Forum > Demolåtar

Blir aldrig färdig

(1/3) > >>

bloeas:
Högen bara växer med halvfärdiga låtar och här är en som jag gillar skarpt men inte vet vad jag ska göra med.
Jag vill ha det mjukt, fint och tydligt, men samtidigt skaplig i volym.
Grymt osäker på ljudbilden.

Vore tacksam för lite feedback från färska öron.

//Andreas

MaxB:
Det är skönt med den dynamik du har i den här. Kommer lyssna fler gånger för man upptäcker nya saker i låten vid nästa lyssning.

Jocke:
Tycker det här var kul att lyssna på och det går säkert att göra mycket med det här som grund! :)
Acken och harmonierna är skitsnygga, trummorna har bra driv och subtila men ändå effektfulla fills. Är inte helt överförtjust i pianot, gitarrmelodin och padden... även om deras stämmor svarar bra mot grunden. Kan vara någon allergi jag har utvecklat under åren kanske...   :rolleyes: Jag brukar få höra att: "det där blir bra om det kommer sång på..." så jag kan väl rapa om det då... Någon slags lead tror jag skulle kunna göra underverk! :)

zorrow:
Hej, låter bra det här. Fin skärpa i ljudbilden som är liite bastung kanske. Virveln är lite platt och luddig i ljudet vilket gör kontrasten till övrigt i mixen onödigt stor. Håller med Jocke om pianot.

Jocke:

--- Citat från: zorrow skrivet 31.03.2013, 20:47:28 ---Hej, låter bra det här. Fin skärpa i ljudbilden som är liite bastung kanske. Virveln är lite platt och luddig i ljudet vilket gör kontrasten till övrigt i mixen onödigt stor. Håller med Jocke om pianot.

--- Slut citat ---

Håller med om bastungt... glömde det... men intressant uppslag är det absolut! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion