Kontrollrummet

Harmonica mike - Sidewalk

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Sorry men får den inte att lira... verkar va nått fel som är trasigt!^^

Efter omstart av datorn började det funka...

Ja det känns långt (har inte så mycket emot långa låtar egentligen...) och nu tycker "sura gubben" att outtrot är en egen (annan) låt... ^^ Är jag besvärlig eller...? Fatta hur jag har det med mig själv då...  :lol: Sången är lite låg i versens glesa partier. Är orgeln kvar i refrängen? I så fall ska den upp så det blir lite mindre bumpigt. Upplever att bastrumman är lite för mycket i andra versen... men hade du inte en pad i första versen - var är den? Schyssta fills på trummorna! :) Har lyssnat så många gånger att jag (min vana trogen) borde ha  tröttnat på den här - men icke - den blir bara bättre för var gång!  :wub:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har lyssnat vill jag meddela och har lite samma fundringar som Jocke ang sticket MEN jag tror att det är en vanesak för nu låter det låt om det hela och inte som ett sidospår som förra outrot. Bd´n håller jag med om också men det är väl bara en petitess i sammanhanget paden däremot har jag för mig att jag saknar jag också.

Nu låter vi hårda mot gubben i norr men han sätter ju sådana höga ribbor så det ska han ha  :lol: Som sagt måste ha fler lyssningar men inte på rak arm så I´ll be back.
I övrigt ligger betygen kvar (fast nu dubbelt så mycket eftersom allt kom igen).
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Instrumenteringen nu mycket bättre. Orgeln var som jag  trodde precis rätt
och de ivriga gitarrerna har precis det utrymme de ska ha.
Sticke känns inte riktigt naturligt - det är mer som en liten låt i låten
Antingen om du kan korta det eller göra ett helt nytt kortare som limmar mer med vers och reffe
Trumfillsen var nica
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Och jag måste lyssna fler gånger innan jag skriver. Då något är riktigt bra, kan ibland producenten i mig dyka upp och jag är rädd för att släppa fram honom. Han skrämmer iväg andra...  :huh:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ni är bara bäst boys.Jag har slitit mitt hår i förtvivlan med mixen,det lilla som är kvar  :D

Jocke:
Nej du är inte besvärlig.Rak kommunikation kör vi med,annars stänger vi ned demosidan på KR  :)
Det är utvecklande om man får neg/pos kritik.
Sticket/mellanspelet - jag får samma åsikt från min Eva - tufft  :lol:
Jag ville ha in fler ackord och rucka lite på spelstilen..Körerna funkar bra och desperations sången.Men det blir som du säger "en annan låt i låten" - jag håller med.Vanesak eller komplett madnesskillyourdarling - det är frågan..Folkomröstning  :)
Fixar sångvolymen.Orgeln,ja den är där - kanske lite låg..BD:n,kollar volymen..Paden,jag böt till nåt stråkliknande(påskmix2) som ligger på första versen men inte på andra.Seriöst Jocke,skall jag inte skippa vers två och köra reffen direkt efter mellanspelet?
Jag får för mig att det blir "bättre" - gör en test nu på fm då jag har ett par timmar så får ni höra.
Kul att du gillar låten Jocke,det glädjer mig.

Eddi:
Det är lugnt Eddi,jag tål sågen.Jag tycker att ni är lite för snälla.Mixen,nästan ingen kritik.. :wub:
Mellanspelet,ja jag lirade lite mer och sjöng om lite.Kanske bättre gurafills på acke runt sången kan tillföra något.Mitt är ju lite taffligt.Ja kanske sticket är en vanesak..Jag tycker det ligger bra feeling i sången/texten vore synd att skippa det.
Betygen  :wub:

Biken:
Oki,då går det åt rätt håll..Sticket,alla verkar enas om det,det blir en låt i låten..Kortar jag av så passerar det just som ett stick,så du har en god point.
Men - jag tycker text/sång är limmet för låten där.Ursprungstanken med denna är att det är 6/8 i tre olika varianter.Stickliret överdriver just det lite för markant och trummorna lirar sparsammare än på övrigt.
Jag skall tota ihop en annan verre nu på fm,återkom gärna Stefan det uppskattas.

Max:
Du får säga exakt vad du tycker Max.Du producerar och lirar grymt bra så det ser jag som positivt.Det är det jag behöver - en producent.Lyssna igenom alstret och återkom gärna..
Min senaste fundering,efter mellanspelet som är lite "avigt",avslutsreffen direkt..Jag skall tota ihop en snabb mix på det så får vi mer verrar i vågskålen.Övergången mellan stick å intro/vers limmar inte snyggt,vidare så tycker jag att låten blir för lång.

############################
Stort tack för kommentarerna boys.Man kroknar på slutet och tycker allt låter skit,det är då man slänger upp det på KR  :D
Mixen har väl en 50 timmar nånting och jag har lyssnat på låten 300ggr typ..Börjar ledsna,men tänker inte falla på målsnöret som jag så ofta gör.Hang in there for a new version..

Mike
« Senast ändrad: 11.04.2013, 08:53:40 by Harmonica mike »


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
Har ikke hengt med i alla svängarna her så noe av dette er kanskje sagt allerede.

El.gitaren i første intro't stör litt for sangen synes jeg. Ville spilt mindre toner og lagt den lengre bak i lydbildet.
Blir litt lett i refrengen.. legge på en el.gitar for å få mer tyngd?
Er litt enig med Cykeln angående sticket..

Bra jobbat!



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Sigmunds:
Tack för kommentaren.Sticket,ja den eviga frågan  :) Jag donade lite med låt längden,men inte med sticket..Jag måste ta en ordentlig funderare på hur jag skall korta ned det snyggt..
El gitarr - Ja Max var inne på det och jag fick ett spår av honom men jag kapade bort det.Dragit upp orgeln lite nu,det kanske klarar sig med det..Men jag kan testa med elguran igen..

###########################################

Då kör vi den kortade versionen.

Kapade bort vers två och körde reffen direkt efter sticket,jag tycker det blev perfa.Drog in paden Eddi efterlyste och fixade lite i mixen,trummorna bland annat..
Drog också upp orgeln ett litet litet snäpp.

Stora frågan,kommer jag undan med detta eller bör jag kapa sticket?

Just nu är ställningen:
Hmike - KR/Eva 1-5  Fast min röst är värd tio röster  :P :lol:

Då kör vi igen,hoppas ni orkar..

Versionen som gäller ligger i första posten..

Mike
« Senast ändrad: 12.04.2013, 15:36:10 by Harmonica mike »


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag orkar iaf... älskar den här låten!  :wub: Tycker det börjar funka riktigt bra nu. :) Egentligen gillar jag grejer som sticker ut och bryter av men det kändes lite rumphugget i går...^^ Detta är betydligt bättre! :) Tycker du ska kika på att ändra trummorna i breaken... går det att halvera hihaten i första breaket? I andra breaket gör trummorna en figur med "splash-splash" på slutet (finns på ett annat ställe i början också) och jag tror att du kan bättre än så för att limma ihop de olika partierna.^^ Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för den här goa låten! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag orkar iaf... älskar den här låten!  :wub: Tycker det börjar funka riktigt bra nu. :) Egentligen gillar jag grejer som sticker ut och bryter av men det kändes lite rumphugget i går...^^ Detta är betydligt bättre! :) Tycker du ska kika på att ändra trummorna i breaken... går det att halvera hihaten i första breaket? I andra breaket gör trummorna en figur med "splash-splash" på slutet (finns på ett annat ställe i början också) och jag tror att du kan bättre än så för att limma ihop de olika partierna.^^ Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för den här goa låten! :)

Jocke:
Tack,du är en klippa.I första posten så ligger versionen från igår,inte skruvat nåt i den.
Ovan ligger den kapade verren,så jag inte förvirrar dig  :)
Oki,jag kollar trumfillsen.
Highaten,ja det går nog.Nu lirar dom nån sorts shuffle 6/8,och det kanske inte behövs på sticket.På introt drog jag ned trummorna,och i synnerhet baskaggen ordentligt mot föregående version,jag tycker det blev bättre.
Övergången reff-stick,skulle behöva lite slip helt klart..Det känns nästan som en paus där fast highaten börjar jaga på.
Skall testa att börja tidigare med liret,eller dra ett tremolo ackord eller nåt efter avslaget,yla kanske.
Nice:a tips Jocke..Jag skall på´n igen :)

Mike


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
Hvis sticket skal med  :D.. så synes jeg overgangen fra refrenget blir for brå.
Hvis du repeterer "to the sidewalk" en gang til i slutten av refrenget og lar "sidewalk" få et lengre delay når musikken stopper, og så en cross fade med sticket.. så kanskje.. litt Pink Floyd "känsla" akkurat der.. aldrig fel  :)



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hvis sticket skal med  :D.. så synes jeg overgangen fra refrenget blir for brå.
Hvis du repeterer "to the sidewalk" en gang til i slutten av refrenget og lar "sidewalk" få et lengre delay når musikken stopper, og så en cross fade med sticket.. så kanskje.. litt Pink Floyd "känsla" akkurat der.. aldrig fel  :)



Norge - Sverige 10-0 :)

Ja men det var ett lysande tips Sigmunds! Det skall jag prova vid nästa "session",stort Tack  :wub:
Man fastnar lätt i sina skapelser och kommer inte vidare..

Mike

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tycker bäst om den kortare versionen. Sticket kan mycket väl vara kvar men som Jocke påpekade, försök limma ihop bättre. För övrigt, en kanonlåt mike.  B)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
Norge - Sverige 10-0
Vi satser på uavgjort til slutt  :)


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Lyssnar just nu på "Sidewalk kortare version"

Och det låter mycket bra det här. Din röst passar utmärkt till låten.
Kan inte komma på mycket kritik. Det enda är att trummorna mellan 1:55 och 3:00 låter lite för "exakta" och enformiga.
www.alatarmusic.com


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har inte läst andra kommentarer utan kör på här.

Mitt volympedalspel är lite för tidigt! Du ska synka det. Gör du det med hela mitt gitarrspår, hör du nog när det passar vid delen som kommer vid 63-64 som (oftast) kommer rakt på takt.
Om du sen väljer att klippa bort gitarren det efter 63-64 borde du åtminstone testa att ha den med från 184-185, återigen med längre volym - så att det inte tar över - utan bara fyller ut. Jag saknar den delen och tror att den skulle passa super.  B)
Jag tycker att mitt volympedalspel generellt har för hög volym. Den typen av spel ska mer smyga på lite lägre i volym. 

Det var allt för tillfället.
« Senast ändrad: 12.04.2013, 07:59:23 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Roffe:
Juryn har bestämt att det är den korta versionen som gäller.Låten landade på 4:10 ändå så det räcker med råge.Kul att du gillar denna dänga Roffe,det värmer gott.Jag skall försöka fixa ihop delarna bättre..Jag förstod inte att det var själva övergången som var haken,trodde att alla menade själva spelsättet/sången/instrumentlir..Nu vet jag bättre via Jocke å Sigmunds som kom med ett lysande förslag.

Sigmunds:
 :) japp det blir bra.

Alatar:
Tack det värmer gott i ett kyligt Norrbotten,fortfarande minusgrader på nätterna.Ja jag valde att köra rakt i kompet där,då det är en del brutala fills i denna..Kanske nån synkop på virveln kan möta basens duttande å nån krasch - kollar på det.

Max:
Ja jag var kanske för snabb då jag skippade din gura på reffen..Jag har kvar den så jag kan lyssna igen..Jag kapade lite på lugna delen i slutet då det var en del missljud som jag inte kunde dölja i mixen :(
Oki,volym ned.
Lite senare entre´oki.
184-185..skall testa det Max..Tack för kommentaren,och LIRET  :)

##################################

Tack alla för kommentarer.Nu har jag kanske ammunitionen jag behöver för att skjuta denna i sank.
Sank och sank - faen,en ubåts låt  borde man göra  :D

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Vad bra, att i alla fall, att en del kan förklara vad de egentligen menar.  :wacko: Fint att du kan komma vidare nu...om du gör en låt om båtar (speciellt om det är dimma) lova att jag får vara med på ett hörn då som mistlur.  :lol:
/Roffe
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Egentligen borde det ju inte vara någon större skillnad med en slopad vers 2 men på något sätt känns den kapade versionen bättre när det gäller flytet - svårt att gå från 4/4 (som jag uppfattar det) till valstakt  (som jag uppfattar det) men det funkar bra här ändå. Såg att du skulle göra lite mer expriment så jag avvaktar ny verre.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
...
Jag skall försöka fixa ihop delarna bättre..Jag förstod inte att det var själva övergången som var haken,trodde att alla menade själva spelsättet/sången/instrumentlir..Nu vet jag bättre via Jocke å Sigmunds som kom med ett lysande förslag.
...


Det var nog så att det inte lirade så att vi trodde att det skulle gå att få ihop det till en början. Särskilt tydligt kändes det när du hade filat en bra stund på vers och refräng - då stack outtro-partiet ut som en väldigt udda fågel. Är glatt överraskad över att det gått att få till att funka så här bra! :)

Egentligen borde det ju inte vara någon större skillnad med en slopad vers 2 men på något sätt känns den kapade versionen bättre när det gäller flytet - svårt att gå från 4/4 (som jag uppfattar det) till valstakt  (som jag uppfattar det) men det funkar bra här ändå. Såg att du skulle göra lite mer expriment så jag avvaktar ny verre.


Jag förstår hur du tänker Eddi - jag var också där en stund men i 6/8 markeras 1 och 4 och det går att lägga en 4-takt ovanpå (så länge man bara spelar rak takt...  :rolleyes:

6/8: 1-2-3-4-5-6-1-2-3-4-5-6
4/4: 1------2-----3------4----
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
...
Jag skall försöka fixa ihop delarna bättre..Jag förstod inte att det var själva övergången som var haken,trodde att alla menade själva spelsättet/sången/instrumentlir..Nu vet jag bättre via Jocke å Sigmunds som kom med ett lysande förslag.
...


Det var nog så att det inte lirade så att vi trodde att det skulle gå att få ihop det till en början. Särskilt tydligt kändes det när du hade filat en bra stund på vers och refräng - då stack outtro-partiet ut som en väldigt udda fågel. Är glatt överraskad över att det gått att få till att funka så här bra! :)

Egentligen borde det ju inte vara någon större skillnad med en slopad vers 2 men på något sätt känns den kapade versionen bättre när det gäller flytet - svårt att gå från 4/4 (som jag uppfattar det) till valstakt  (som jag uppfattar det) men det funkar bra här ändå. Såg att du skulle göra lite mer expriment så jag avvaktar ny verre.


Jag förstår hur du tänker Eddi - jag var också där en stund men i 6/8 markeras 1 och 4 och det går att lägga en 4-takt ovanpå (så länge man bara spelar rak takt...  :rolleyes:

6/8: 1-2-3-4-5-6-1-2-3-4-5-6
4/4: 1------2-----3------4----

Helt riktigt Jocke.Trum filen kommer från en 6/8 dels mapp i en expansion som jag köpte till ez:t..
Nu förstår jag sågningen på första outrot det som senare blev stick/mellanspel med lite förändring i liret.
Jag har modifierat filen lite på intro/reff/stick..Flyttat kantslag till virvel på reffen,fixat lite fills på keys - introt går exakt som loopen gjorde från början,med en liten förenkling i början.Sticket modifierade jag lite,men grundpuls 6/8 ligger konstant.
Summerar man min tanke - tre delar i 6/8 som skiljer sig åt lite så nådde jag fram,kanske lite längre då än jag trodde med sticket/mellanspelet :)
Kvar att göra,sy ihop reff - stick snyggt samt sätta ... ... ... sången.Kanske spelar om basen också nu med min "nya" bas.
Samt låta nån annan mastra,jag sabbar det garanterat.

Nu tar jag helg och lirar till veckan,ha en bra helg Jocke

Mike


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnar igen. På korta verren.

Låterbättre även om jag är osäker på vad som är skillnaden! :P Jag godkänner den med en 9 utav 10 :D

Snyggt, snyggt! Och tycker fortfarande det låter lite Jon Mike Jovi :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tack Per  :)
Ja det är bara lite slip kvar på denna nu..

############################################

Mixade in Max:s elgura på reffen så ni får höra hur han tänkte det hela..

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Mixade in Max:s elgura på reffen så ni får höra hur han tänkte det hela..

Mike

Tycker inte det är dumt alls... fast jag hör den inte så väl... ligger den riktigt rätt? Av vad jag hör tycker jag det verkar funka riktigt bra i första delen av refrängen men det är inte riktigt samma låt längre så det kanske behövs något omtag... hör som sagt inte riktigt vad som spelas... Däremot tycker jag att guran kan tonas ner på senare delen av refrängen.. "And the years..." - där kan du lyfta fram orgeln om du har den kvar... kanske hastighetsbyte på Leslie vid/innan reprisen?

Trodde du tog helg innan...  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tack Jocke.

Jag mixade snabbt in den så den hamnade lite lågt i ljudbilden,lite tidspress här..Jag kan ha missat synkningen,men jag tror inte det..Max har fått pm,vi får se vad han säger om synket..Ja allt drunknar lite på reffkören,skall dra ned den ett litet snäpp..
Orgeln ligger i samma volym,men ju fler kockar - desto svårare att urskilja smaken eller nåt :) Frekvens tjofräseri mellan gura/orgel helt klart.
Jag har ingen vettig orgelplugg nu..Kör med Halion/Cubase.Inga möjligheter att lesliefiera liret..B3:an står på önskelistan,på prioriterings listan - 20 plats  :D


Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tack Jocke.

Jag mixade snabbt in den så den hamnade lite lågt i ljudbilden,lite tidspress här..Jag kan ha missat synkningen,men jag tror inte det..Max har fått pm,vi får se vad han säger om synket..Ja allt drunknar lite på reffkören,skall dra ned den ett litet snäpp..
Orgeln ligger i samma volym,men ju fler kockar - desto svårare att urskilja smaken eller nåt :) Frekvens tjofräseri mellan gura/orgel helt klart.
Jag har ingen vettig orgelplugg nu..Kör med Halion/Cubase.Inga möjligheter att lesliefiera liret..B3:an står på önskelistan,på prioriterings listan - 20 plats  :D


Mike

Finns det inte en Leslieplugg i Cubase längre? Rotary eller något hette den väl förr... Jag har en Nord Electro med riktigt bra Hammondsound - kan köra igenom midifilen när du börjar känna dig klar om du vill!
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hittade en länk till V3 fast det står inget pris där - har för mig min kostade typ 1500 spänn.

http://www.amienmelody.com/2011/12/linplug-organ-vsti-v30.html
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag hör liksom Jocke att guran i sin andra del konsekvent kommer för sent...
Jag tycker min gitarr ligger bättre i volym i mixen så här. Men tat lugnt och ta det på måndag, hehe. Du har väl annat att göra i helgen kan man tro?

Nu ska jag äntligen få tid att göra musik!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Mike...

Plocka bort å i titel så jag kan få höra förändringarna.... Tack och bock!

/Palm


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jocke:
Du menar midi effekter,finns en drös men jag törs inte trycka på nåt jag inte känner igen  :D Jag kör mitt keyboard via usb.Jag skall se om jag hittar det du nämnde.
Ja men det var ett gentilt erbjudande att fixa till hammond ljudet - det tackar jag för.Fixar ut en midi då det börjar dra mot slutkläm på denna.Nu ligger soundet ganska ljust och lite fräsande,för undvikande av frekvenskrockar..Nightmare för Max gura dock..Båda pannande åt smma håll så..

Eddi:
V3:an såg ju schysst ut..Jag skall beta av prioriteringslistan lite,så får vi se vad som landar hos mig.
Tror det är NI som har B3:an,den verkar coolast av de jag sett so far förutom denna då..Tackar för tipset

Max:
Jag drog ned lite på inrotguran,tycker det liret sitter schysst i låten.Synket på senare delen/delarna,skall kolla men det skall starta exakt på taktslaget - om jag inte fibblade till det i fredagsstressen.Jag har inte bestämt mig för hur jag skall göra med det liret,vi får se.

Palm:
Ja det var inte meningen att lägga upp denna version före helgen,men jag mixade snabbt in Max:s elgura och glömde fixa info i trådhuvud på vad jag gjort - fixar nu  :) Tanken är att jag skall få denna klar i veckan,hå hå ja ja..

Henrik:
Jag har inte reflekterat över sångvolymen,det blir en slutmix av denna vad det lider..Kollar allt då.

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jocke:
Du menar midi effekter,finns en drös men jag törs inte trycka på nåt jag inte känner igen  :D Jag kör mitt keyboard via usb.Jag skall se om jag hittar det du nämnde.
Ja men det var ett gentilt erbjudande att fixa till hammond ljudet - det tackar jag för.Fixar ut en midi då det börjar dra mot slutkläm på denna.Nu ligger soundet ganska ljust och lite fräsande,för undvikande av frekvenskrockar..Nightmare för Max gura dock..Båda pannande åt smma håll så..


Vad tror du om den här?

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jocke:
Du menar midi effekter,finns en drös men jag törs inte trycka på nåt jag inte känner igen  :D Jag kör mitt keyboard via usb.Jag skall se om jag hittar det du nämnde.
Ja men det var ett gentilt erbjudande att fixa till hammond ljudet - det tackar jag för.Fixar ut en midi då det börjar dra mot slutkläm på denna.Nu ligger soundet ganska ljust och lite fräsande,för undvikande av frekvenskrockar..Nightmare för Max gura dock..Båda pannande åt smma håll så..


Vad tror du om den här?




AHA!!!

Den som söker skolen finna  :) Ja där ser man,då finns den i mitt Cubase helt klart..Trodde jag skulle hinna lira lite på denna idag,tji fick jag  :(
Nåväl,det går fler tåg.

Men jag gjorde någon annan glad förhoppningsvis med lite lir :)

Tack för infot Jocke,du är en klippa.

Mike


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jo-jo !!
Här har det hänt grejer sedan man lyssnade sist!!
Vilken komposition !
Fem Soul-sken i luften för den..
Nästan lite 'minimusikal' känsla tycke jag.
Sången får därför 3 st. Robert Jelinek och 2 st. Peter Jöback i luflen..'(Pust nu blev det tuungt  :D )
MaxB:s Gura tillförde mycket, Bravo !!   
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Hej HM
lång tid lika roligt

Överlag skulle jag gilla 4 delar  över 8 o 16
En distad gura på reffen .... lite tapp i övergången från sticket till reffen i intensitet
men ,,det är bara på dom blankaste pärlorna man ser skiftningarna

Men nr riktigt fin låt mycket mycket känsla i rösten.bra lirat ,,,, 

Tony
att leva är att dö


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bjurte:
Men OJ! Stort tack för den  :wub: Jag har lite kvar,skall sy ihop reff/stick och mixa lite samt låta nån annan mastra.

Tony:
Ja men vad kul att se dig igen i mina trådar,vecome back får jag säga då.
Den har 6/8 som beat tema denna och jag har slagits för de olika delarna,nu har väl de flesta förlikats med min
tjurskallighet :D
Kul att du gillar den,jag skall snygga till övergången mellan reff å stick.En distad elgura,kan du lira in ett exempel åt mig?
Jag har ingen elgura  :(

Tack för kommentarerna boys