Forum > Färdiga produktioner

Sigmunds - Jane lost her marbles

<< < (2/4) > >>

Harmonica mike:
Ja sluttonerna på sången överraskar - rätt läckert faktiskt.Jag gillar det.Kanske hade jag sänkt sången ett litet snäpp..

Produktionen är nice,schysst "oommpfhh" i baskaggen.Möjligen ett längre reverb på mastern för lite större scenfeeling av totalen..Har man lirat live på små ställen som jag har då det begav sig,så vill man gärna ut på en större scen  :)
Bra elgurasolo,kort men snyggt.Ja lite mer på trummorna enligt Eddis ide´.
Hittar inget mer att säga,förutom att det är en skön låt och bra lirat.

Mike

Sigmunds:
Takk Mike,

Jeg hadde sangen lägre helt til slutmix, så kjørte jeg den opp, og så ble den enda tydligere når jeg kjørte en enkel mastring.. Skal dra den ned.
Reverb på mastern.. tja.. scary..

/Sigmund

Roffe H:
Snygg lirat, schyst låt. Visst är det lite "Dylanvibbar" här och där, bara bra. Stämmorna är fina, likaså gitarrsolot (kort men naggande gott). Det enda jag kan påpeka  som du kunde jobba på är trummorna, önskat lite mer flyt. I stort, glad gubbe.  :D
/Roffe H

Jocke:
Det var bra! Tycker du lyckats få till en riktigt skön vintige känsla på soundet! :) Men, som sagts tidigare så är den lite hård i klangen och jag tror du kan prova att dra ner lite grann vid 3-4kHz.

Sigmunds:

Roffe: Tackar! Jeg planlegger å ta ett snack med trummisen inne i lådan..så får vi se

Jocke:
Tackar! Så bra du nevner vintage känsla. Det var noe av tanken. Pluggarna VTM, VCC og FG-X fra Slate Digital ligger utover hele mixen. Synes de er bra til det meste, men spesielt hvis man strever mot noe vintage..
Jeg dro ned litt rundt 2-3 kHz i mastringen, men tydeligvis ikke nok.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion