Forum > Demolåtar

Cykeln - Langt nol i väla (v2 0402)

<< < (5/5)

Asti:
Härligt positiv text! Här känner jag mig hemma!  :)
Skönt arr och bra sång med fin inlevelse.
/Asti

cykeln:

--- Citat från: Jocke skrivet 03.04.2013, 11:23:13 ---Det här gillas! :) Har skrivit förut att jag gillar ditt direkta uttryck och man behöver nog en teatral ådra för att sjunga så här övertygande! :)

--- Slut citat ---
Tack Jocke - det var kul att höra!
Man kanske skulle söka in vid Dramaten då  :D

--- Citat från: bjurte skrivet 04.04.2013, 02:23:35 ---Åhh.. Vilken sköön Smääärta, det går nästan att ta på den..
Det är tuungt nu!! ;)

--- Slut citat ---
Det tackar jag speciellt för !

--- Citat från: Eddi skrivet 04.04.2013, 02:53:26 ---Yes smärtan och ångesten känns påtagligt - tycker det blev riktigt bra med den förlängda versionen och såväl dragspel som gitarrtillägget - men jag har en undran - vad sjutton sjunger du?
Försökte med Google translate och faktum är att den genast detekterade att det var svenska - men översättningen till engelska vet jag inte riktigt om det var så upplysande:
Langt nol i helvitta.

Langt nol i väla
Langt nol in helvitta.
Langt ethanol in well-    - well vadå wellpapp?
 :P

--- Slut citat ---
Kul att du gillar!
Tack för översättningen - den snor jag med mig till den engelskspråkiga utgåvan  :P

--- Citat från: spacetrucker skrivet 04.04.2013, 09:01:55 ---Skön så in i helvitta...  :wub: Finsk-ugrisk smärta... perkele, du skulle kunna bli en riktigt bra finne du  :lol:
// Space

--- Slut citat ---
Tack för det Space!
Bastu har jag så då kanske man skulle lägga in om ett finskt pass och en tangodoftande dam
Perkele var ordet! :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.04.2013, 09:36:19 ---Som dom säger over there - done.
Det här blev kalas.Jag tycker du krossar en illusion om du skriver vad texten betyder - håll oss på halster  :) Nu försöker man förstå vad det betyder och det gör att texten och låten fastnar redan efter en lyssning - brilliant.
Mike

--- Slut citat ---
VAd kul att höra - tack för det Mike!

--- Citat från: Roffe H skrivet 04.04.2013, 14:29:57 ---Så där ja ...där satt den. Vilken fin låt detta blev. Det känns nästan som om Mike sjunger på finska, denna härliga smärta och inlevelse. En riktig grangärds, finnmarkskänsla får man. Kanoners!  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack Roffe kul att du tycker det. Precis den känslan är jag ute efter!

--- Citat från: Asti skrivet 04.04.2013, 21:10:03 ---Härligt positiv text! Här känner jag mig hemma!  :)
Skönt arr och bra sång med fin inlevelse.
/Asti

--- Slut citat ---
Ja visst har den något amerikanskt filmslut över sig! De två kommande är något dystrare i stämningen - snudd på finskt. :D
Tack för omdömet!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion