in är snygg och passar bra in i låten. Är det från windows egna röstprogram?
4p -Till Dividend och gänget (Bidrag 1). Jag gillar det unika, lite psykedeliska i den här låten. Härligt utflippat. Cool gura. Per's rap känns uppfriskande och även om den har en aggressiv text, så kan jag inte låta bli att uppfatta den en gnutta komisk på en del ställen. Jag är dock osäker på om det är syftet med texten...

Det kunde ha varit något tajtare rap på en del ställen kanske.
3p -Till Rattlesnake (Bidrag 4). Sköna melodier och bra ljud. Lätt att ryckas med. Snyggt sound på gitarrsolot. Jag gillar vanligtvis långa låtar, men just den här låten skulle jag nog vilja höra lite kortare med tanke på det ganska raka lättfattliga arret.
2p -Till Morgonte (Bidrag 2). Ganska härligt lunk i låten. Fastnade för orgeln (eller är det Rhodes piano?). Tycker att det är låtens stora behållning. Riktigt snyggt. frasen "lång väg hem" blir lite väl repetitivt för min del. Det hade varit snyggt som ett slags återkommande mantra om det inte upprepades för ofta i låten.
1p -Till Eddi och Isa (Bidrag 7). Charmig låt. Stilpoäng för att du har din dotter med på sång, men själva låten faller mig inte i smaken. Mixen och arret blir lite grötigt i mina öron.
...Jag märker att ett bidrag inte får poäng alls nu, men jag vill ändå nämna lite om vilka tankar jag har om låten som blir utan poäng.
Angrod (Bidrag 5). Låten gick inte riktigt hem hos mig. Jag förstår ju att texten kändes relevant för dig, men jag som lyssnare kunde inte relatera till den. Dessutom så upplevde jag både sång och musik som väldigt repetitivt. Fick lite 90-tals nostalgi från ljuden dock.
Stort lycka till, till alla deltagare!