Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Min lagårdstjej 2013-05-18

<< < (10/12) > >>

MaxB:

--- Citat från: mixuz skrivet 01.05.2013, 17:42:45 ---
--- Citera ---Är det nödvändigt här - av nån anledning? På riktigt alltså, egentligen?
--- Slut citat ---
Anledningen skulle ju då vara att få berättarrösten  att framträda tydligare.. Om detta är *nödvändigt*
är ju svårt att säga..

--- Slut citat ---

Jag måste förklara varför jag ställde en nåhända dum fråga. Då jag sjöng in låten spelade jag in berättarrösten samtidigt. Pratet har lägre volym än sången men instrumenten är inte så högljudda under berättarpartiet, tänkte jag. Då kändes det logiskt att öka volymen på berättarrösten.

Därför undrar jag om jag tänkte fel här eller om du generellt menar att principen bör vara att sänka instrumenten då berättarröst kommer in?
Det sistnämnda håller jag med om så min undran är om instrumenten är för höga nu och därför borde ner i volym, i den delen där berättarrösten är med?

mixuz:
Jo, jag tycker att instrumenten ska dämpas lite. Inte så mycket. När jag hört låten kollade jag på youtube hur proffsen gör.
Donna Fargo: 'U. S. of A'  t.ex. När hon pratar i mitten av låten så blir arret dämpat, men kanske inte volymen så mycket..

MaxB:
Bra, jag har reagerat på att dragspelet kan dras ner i volym under snacket, det kanske räcker?
Jag har aldrig lärt mig funktionen med "ducking" om det är så det heter.
Jonnerstone eller Clemens har beskrivit den nångång på kr och den varianten borde man kanske lära sig att hantera, har bara inte blivit av för mig. Känner du till vad jag menar?

Roffe H:
Tror också det räcker med att dra ner dragspelet under "snacket", prova. Fin låt det här Max.  :D
/Roffe H

druiden:
Jag gillar det riktigt mycket och sitter med ett stort leende på läpparna! Men jag tycker någonting känns "hackigt" i rytmen, kan inte sätta ordet på det men jag vill ha GUNG men känner det inte.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion