Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Min lagårdstjej 2013-05-18

<< < (4/12) > >>

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.04.2013, 07:40:22 ---Boysen skämtar nog lite då dom vill ha in hästgnägg och annat tror jag..Lite allergi mot genren kanske  :) Det blir lätt parodi om man överdriver med ljudeffekter.En berättar röst däremot tror jag på,om du inte ylar ihop nåt.
Munspelsliret är ta mig tusan brilliant på denna,klockrent genre lirat.Dragspelet sitter också fint,å gura plocket.Basen låter coolt med sitt knarr,smaksak om volym kurvan-tenderar till att oooa/sjunga pyttelite däremot - i övrigt så låter det bra hos mig.

--- Slut citat ---

Ja, det blir nog lätt parodi på "livet på landet", om man drar in kor och hästar i studion...
Men det skulle passa i början med ett Yyihaaah och gnägg och mu innan en börjar berätta.
Tack för kommentar om munspel. Synd att jag inte har ett kromatiskt munspel i den här tonarten, bara bluesmunspel. Jag saknar en nödvändig ton där nere då jag spelar i 1:a position. Är inte helt bekväm med att hitta tonen genom att bända fram den på blues-maner.
Så basknarret får godkänt av dig - kul!
Det där oooa/sjunga förstod jag inte...

--- Citat från: cykeln skrivet 02.04.2013, 09:15:35 ---Snyggt dragspel! Mycket renare än mitt och munspelet låter perfekt till denna.

Jag har en häst som kan gnägga
och en ko som kan gå
Hönor värper ägga
så det räcker för oss två
Jag har en gård som ska skötas
och en traktor som står still
Här kan vi mötas om du vill

--- Slut citat ---

Tack Cykeln. Här finns en svensk berättande text att tillgå. Hoppas jag kan få till det med sång eller berättande. Störtskön story!  :P

--- Citat från: Roffe H skrivet 02.04.2013, 09:45:27 ---Räcker nog bra med berättarröst. Är det riktigt dragspel? Låter bra.  :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
En röst hittills, på alternativet "bara berättarröst". Jomenvisst är det riktigt dragspel jag spelar... vilket får mig att osökt tänka på din fiol.
Visst är det så att du till husbehov har en fiol som ligger och väntar?  :wub:

Roffe H:
Vilken häftig studio du har, där mår du gott kan jag tro, härligt! Snyggt "dragjuck". Är lika handikappad med fiolen som med saxen att jag måste kolla tonarten...gör det  i morgon. Om det funkar och jag får "filing" så hörs det.  :D
Roffe H

Eddi:
Man kan ju inte annat än smajla stort när man hör detta och jag är förväntansfull på både gnägg och mu och fiol och en berättar röst alá Arne Quick gärna någon på nåt slags bondmål fast inte skånska eller ja det kanske också duger. :D

pxm:
Riktigt, riktigt bra, cowboy !!!

mvh

Jocke:
Yiiihaaa!  B)

Tycker det här är helt underbart! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion