Min röstning utfaller helt enkelt så här
1. Dividend/1up/PXM/Marre, 8 POÄNG
Bra konst! Tyvärr har rap ofta negativa texter. Så även här! Rekommenderar inta att skjuta poliser. Som att skjuta pianisten! Men Sheriffen kan ju eventuellt vara lovligt byte?

3. Cykeln - Rom: 22 mars 2013, 6 POÄNG
Simpel reflektion över dagen(arna) i Rom som gav katolikerna en ny pappa.
2. Morgonte - Sitter på ett tåg, 4 POÄNG
Inget ovanligt en vardag eller fredag om man lever i de urbaniserade delarna av vårt land. (För egen del var det ett tag sen) Men det brukar ge tid för en hel del reflektioner.
6. Hellfog The Abomination of Desolution, 3 POÄNG
Gillar mer och mer de nya typerna av rock. Även om jag inte alltid kan skilja de alltför många undergenrerna åt. Men medryckande!
4. Rattlesnake - a day like the others, 2 POÄNG
Slätstruken. Men tankar som väl inte är unika för just denna dag, men samtidigt trovärdiga eftersom de dyker upp vilkne dag som helst
7. Eddi & Isa - Please, please me, 1 POÄNG
Gulligt med Isa, som är en gullig och trevlig liten tjej. Hon kan bli något. Lite för mycket hybris för min del att dra referenser till en av världens största artister "all time".
Jag uppfattade uppgiften som att vi skulle ju hålla oss till sanningen och vara ärliga om den 22/3 (till skillnad mot den 1/4 då ju dagen går ut på det motsatta).
Mitt bidrag blev långrandigt, som jag själv kan vara. Allt är dock autentiskt från den 22/3. Jag hade 3 ljud inspelade med mobiltelefonens mikrofon, som gjorde att inte ljudkvalitéten blev den bästa. Jag missade sirenen från en polisbil, men ville inte fuska med att spela in den ett annat datum. Trummorna och mixen gjordes dock på ett senare datum. Jag hade dock idén om bidraget redan innan den 22:a mars.