Forum > Färdiga produktioner
mahan/Spacetrucker - FOOL ON THE LINE
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.07.2007, 11:28:13 ---Skön låt, speciellt introt där du sjunger som Gilmore.
Har du spelat gitarr i ett halvår bara??? :o Bara att gå vidare till nästa instrument då. Sax eller trumpet kanske? :lol: Det saknas ofta i mina låtar.
/ Steffo
--- Slut citat ---
TAckar Steffo!
Det var då väldigt många stora artister som gör liknande musik som jag.... :P
Visst har gitarren sas hängt på väggen i tiotals år, men jag "upptäckte" den först för ett halvtår sen, och märkte att det verkligen är ett mångsidigt instrument (2 sidor faktiskt när jag kollar närmare) :lol:
HAr faktiskt nångång testat sax o andra plåtblåsare men det är nog inte min kopp te, hamnar ju åka ut mitt på Finska viken för att inte störa omgivningen vid övning :D
Så det blir nog gitarr en tid framåt nu, men man är ju aldrig säker på nåt när det gäller Mahan ;)
Tacker för lyssning o comm. !
h. JOhan
EDIT: bör ju nämnas att det är Spacetrucker som lirar ackegurorna på låten :)
Wernborg:
--- Citat från: mahan skrivet 19.07.2007, 12:31:25 ---Visst har gitarren sas hängt på väggen i tiotals år, men jag "upptäckte" den först för ett halvtår sen, och märkte att det verkligen är ett mångsidigt instrument (2 sidor faktiskt när jag kollar närmare) :lol:
--- Slut citat ---
För tusan. Häng upp en trumpet på väggen i några år så löser det också sig..... :lol:
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.07.2007, 16:13:08 ---
--- Citat från: mahan skrivet 19.07.2007, 12:31:25 ---Visst har gitarren sas hängt på väggen i tiotals år, men jag "upptäckte" den först för ett halvtår sen, och märkte att det verkligen är ett mångsidigt instrument (2 sidor faktiskt när jag kollar närmare) :lol:
--- Slut citat ---
För tusan. Häng upp en trumpet på väggen i några år så löser det också sig..... :lol:
--- Slut citat ---
:lol: :D :lol: :D
tsmalmbe:
Där satt den. Varför den tar slut vid 2:58 blir ett mysterium, eftersom den borde ha ett 4-minuters solo i 5/4, ett solo i 7/9 etc. etc. etc. Åtminstone ett lugnt sångfritt parti i mitten skulle sitta bra.
Kommentarer:
- Saknar lite mera reverb på stämmorna
- Tycker det distar lite här och där, alltså som om något skulle överstyra (virveln på vissa ställen t.ex)
- Mera reverb på virveln
- Akustiska är lite vass och metallisk. Lite eq på den, och lite mjuk kompressor för att få den jämnare
+ i boken.
(genren är nog inte punkheavy)
mahan:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 21.07.2007, 23:32:37 ---Där satt den. Varför den tar slut vid 2:58 blir ett mysterium, eftersom den borde ha ett 4-minuters solo i 5/4, ett solo i 7/9 etc. etc. etc. Åtminstone ett lugnt sångfritt parti i mitten skulle sitta bra.
Kommentarer:
- Saknar lite mera reverb på stämmorna
- Tycker det distar lite här och där, alltså som om något skulle överstyra (virveln på vissa ställen t.ex)
- Mera reverb på virveln
- Akustiska är lite vass och metallisk. Lite eq på den, och lite mjuk kompressor för att få den jämnare
+ i boken.
(genren är nog inte punkheavy)
--- Slut citat ---
Ödmjukt takk o bokk! :wub:
Har blivi lärd att använda reverb så lite som möjligt här på KR. HAr tydligen nått nedre krisgränsen nu :D
HAr själv åxå noterat en dist här o där, ska kolla, tror att det kommer från sångspåret.
Jahapp, igen mer reverb, måtte vara en relativt torr mixning detta, virveln e lite knepig, kollas :D
Akusten lår inte bli nåt problem, resultat av hörlursmix, skall skäras!
Så var den för kort åxå, hmmmm..... ska väl vara en viss point i det, man kan ju klämma på olay en gång till..... :P
tackar för lyssning o kommenter!
h. JOhan/Krister
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida