Forum > Färdiga produktioner

BJURTE & ASTI - Melancholia (The Original)

<< < (6/14) > >>

Clemens:
Lyssnar en andra gång nu och tycker arret funkar bra, kalaslåt. Spännande och lite oförutsägbart vilket är bra tycker jag, snygg uppgång i slutet..grymma gitarrslingor. Pianot då?.. jag tror det mer handlar om att det är lite stumt..själva samplingen alltså..vad är det för plugg? Snygg sång av Asti!
Bra jobbat!  :)

Asti:
Jag tyckte det lät bra innan och jag tycker det låter bra nu med!  :)
Blev nog lite mer flyt i pianot nu....
Reverbet på sången var nog inte fel, det kanske var lite mycket Flash and the Pan-lik sång innan...?
Bra jobbat Bjurte!
/Asti

zorrow:
Jaaaa! Där satt den! Mycket, mycket bra komponerat, mixat, spelat och sjunget. Min nya favvo! Pianot låter mycket bättre. Vad är det för piano? Slutet blev oxå bättre. En liten detalj skulle vara att fejda volymen på pianot innan slutet klipper. Jistanes va bra detta är.  :D

Eddi:
Ja vad ska man säga :wub:
Två bra musiker möts på KR och skapar något så här urläckert som förmodligen inte kommer längre än till KR - den här borde VÄRLDEN få höra det är både dom och låten värd tycker jag.

Jag gissar att Bjurte hittat på musiken och Asti text och melodi?

Texten i första inlägget kanske?

Fem stjärnor

bjurte:

--- Citat från: cykeln skrivet 07.04.2013, 13:03:24 ---Gosch!
Där satt den.
Pianot är bra mycket bättre
och det låter nästan som du fått till ännu mer tryck på refrängen
även solot har lyft
Detta, mina herrar, är what we in Orsa kallar synnerligen bra!

--- Slut citat ---
Ett stort tack går till Dalarna..

--- Citat från: Jocke skrivet 07.04.2013, 13:34:58 ---Det låter fortfarande som ett helt lysande stycke musik trots/tack vare mupptrix...  ;)
Har inte lyssning att bedöma mer just nu... men än att jag i vanlig ordning hör en koklocka som sticker ut väl mycket... Ja, man ska vara rädd om sina traditioner... Nä, det stör inte jättemycket! :) Kanon!

--- Slut citat ---

En Högljud koklocka !! :blink:
Jocke !! Nu har du allt varit i fel pillerburk.. :D
Klara-Bella förnekar all inblandning i denna..

--- Citat från: Clemens skrivet 07.04.2013, 15:08:56 ---Lyssnar en andra gång nu och tycker arret funkar bra, kalaslåt. Spännande och lite oförutsägbart vilket är bra tycker jag, snygg uppgång i slutet..grymma gitarrslingor. Pianot då?.. jag tror det mer handlar om att det är lite stumt..själva samplingen alltså..vad är det för plugg? Snygg sång av Asti!
Bra jobbat!  :)

--- Slut citat ---
Tack Mr. C !!
Oförutsägbart och lite utanför mina upplogade stigar är lite av det jag sökte här..
Pianot är NI:s The Giant och är nog ett riktigt bra Samplingsbibliotek, men kanske inte det vanligast pianot, men Stort och mäktigt..

--- Citat från: Asti skrivet 07.04.2013, 15:50:13 ---Jag tyckte det lät bra innan och jag tycker det låter bra nu med!  :)
Blev nog lite mer flyt i pianot nu....
Reverbet på sången var nog inte fel, det kanske var lite mycket Flash and the Pan-lik sång innan...?
Bra jobbat Bjurte!
/Asti

--- Slut citat ---
Flash and the Pan !! Yes! där var det..
Lättrattad sång fick jag av dig, skulle i princip kunna använt den rakt av, men effekter är skoj!! 
Kul och givande samarbete, TACK !!

--- Citat från: zorrow skrivet 07.04.2013, 17:05:33 ---Jaaaa! Där satt den! Mycket, mycket bra komponerat, mixat, spelat och sjunget. Min nya favvo! Pianot låter mycket bättre. Vad är det för piano? Slutet blev oxå bättre. En liten detalj skulle vara att fejda volymen på pianot innan slutet klipper. Jistanes va bra detta är.  :D

--- Slut citat ---
Tack som sagt NI:s The Giant är det som tar det Piano..
( NY LÄNK !!) http://www.native-instruments.com/en/products/komplete/keys/the-giant/   (NY LÄNK)

--- Citat från: Eddi skrivet 07.04.2013, 22:02:16 ---Ja vad ska man säga :wub:
Två bra musiker möts på KR och skapar något så här urläckert som förmodligen inte kommer längre än till KR - den här borde VÄRLDEN få höra det är både dom och låten värd tycker jag.

Jag gissar att Bjurte hittat på musiken och Asti text och melodi?

Texten i första inlägget kanske?

Fem stjärnor

--- Slut citat ---

Alla rätt Eddi !! ;)
Amen, Alla fans på "Ljudmolnet" kommer ju få förmånen att kunna njuta.. :D (Kanske en handfull till i alla fall  :huh: )
Nämen jag håller med, så mycket bra musik som finns i Kr:s arkiv och så få som någonsin kommer att få höra, man hamnar i "MELANCHOLIA!" :(
Tack för stjärnorna, kommer hänga upp dom här på Trosas Natthimmel, för att varannan vecka skickas ner till Småland.
Texten ja, den står min med musikant Asti för, och det hänger ju på honom vet ja!!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion