Forum > Färdiga produktioner

BJURTE & ASTI - Melancholia (The Original)

<< < (4/14) > >>

palm:
Detta låter mkt bra...

Tänkte precis som Micke angående sången först men sen - kanon. En bra syntrocks låt, bra!

Jag har lite funderingar:
- dubbla med något ljud inför vers 2 och i den, kanske låta det ta över pianot.
- uppbyggnadsbryggan inför solot hade jag kortat och istället byggt fler ljud varje gång.

Detta gör ni mkt bra båda två.

/Palm

bjurte:

--- Citat från: Eddi skrivet 04.04.2013, 16:35:45 ---Härligt förpackad melankoli här - hittar inte det ringaste att klaga på - inte ens mailplinget hör jag :(
Bra jobbat you guys :D

--- Slut citat ---
Slit och Släp!! ps vid 72-74 på spelaren..

--- Citat från: spacetrucker skrivet 04.04.2013, 17:28:14 ---Joooo  :wub:

Det enda jag reagerade på:
-Baskaggen; jag skulle minska volymen på den lite
-Now I see; Det första "see" i "now I see", lite otajt... "esset" hörs först till vänster och sen till höger. Detta upprepas varje gång detta parti kommer (copy-paste?)

Superbra annars

// Space

--- Slut citat ---

Du har rätt,sänkes till nästa mix!

--- Citat från: Jocke skrivet 04.04.2013, 17:51:03 ---Åh vad jag gillar bersärkarsång - bersärkarsologura och bersärkarsynt är inte dumt det heller! :)

Vill ha mer sådan här på Asti i de lugna partierna (samma som i början alltså! :)

Jäklar vad bra ni är!  :wub:

--- Slut citat ---

Tack Jocke!
Ja jag tänke lite så, Telefon/Megafon och gammeldags..(Tänk 80:tals verren av Putin on the Ritz)

--- Citat från: jonnerstone skrivet 04.04.2013, 18:58:45 ---Jäkligt cool låt!  :wub:

Varför är det så många här på KR som är så rädda för att använda sustainpedalen på pianot? Nu låter det bara stympat, midi och fult. På med sustain eller byt ut ljudet eller dubba med t.ex ett klockljud med naturlig sustain.

Prodmässigt så känns det lite som att det faller mellan två stolar. Det kan iofs vara coolt och nyskapande men  här känns det lite som att man inte riktigt vet vilket ben man ska stå på. Emulator borde fått sätta tänderna i denna så hade låten med all säkerhet hamnat rätt.

Jag säger alltså inte att det är dåligt proddat på nåt sätt och det är en jäkligt bra låt, men som i mitt tycke förtjänar en ännu bättre prod med mer känsla för detaljerna (och ett snyggare piano)

Jag skulle lätt fråga Emu om han skulle vilja prova prodda upp den om detta var min låt

Goooooood stuff!!!!

Micke

--- Slut citat ---

Här kommer lite seriösa och framförallt konkreta förslag, mange takk för det.
Jag är ju total nybörjare i Pianoklink,så sustainpedal visste jag knappt var det var, men till nästa mix kommer det vara 'Sustain från H-vetet' :D
Pianoljudet i sig älskar jag bara och det är det som inspirerat till Harmisarna,det vill jag ha kvar.
Prod mässigt så är det väl som så att det är 'mellan' stolarna jag vill vara..
Jag hyser stor respekt för EMU och älskar hans tunga/trasiga ljudlandskap, men jag tror inte dit jag vill lyfta låten.
Inte första delen med sång i alla fall, möjligtvis den instrumentala delen i slutet.
Jag har inte lagt så mycket tid på denna överhuvudtaget, Asti fick ett rent 'Piano skal' förra Torsdagen,sedan fick jag till baka den på Söndagen
För att bygga upp hela arret(Jag brukar som standard lägga över en vecka, bara på trummor i vanliga fall!)
Så det kommer mera.. ;)

--- Citat från: Wernborg skrivet 04.04.2013, 20:09:08 ---Bra låt. Mycket bra till och med.

Håller med Jonnerstone ang. att låten inte riktigt hittat hem arrmässigt. Det kommer nog om ni pillar vidare.

Gött!!

--- Slut citat ---

Som sagt "Moore to come.." B)

Svarar resten av er senare... STRESSA STRESSA !! :wacko:

Marruschkka:
Så bra det här blev nu då ^_^

Astis sköna stämma till det här och sen stämmorna på reffen, vansinnigt bra missjö :P

Bjurte, welcome to the softer world, fast steget känns inte så långt ifrån det du gjort på sistone, en mjukövergång helt enkelt :D

Åsså fick vi din sköna gitarr på köpet..*nöjd*

Vad jag vet så kommer det några mixar till, och jag nöjer mej med att säja:mycket bra detta :wub:

/Marre

zorrow:
Grymt bra grabbar! O jädrans va produktiv du är för tillfället Bjurte! Astis sång ligger fint i mixen på ett personligt sätt och är verkligen välsjungen. Bra jobbat! Jag tillhör skaran som inte hör "plinget" så jag får väl köpa nytt batteri till hörapparaten... Pianot så... Jag gillar också pianoljudet i sig, men det saknar mjukheten eller "den där känslan" i anslaget. Går det att fixa? För mig så är baskaggen inget problem. Virveln tar lite plats men det låter bra och distinkt så det finns ingen anledning att ändra på den. Sologuran är lite låg i början men tar sig volymmässigt något vid "hammer on pull off" och framåt. Slutet på låten kan, enligt mitt tycke, vara utan trumoutrot. Det skulle kännas mer passande med ett mjukt avslut. Med detta sagt så är jag djupt imonerad och gillar låten mycket. Riktigt bra och vackert! B)

bjurte:

--- Citat från: cykeln skrivet 04.04.2013, 22:20:33 ---Jäkligt bra låt/komposition
Särskilt då refrängen som är en riktig killer!
Bra spel och sång också
även ljudmässigt bra
Om jag fick önska skulle jag önska
högre volym på avslutande sologitarren och något lägre ljud på syntharna
Lyckat colabb!

--- Slut citat ---

Nya Mupptrixade mixar kommer.. ;)

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.04.2013, 08:29:25 ---Oj,bra här boys!

Låten fin och mixen låter bra hos mig.Reagerade först på sångljudet,lite telefonröst/uselmickinspelningsfeeling(bra sjung Peter) men vart efter låten passerade så resignerade jag och lyssnade på helheten - det fungerar..Passar är ett för starkt ord i mina öron.

När jag hör solot och själva ljudbilden - Jag hade reverberat/delayat sången och dragit ut cpg(!) på stora ullevi scenen med våld om det hade behövts  :)

Smaksaker så klart,så bry er inte om mig - rocka på,bra låt som sagt.

Mike

--- Slut citat ---

Tack Mike!
Ja det blev lite annorlunda sångljud där,men jag gillart som sagt ville få det att låta 'gammalt' kanske lite knaster skulle på sångspåret oxo.
Ska prova att Reverbera leaden lite mer, men samtidigt handlar denna låt mycket om kontraster,vi får se..

--- Citat från: Sigmunds skrivet 05.04.2013, 10:42:01 ---Bra jobbat  :)
Sverige er vel kjent for å ha mange bra progressive band, eller hur?
Lydbildet kan jeg ikke si noe om pga dårlige PC høytalere her jeg sitter, men jeg mistenker at det meste låter bra  :)

Med tanke på sjangeren kunne jeg tenke meg at det skjer mer tidligere. Når andre refreng er ferdig føler jeg at det har gått lang tid uten at så mye har skjedd..?

--- Slut citat ---

Progressivt! Jo jag tackar, gillar progressivt(till en viss del) och att bli jämförd med Genren är en ära..
Fast igentligen är det bara en 'sketen' piano-balad .. ;)

--- Citat från: palm skrivet 05.04.2013, 14:43:07 ---Detta låter mkt bra...

Tänkte precis som Micke angående sången först men sen - kanon. En bra syntrocks låt, bra!

Jag har lite funderingar:
- dubbla med något ljud inför vers 2 och i den, kanske låta det ta över pianot.
- uppbyggnadsbryggan inför solot hade jag kortat och istället byggt fler ljud varje gång.

Detta gör ni mkt bra båda två.

/Palm

--- Slut citat ---

Tack! Men som sagt, det är och ska vara en pianobaserad balad, med lite extra kryddor..
Mer uppbyggnad mot solot ?? Ja vem vet, det är ju faktiskt tanken och så är det ju oxo, fast kanske lite väl diskret..

--- Citat från: Marruschkka skrivet 05.04.2013, 18:33:51 ---Så bra det här blev nu då ^_^

Astis sköna stämma till det här och sen stämmorna på reffen, vansinnigt bra missjö :P

Bjurte, welcome to the softer world, fast steget känns inte så långt ifrån det du gjort på sistone, en mjukövergång helt enkelt :D

Åsså fick vi din sköna gitarr på köpet..*nöjd*

Vad jag vet så kommer det några mixar till, och jag nöjer mej med att säja:mycket bra detta :wub:

/Marre

--- Slut citat ---

Marre min vän!!
Ja det känns lite otäckt med balader, men va Fn.. Man börjar väl bli gammal och sentimental  :lol:
Faktum är att jag hade jätte problem med  det 'slöa tempot' när gitarrerna skulle läggas.. :o

--- Citat från: zorrow skrivet 05.04.2013, 19:08:34 ---Grymt bra grabbar! O jädrans va produktiv du är för tillfället Bjurte! Astis sång ligger fint i mixen på ett personligt sätt och är verkligen välsjungen. Bra jobbat! Jag tillhör skaran som inte hör "plinget" så jag får väl köpa nytt batteri till hörapparaten... Pianot så... Jag gillar också pianoljudet i sig, men det saknar mjukheten eller "den där känslan" i anslaget. Går det att fixa? För mig så är baskaggen inget problem. Virveln tar lite plats men det låter bra och distinkt så det finns ingen anledning att ändra på den. Sologuran är lite låg i början men tar sig volymmässigt något vid "hammer on pull off" och framåt. Slutet på låten kan, enligt mitt tycke, vara utan trumoutrot. Det skulle kännas mer passande med ett mjukt avslut. Med detta sagt så är jag djupt imonerad och gillar låten mycket. Riktigt bra och vackert! B)

--- Slut citat ---
Tack Kompis!
Ny mixar kommer, men det där med Pianomjukhet, har verkligen försökt, men det är inte lätt!
Jag vet vilka harmonierna som funkar, vart tonerna ligger, men det är ett helt annat uttryckssätt på Klinkandet.
Får väl öva mer.. B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion