Forum > Färdiga produktioner

BJURTE & ASTI - Melancholia (The Original)

<< < (2/14) > >>

jonnerstone:
Jäkligt cool låt!  :wub:

Varför är det så många här på KR som är så rädda för att använda sustainpedalen på pianot? Nu låter det bara stympat, midi och fult. På med sustain eller byt ut ljudet eller dubba med t.ex ett klockljud med naturlig sustain.

Prodmässigt så känns det lite som att det faller mellan två stolar. Det kan iofs vara coolt och nyskapande men  här känns det lite som att man inte riktigt vet vilket ben man ska stå på. Emulator borde fått sätta tänderna i denna så hade låten med all säkerhet hamnat rätt.

Jag säger alltså inte att det är dåligt proddat på nåt sätt och det är en jäkligt bra låt, men som i mitt tycke förtjänar en ännu bättre prod med mer känsla för detaljerna (och ett snyggare piano)

Jag skulle lätt fråga Emu om han skulle vilja prova prodda upp den om detta var min låt

Goooooood stuff!!!!

Micke

Wernborg:
Bra låt. Mycket bra till och med.

Håller med Jonnerstone ang. att låten inte riktigt hittat hem arrmässigt. Det kommer nog om ni pillar vidare.

Gött!!

Asti:
Tack för alla välvilliga omdömen!  :)
Jag korpulentgillar låten, speciellt refrängen!  :rolleyes:
Tycker Bjurte har gjort ett kalasjobb med arr, prod och mix!
Kan till viss del hålla med Jonnerstone ang pianot.....
Kul att få sjunga på denna!
/Asti

cykeln:
Jäkligt bra låt/komposition
Särskilt då refrängen som är en riktig killer!
Bra spel och sång också
även ljudmässigt bra
Om jag fick önska skulle jag önska
högre volym på avslutande sologitarren och något lägre ljud på syntharna
Lyckat colabb!

Harmonica mike:
Oj,bra här boys!

Låten fin och mixen låter bra hos mig.Reagerade först på sångljudet,lite telefonröst/uselmickinspelningsfeeling(bra sjung Peter) men vart efter låten passerade så resignerade jag och lyssnade på helheten - det fungerar..Passar är ett för starkt ord i mina öron.

När jag hör solot och själva ljudbilden - Jag hade reverberat/delayat sången och dragit ut cpg(!) på stora ullevi scenen med våld om det hade behövts  :)

Smaksaker så klart,så bry er inte om mig - rocka på,bra låt som sagt.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion