Forum > Demolåtar

Cykeln - Fattiglappsliv (v2 13-04-14)

<< < (3/3)

cykeln:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.04.2013, 07:40:39 ---Bra lirat å ylat..Kyrkorgeln låter bra,men ligger lite högt i ljudbilden - håller med Roffe där.
Sedan vet jag inte om den passar till detta,kanske blir bättre då du drar ned volymen..Texten är lysande "karg och kärv",så ur den synpunkten sitter kyrkorgeln.Mecka med nivån så får vi lyssna igen..

Mike

--- Slut citat ---
Orgel lite hög - noterat.
Jag är också osäker på om det ska vara i kyrkan den ska va
Tack!

--- Citat från: Sigmunds skrivet 12.04.2013, 10:36:09 ---Jeg melder meg inn i församlingen hvis det er okej for Prosten ?
Kul grej tyckar jag  :) Hvis du velger å bruke kirkeorgelet så synes jeg det passer at det er noe høyt. Gir da et realistisk bilde av hvordan det er i kirken. En ivrig organist, og en präst som kjemper for å nå sin församling..

--- Slut citat ---
Kul med församlingsmedlem - hade en tanke om att be flera sjunga in så att det lät som en glest besökt landsortskyrka
ja, du kanske har rätt - bra bild där!  :D

--- Citat från: Jocke skrivet 12.04.2013, 12:45:09 ---Ja, det här muntrade ju upp...  :lol:

--- Slut citat ---
Kul att vara glädjespridare!  :D

--- Citat från: Roffe H skrivet 12.04.2013, 12:58:37 ---Tycker du provar att sänkta orgeln lite, lite lättare att avgöra om den passar då. Som sagt, den låter ju bra, så int' är det dä int' ... :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Sänka orgeln var det .. ska prova ... men har också lite andra tankar

--- Citat från: Asti skrivet 12.04.2013, 18:49:48 ---Håller med övriga - orgeln är lite för hög gentemot sången!
Tycker dessutom att sångljudet är lite dovt och "instängt".
Lite mer diskant och rumsljud på den kanske....
Annars bra framfört både vad gäller orgel och sång.
/Asti

--- Slut citat ---
Du vet hur dt är med dessa organister när man sätter dem framför en kyrkoorgel
Aha - dov sång? Jag som tyckte den var alldeles för skarp och vass och därför vred på några kurvor i eqn!  :wacko:
Tack för synpunkter!

--- Citat från: MaxB skrivet 12.04.2013, 19:09:30 ---Orgeln hörs högt i kyrkan.
Det här kan vara en gammal inspelning från 40-50-talet, därför sången är dov i ljudet,
Hur tänkte du gällande avsaknad av diskant i sång? Autenticitet?

--- Slut citat ---
Hög orgel noterad.
Jo nog är det en gammal inspelning ... dagarna går så fort -... men det är kanske en vecka sen
Ahh där kom diskantbristen igen... det var lite oväntat (se ovan) Annars brukar jag ofta ha för mycket diskant.
Tack för synpunkter!

cykeln:
V2 - skruvat å vridit å dragit på sina ställen
å lagt i trådhuvud
Vurte re bättere dänna?

bjurte:
Gripande text, verkligen..
Dock alldeles för sakralt för att passa mina smaklökar !!
Men den är ju så du vill ha den !!

Roffe H:
De' vörte så fint cykeln. Får man säga "Gud vad snyggt"! Nu blev det bra balans och orgeln låter så go, och spelet mellan verserna är elegant. Va kul!  :D Precis i min smak.
/Roffe H

Harmonica mike:
Stor skillnad Stefan,nu har du den tycker jag också.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion