Forum > Färdiga produktioner

Roffe & Jocke - Seagull

<< < (4/10) > >>

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 11.04.2013, 00:14:26 ---Att få en mås att låta sträng?  :lol:

--- Slut citat ---

Det är lite att jobba på ...  :lol:

Roffe H:
Tack boys, för alla goda ord och glada tillrop.  :D
Jocke, gå in på spotify och lyssna på Jan Garbarec (norsk tenorsaxofonist som spelar både jazz och världsmusik) Lyssna in  "Rites - special edit for the film".  Nog en eloge till oss båda (vad gäller stilen) skulle jag nog säga. Folkligt, Norskt, tungt, mörkt och vilken tung bas sen...du kan nog ösa så glasen skallrar efter att ha lyssnat.  :D
/Roffe H

Harmonica mike:
Jo jag hörde ylet Roffe  :)
Men jag ville ha lite mer - sång.

Nåväl låten fungerar hur bra som helst,och lite PF helt klart.Det enda jag saknar för att PF:iera detta är ett JÄTTE reverb på mastern - done.

Det är snyggt som tusan det här,snålade med "uppkastningen" senast så jag byter till fyra och en halvt uppäten pizza.

Uppkastning - glädjeyra för att undvika förvirring  :D

Mike

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 11.04.2013, 01:35:05 ---Tack boys, för alla goda ord och glada tillrop.  :D
Jocke, gå in på spotify och lyssna på Jan Garbarec (norsk tenorsaxofonist som spelar både jazz och världsmusik) Lyssna in  "Rites - special edit for the film".  Nog en eloge till oss båda (vad gäller stilen) skulle jag nog säga. Folkligt, Norskt, tungt, mörkt och vilken tung bas sen...du kan nog ösa så glasen skallrar efter att ha lyssnat.  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---

Suggestivt och olycksbådande... men glasen höll!  :rolleyes:  :P

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.04.2013, 07:55:05 ---Jo jag hörde ylet Roffe  :)

Nåväl låten fungerar hur bra som helst,och lite PF helt klart.Det enda jag saknar för att PF:iera detta är ett JÄTTE reverb på mastern - done.

Det är snyggt som tusan det här,snålade med "uppkastningen" senast så jag byter till fyra och en halvt uppäten pizza.

Mike

--- Slut citat ---

Haha... :D Tack Mike! :) Funderar på om man ska bli nöjd egentligen... Den där perfekta pizzan blir man mätt och däst av - som topplistemusik. Nä, jag satsar nog på den halva och försöker utveckla receptet för att behålla aptiten - uppkastning blir man ju inte hungrig av!  ;)

Roffe H:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.04.2013, 07:55:05 ---Jo jag hörde ylet Roffe  :)

Mike

--- Slut citat ---

Uppkastning som glädjeyra - javisst!  :D Tycker också, att om Jocke vill kan han höja ylet något lite till, men definitivt ånga på med basen, det skulle jag gilla. B)
(Jocke har skickat länkar till din privata.)
/Roffe

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion