Kontrollrummet

Tat Piano "Sustain'Fucking'Pedal"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hej Bullen !
Jag är en Grabb som passerat mina bästa år, och Katigoriseras därav in i "Lära gamla hundar sitta" facket.
Nu på gamla dar har jag fått för mig att Pianot är ett av de hetare instrumenten (som jag i unga år avfärdade som Smörmusiksinstrument)
Är total nybörjare här, keyboard för mig har ju innan bara varit 'Orgelmackor och Softa Paddor(Kvack)
Har ju en 'pianobalad' bland dom Halvfärdiga, därav detta inlägg!
Fick ju 'svidande' kritik på att pianot låter stelmidifierat och borde våga använda Sustainpedalen.
Grejen är att jag knappt fattar vad det är och hur den fungerar ??
Hittade ett lik(pedal) i Garderoben och kopplade in,jo den fungerade, men hur använder man den ???
Ska man trycka ner den hela tiden, eller sitta och småpumpa lite sporadiskt.kort sagt Hjääääälp!! :unsure:
Och går det att 'sustainifiera' i efterskott ?? Har ingen lust att göra om från början.. :(

OBS ! Som vanligt är det inte personen på filmen som det handlar om.
/Gubbstrutten
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil



...................
« Senast ändrad: 05.04.2013, 13:56:07 by Hellfog »
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hej Bullen !
Jag är en Grabb som passerat mina bästa år, och Katigoriseras därav in i "Lära gamla hundar sitta" facket.
Nu på gamla dar har jag fått för mig att Pianot är ett av de hetare instrumenten (som jag i unga år avfärdade som Smörmusiksinstrument)
Är total nybörjare här, keyboard för mig har ju innan bara varit 'Orgelmackor och Softa Paddor(Kvack)
Har ju en 'pianobalad' bland dom Halvfärdiga, därav detta inlägg!
Fick ju 'svidande' kritik på att pianot låter stelmidifierat och borde våga använda Sustainpedalen.
Grejen är att jag knappt fattar vad det är och hur den fungerar ??
Hittade ett lik(pedal) i Garderoben och kopplade in,jo den fungerade, men hur använder man den ???
Ska man trycka ner den hela tiden, eller sitta och småpumpa lite sporadiskt.kort sagt Hjääääälp!! :unsure:
Och går det att 'sustainifiera' i efterskott ?? Har ingen lust att göra om från början.. :(

OBS ! Som vanligt är det inte personen på filmen som det handlar om.
/Gubbstrutten

Känner mig träffad att det var jag som gav grabben på filmen den "svidande" kritiken.
Det är väldigt svårt att beskriva med bara ord. Jag hittade dock ett youtubeklipp som beskriver det rätt bra tillsammans med video och ljud, vilket förhoppningsvis gör det lättare att förstå.

Det går utmärkt lägga på sustain i efterhand.

En annan grej när det gäller piano är att inte kvantisera det till 100%, då låter det maskin och det är oftast inte hur man vill det ska låta, såvida det inte är just det maskinella man är ute efter. Piano precis som gitarr är ju ett organsikt intrument och oftast vill man ju att det ska låta organsikt. Det är ju inte ofta man kvantiserar en gitarr såvida man inte heter Rammstein eller liknande  :D
Men man vill ju inte att det ska låta otight heller, så det är bättre (tycker jag) att manuellt gå in och justera dom toner som är helt åt skogen otighta, eller använda nån typ av "humanize"-kvantisering.

EDIT: Såg att Hellfog länkat till samma video ovan, så jag tar bort min länk för att undvika förvirring  :)

Lycka till!
« Senast ändrad: 05.04.2013, 13:59:29 by jonnerstone »


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
He-he..
Nä så 'SVIDANDE' var det väl inte, men du vet väl hur känsliga 'lidande musiker' är  :D
Jag är mer uppriktigt intresserad i att få det rätt.. :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Det finns egentligen inga regler på hur man skall använda sustainpedalen. Men vanligt är väl att man "småpumpar" då och då. T.ex. lämpligtvis vid ett ackordbyte. Annars "smälter" ackorden ihop, vilket vanligtvis är en oönskad effekt. Sustainpedalen kan även användas för att betona. För om du släpper den, så klingar tonen ut fort och det låter mer "markerat". Men återigen: det är bara testa sig fram!  :)
www.alatarmusic.com


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hur gör man i Cubase för att lägga på sustain efteråt?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hur gör man i Cubase för att lägga på sustain efteråt?
Eddi:
Kan du inte ställa in det i Alicia´s keys? Det är väl den pluggen du använder?
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Hur gör man i Cubase för att lägga på sustain efteråt?

Vanligtvis är sustainpedallen kopplat till MIDI CC 64. Så vad som helst som du mappar mot denna CC nummer borde funka.
www.alatarmusic.com


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Den koordinationen är ungefär som mellan höger och vänster hand vid ackordspel på gitarr. Som Alatar sa, vid ackordbyte lyfter man på pedalen. Kan möjligen vara en grundregel.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Intressant. Det här är något som jag inte tänkt på när man ska... Även om jag inte sällar mig till de som "kan" spela piano (på riktigt, med noter menar jag) upplever jag det där med sustainpedalen som nånting självklart, som styrs via ryggraden utan att jag tänker på det.

En parallell - nånting som kändes naturligt för mig - var då en gammal kompis skulle låna mitt cyklop och snorkel. Han hade aldrig använt snorkel i hela sitt liv. För mig var det självklart hur det fungerade att andas uten vatenytan via snorkeln. Men då han som 50-åring försökte andas med hjälp av snorkeln under vattenytan låste sig andningsvägarna totalt. Det gick bara inte. Och jag som innan trodde att det var hur självklart som helst...
« Senast ändrad: 05.04.2013, 23:55:59 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kan ibland komma på mig att önska mig en sustainpedal när jag spelar akustisk gitarr. Det börjar göra ont när jag spelar för länge nu för tiden. Barréackord en hel låt är jobbigt.  :(


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
(på riktigt, med noter menar jag)

Är det bara på riktigt om man spelar efter noter? Det var nog det dummaste jag hört/läst  :)

Jag vill iaf bestämt hävda att man musicerade och trakterade instrument långt innan notsytemet uppfanns. Men dom spelade kanske bara på låtsas på den tiden?  :unsure:     :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
(på riktigt, med noter menar jag)
Är det bara på riktigt om man spelar efter noter? Det var nog det dummaste jag hört/läst  :)
Jag vill iaf bestämt hävda att man musicerade och trakterade instrument långt innan notsytemet uppfanns. Men dom spelade kanske bara på låtsas på den tiden?  :unsure:     :D

Men då kanske jag kan spela piano ändå! Yipeey!  :lol:
Min pappa har i hela sitt liv ondgjort sig över de "musikvänner" han haft som inte kan spela om de inte har några noter framför sig.
Tack!   :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Yes. Har inte använt noter på drygt tjugo år. Skönt att veta att man är på riktigt då ;)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
 "Hej Bullen!"  :D Då är det inte du som är med på videon då  :lol:

Gör som Jonnerstone säger..ingen kvantisering att tala om.. brukar tom stänga av metronomklicket och följa tidigare spår visuellt när jag spelar in, t.ex. en pad eller strings där ser man var anslagen ligger tidsmässigt. Sustainpedalen är ju oerhört viktig för att det skall bli levande, bra om man lyckas hantera den, bara att öva och det kommer man in i ganska snart. Eftereditering med nån not som hamnar fel eller toner som ligger lite för länge hör ju till  :) 


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
För min del är det väl femton år sen senast jag använde noter på ett adekvat sätt. Noter kan väl vara bra för att sätta sin musik på pränt till efterkommande om man inte har några inspelningar. Noter kan väl också i viss mån vara bra om man ska plugga in ett stycke och  inte har ett fullgott gehör eller om man aldrig har hört stycket ifråga innan.  Men att "spela" efter noter är som att hålla föredrag och läsa innantill. Stelt och tråkigt och utan utrymme för egna tolkningar och idéer i stundens hetta.

Jag säger bara Paul McCartney, Benny Andersson......nuff said!!!  :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nu är jag ingen asgrym uttolkare av musik som finns noterad för piano, men, man kan ju inte skylla på notsystemet om man inte KAN tolka på ett "adekvat sätt"?
Det innebär ju bara att man är kass på att tolka nedskriven musik om det låter dåligt när man gör det.

Finns ju jättemycket väl tolkad musik, som spelats in idag och sen typ 50-talet att hitta på t ex youtube :D Musiken ofta skriven innan dess.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
E det nån här som skyllt på notsystemet?

Jag har aldrig varit speciellt bra på att spela efter noter och har aldrig varit speciellt intresserad heller men har ändå lärt mig. Har ju nött in några klassiska stycken genom åren. Men då nöter/övar jag tills det sitter i märgen. Därefter tolkar jag, improviserar och leker. Inom den "klassiska" musiken finns ju självklart ett behov av att man är en duktig notläsare. Men inom rock, pop och jazz så finns det ingen som jag hört som svänger och driver när dom spelar efter noter. Det är ju bara att kolla på alla dessa husband på televisionen som så gott som alltid spelar efter noter. Tekniskt duktiga men stela och tråkiga och utan sväng. Framförallt trummisar som spelar live efter noter.....brrrrrrr.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
E det nån här som skyllt på notsystemet?

Jag har aldrig varit speciellt bra på att spela efter noter och har aldrig varit speciellt intresserad heller men har ändå lärt mig. Har ju nött in några klassiska stycken genom åren. Men då nöter/övar jag tills det sitter i märgen. Därefter tolkar jag, improviserar och leker. Inom den "klassiska" musiken finns ju självklart ett behov av att man är en duktig notläsare. Men inom rock, pop och jazz så finns det ingen som jag hört som svänger och driver när dom spelar efter noter. Det är ju bara att kolla på alla dessa husband på televisionen som så gott som alltid spelar efter noter. Tekniskt duktiga men stela och tråkiga och utan sväng. Framförallt trummisar som spelar live efter noter.....brrrrrrr.

Ja..tycker tom att det är till nackdel många gånger om man använder sig av musiker som är "skolade" . Man kommer in i ett system redan från början och har svårt att tänka "outside the box". Speciellt tydligt blir det med sångerskor eller sångare som är klassiskt skolade. Trist men korrekt!  :D


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Alltså, återigen, man kan inte göra så svepande generaliseringar som att "noter låter trist" i 100% av alla fall! (Åtminstone inte när jag är här :D )

Naturligtvis beror det på uttolkaren, om det låter bra, oavsett om man skickar cellospelaren, eller gitarristen, en midi, tabulatur eller noter?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Alltså, återigen, man kan inte göra så svepande generaliseringar som att "noter låter trist" i 100% av alla fall! (Åtminstone inte när jag är här :D )

Naturligtvis beror det på uttolkaren, om det låter bra, oavsett om man skickar cellospelaren, eller gitarristen, en midi, tabulatur eller noter?

Men ingen har väl sagt att noter låter trist? Det är ju helt befängt, det är ju som att säga att alfabetet luktar illa  :blink: :)
Däremot så kan den som återskapar noten på sitt instrument låta trist, och där generaliserar jag gärna och säger att så är fallet och det är min subjektiva åsikt och den kan du inte ändra. Jag hoppas även att du förstått att jag snackar vid framträdande dvs live och även vid inspelning, och att jag även snackar inom rock, pop och jazz. Att vid inlärningsfasen använda sig av noter är en sak och där är det ju ett ypperligt hjälpmedel. Men att stå på scen som rockmusiker t.ex och spela "innantill" låter alltid själllöst och opersonligt. Har man låten i ryggmärgen så både märks och känns det, det blir ett helt annat flyt och en helt annan inlevelse. Även i inlärningsfasen så tycker jag själv av egen erfarenehet att det skiljer åt om jag lärt mig låten via noter eller om jag plockat ut den på gehör. När jag plockat ut den på gehör så får jag en annan och mer personlig relation till låten och därav också mer själ när jag framför den.
Jag har stått på scen sen jag var tolv år och spelat med massor av olika typer av musiker, allt från glada amatörer till fullblodsproffs som t.ex Nisse Landgren. Jag föredrar alla dagar dom medmusikanter som vågar slänga notpappren...till 100%......och det är min subjektiva åsikt och den må vara fel för dig och du må tycka att jag är dum i huvudet. Men jag är långt ifrån ensam om att tycka så, det vet jag med säkerhet  :D
Lika lite som jag vill gå på en teaterföreställning och se skådespelarna läsa replikerna innantill från manus, lika lite vill jag gå på en konsert där musikerna spelar innantill från noter.


Inom den klassiska musiken förstår jag mycket väl att man måste använda sig av noter, framförallt när man sitter i sektioner. Skulle ju låta rätt illa om en i sektionen började att tolka sitt stycke och improvisera  :D Men även där har man ju solister och även där märks skillnad om solisten spelar innantill efter noter eller vågar släppa kontrollen och köra efter ryggmärgen.

Vi får väl vara överens om att inte vara överens helt enkelt  :)
« Senast ändrad: 07.04.2013, 20:06:33 by jonnerstone »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nej, jag tycker det är skoj att du verkar känna dig träffad och inte kan noter :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Nej, jag tycker det är skoj att du verkar känna dig träffad och inte kan noter :D

Känner mig träffad av vad? Min egen åsikt eller? Ja, såklart. Noter kan jag, använder dom inte av ovan nämnda orsaker. Känns inte som nåt att stoltsera med att man kan noter. Inte mer spektakulärt än att jag kan skriva och läsa alfabetet.
« Senast ändrad: 07.04.2013, 21:23:28 by jonnerstone »


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Noter - Inga Noter
Tycker inte att det spelar roll egentligen. Det viktigaste är att man har skoj när man gör musik  :D
www.alatarmusic.com


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag föredrar toner framför noter
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Håller med Alatar, inte med er andra :) F ö tar jag nog en fermat ovanpå en crotchet eller två, från den här diskussionen :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ähh, när det nu för en gångs skull blossade upp en rolig diskussion så vill ingen vara med  :(. Fan, då var det ju trots allt bättre förr  :lol: (här på KR då alltså)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ähh, när det nu för en gångs skull blossade upp en rolig diskussion så vill ingen vara med  :(. Fan, då var det ju trots allt bättre förr  :lol: (här på KR då alltså)
Då kanske jag kan ta över tråden efter Div.  :lol:
Näej förresten, jag har just lärt mig att jag kan spela piano, trots avsaknaden av notkunskap, så jag håller mig. Intressant samtal i alla fall.
« Senast ändrad: 08.04.2013, 10:27:25 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Not - drar man efter två båtar i Norrbotten för att fånga lax

Ton - hur mycke fisk man fick

Noter - två eller flera släpande not som lätt kan förväxlas med pater som är landbaserad och fast fiskande präst




Mike
« Senast ändrad: 08.04.2013, 10:24:03 by Harmonica mike »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Not - drar man efter två båtar i Norrbotten för att fånga lax
Ton - hur mycke fisk man fick
Noter - två eller flera släpande not som lätt kan förväxlas med pater som är landbaserad och fast fiskande präst

Typiskt musiker!  :P
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Alltså, återigen, man kan inte göra så svepande generaliseringar som att "noter låter trist" i 100% av alla fall! (Åtminstone inte när jag är här :D )

Naturligtvis beror det på uttolkaren, om det låter bra, oavsett om man skickar cellospelaren, eller gitarristen, en midi, tabulatur eller noter?

Men ingen har väl sagt att noter låter trist? Det är ju helt befängt, det är ju som att säga att alfabetet luktar illa  :blink: :)
Däremot så kan den som återskapar noten på sitt instrument låta trist, och där generaliserar jag gärna och säger att så är fallet och det är min subjektiva åsikt och den kan du inte ändra. Jag hoppas även att du förstått att jag snackar vid framträdande dvs live och även vid inspelning, och att jag även snackar inom rock, pop och jazz. Att vid inlärningsfasen använda sig av noter är en sak och där är det ju ett ypperligt hjälpmedel. Men att stå på scen som rockmusiker t.ex och spela "innantill" låter alltid själllöst och opersonligt. Har man låten i ryggmärgen så både märks och känns det, det blir ett helt annat flyt och en helt annan inlevelse. Även i inlärningsfasen så tycker jag själv av egen erfarenehet att det skiljer åt om jag lärt mig låten via noter eller om jag plockat ut den på gehör. När jag plockat ut den på gehör så får jag en annan och mer personlig relation till låten och därav också mer själ när jag framför den.
Jag har stått på scen sen jag var tolv år och spelat med massor av olika typer av musiker, allt från glada amatörer till fullblodsproffs som t.ex Nisse Landgren. Jag föredrar alla dagar dom medmusikanter som vågar slänga notpappren...till 100%......och det är min subjektiva åsikt och den må vara fel för dig och du må tycka att jag är dum i huvudet. Men jag är långt ifrån ensam om att tycka så, det vet jag med säkerhet  :D
Lika lite som jag vill gå på en teaterföreställning och se skådespelarna läsa replikerna innantill från manus, lika lite vill jag gå på en konsert där musikerna spelar innantill från noter.


Inom den klassiska musiken förstår jag mycket väl att man måste använda sig av noter, framförallt när man sitter i sektioner. Skulle ju låta rätt illa om en i sektionen började att tolka sitt stycke och improvisera  :D Men även där har man ju solister och även där märks skillnad om solisten spelar innantill efter noter eller vågar släppa kontrollen och köra efter ryggmärgen.

Vi får väl vara överens om att inte vara överens helt enkelt  :)

Tycker detta var ett mycket bra inlägg ! :)

Har alltid känt mig begränsad av att musikteorin inte fastnade bättre... Nu kan jag nog plocka ut en melodislinga från noter om jag får en dag på mig... Om jag använder öronen tar det kanske 10 minuter...   :rolleyes:

Har iaf sustainpedal!  :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Framförallt är det väl för kommunikationen musiker emellan, när det gäller fler än 4 i ett band, som det har sin nytta med notering.

Jag hade aldrig velat jobba tillsammans med nån som inte kan noter, på svårare saker. Spela upp fiolmelodin på ett piano först?? Det blir mer kreativt om personen får se noterna och sen gör en väl utförd tolkning, på sitt sätt.

Sen är det klart att jag t ex sjunger in melodier åt folk som inte kan noter :D Men det är ju bara för att det går när det gäller folkmusik osv. För ett flerstämmigt körverk hade det dock bara varit löjligt att jag sjöng eller spelade det på piano först :D strukturen är ofta för komplicerad för att kunna ta ut ensamma stämmor i icke-homofon musik.
« Senast ändrad: 08.04.2013, 11:37:24 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
(Massa svammel bortklippt)
Jag har stått på scen sen jag var tolv år och spelat med massor av olika typer av musiker,

Ajdå, så du har stått på scen sen du var 12 år?? Hela tiden??? Då tar jag genast tillbaka allt jag sagt och gräver ner mig i ett dike nånstans!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
(Massa svammel bortklippt)
Jag har stått på scen sen jag var tolv år och spelat med massor av olika typer av musiker,

Ajdå, så du har stått på scen sen du var 12 år?? Hela tiden??? Då tar jag genast tillbaka allt jag sagt och gräver ner mig i ett dike nånstans!

Okej då, inte helt, jag tog en kort kisspaus vid 24 års åldern. Kunde inte hålla mig längre. Lite amatörmässigt jag vet. Men va fan, det som inte dödar det härdar.