Forum > Färdiga produktioner
BJURTE & ASTI - Melancholia (The Original)
Jocke:
:lol:
Ni kan med beröm godkänt stänga dörren - det här är skitbra! :)
zorrow:
Har nu gjort ett A och B test på versionerna och tycker följande (och nu vet jag ju inte allt som gjorts i mixen utan går bara på vad jag hör så jag ber om ursäkt för om jag är ute och cyklar :unsure::
Båda versionerna är snarlika och vansinnigt bra. Jag ger dock en liten fördel till orginalversionen av följande skäl:
1. Dynamiken i mixen är bättre. Den mastrade versionen är lite komprimerad och i och med att låten har en härlig variation och dynamik så missas lite av detta när man trycker ihop ljudet.
2. Även om Astis sång höjts i mastermixen så tycker jag att det är lite för hög i min smak. Det må vara modernt men en gammal gubbe som jag gillar när sången ligger mer i mixen än utanpå. Kanske skall den ligga mitttimellan de två versionerna?
3. Trumljudet, speciellt virveln, blir lite plattare i den mastrade versionen.
4. En liiiten, liiten tistymmelse till digitaldist i vänterörat vid några tillfällen i mastermixen tror jag :unsure: Kan också vara något synthljud? Ush va svårt....
Nåväl, fantastisk låt och härliga mixar båda. Fast jag gillar bäst orginalet med undantag av att pianot inte får klinga ut.
Asti:
--- Citat från: Girly skrivet 08.04.2013, 23:24:04 ---Man kan tro att våren är kommen till KR... tycker det spirar både här och där... men den här... den måste ha stått i växthuset för den är ju i full blom! :D
Gillar verkligen det här och Asti, va ball din röst blir till lite tuffare sound :)
Girly
--- Slut citat ---
Jag har en liten tuffing nånstans i mig som gör sig påmind då och då, han kallas CPG! :)
Kul att du gillar!
Tack Girly, zorrow, Jocke, Eddi, MaxB, HMike och alla för feedback!
För min del får du gärna lägga denna under färdiga Bjurte!
Personligen föredrar jag den "MaxBfierade/mupptrixade" varianten.
Tycker den har bättre tryck i refrängen.
/Asti c/o CPG
cykeln:
Skulle bara säga att det här är en sån där låt som bara plötsligt dyker upp i skallen och man går där och sjunger .. Its melancholia ..
jonnerstone:
--- Citat från: cykeln skrivet 14.04.2013, 16:12:17 ---Skulle bara säga att det här är en sån där låt som bara plötsligt dyker upp i skallen och man går där och sjunger .. Its melancholia ..
--- Slut citat ---
Japp! Samma här :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida