Kontrollrummet

LACK som rack

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Så jag tog chansen att skruva ihop tre delar av Ikeas LACK serie. Det hade inte varit någon stor förlust om allt gått åt helvete. Borden kostade 79 spänn tror jag det var. Underdelen med hjul gick på ca 250. Några möbelvinkeljärn och skruv från Clas O, 50 spänn. Under en femhundring alltså  :D


Rack av lack, Ikea ska ha tack. Hoppas nu att grejerna håller så jag slipper utropa, ack mitt rack av lack, det sprack!
Jag döper denna skapelse till LACK of SKILLS


Grejerna sitter stadigt med 60mm M6 rätt genom benen. Men jag skulle nog inte sätta dit något tyngre än min DBX kompressor utan stöd på baksidan av rackmodulen.


Mysbelysning. Fast egenligen borde led listerna sitta någon cm utanför för att göra någon nytta.
Underst blir det en elcentral plus att jag nog petar in en förstärkare för passiva monitorer där.


Det är alltså inte mycket gods att skruva i. Någon mm faner sen bara luft och papp inuti. Lack ska hålla för 25 kg men jag tog risken att lägga alla min 80kg ovanpå bygget och det höll. Knakade inte ens.

Nu måste jag bara fylla på med mer 19tums elektronik så det blinkar och har sig. Enda sättet att få det att låta bra har jag förstått. Schyssta track från ett rack av LACK ok jag ger mig nu

« Senast ändrad: 04.04.2013, 01:18:50 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ser jättebra ut! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det där tror jag inte du blir lack av. Ser bra ut - ett tips kan vara att medelst häftkuddar sätta in spegel längst bak så att du ser var du ska stoppa in sladdarna.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det där tror jag inte du blir lack av. Ser bra ut - ett tips kan vara att medelst häftkuddar sätta in spegel längst bak så att du ser var du ska stoppa in sladdarna.

Den är omtalat funktionell, denna möbel från Ikea.
Som speglar använder jag de runda delarna inifrån hårddiskar.
De kanske rent av är snygga - i alla fall är de speciella.
Vissa vet direkt var de  kommer från är andra har ingen aning...
« Senast ändrad: 04.04.2013, 07:51:51 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Vad är bordets ben gjorda av?

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Vad är bordets ben gjorda av?

// Space

Förr var det iaf ihålig plast.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Det där tror jag inte du blir lack av. Ser bra ut - ett tips kan vara att medelst häftkuddar sätta in spegel längst bak så att du ser var du ska stoppa in sladdarna.
Tror jag slipper det. Idén är att använda åtminstone 3 sidor att ställa grejer på. Den kommer inte att stå mot en vägg utan vara användbar från alla håll. Vill få bort alla musikelektronik från skrivbord och golv. Det blir rätt mycket  bordsyta med tre såna här på varann.

Vad är bordets ben gjorda av?

// Space

Det är faner med papp emellan. I ändarna sitter en kloss med någon slags trämassa men det är inte många cm och tydligen inte symmetriskt. Drog jag i en skruv från ena håller bet den helt i trä(massa), från andra sidan benet bara faner.
Om modulen man sätter in är lite djupare (baktung) skulle nog jag vilja supporta den delen lite bättre men överlag blir det rätt stadig då bulten går igen hela benet.
« Senast ändrad: 04.04.2013, 18:54:58 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Det är så galant så man blir stissig! Belysningen är magnefique!
MOMA - Music Of Modern Artists