Forum > Demolåtar

1up-Longer Version 5! (Skärtorsdagsmix)

(1/2) > >>

1up:
En ny låt gjordes igår natt onsdag/skärtorsdag.

Glad sak med stompande bastrumma och club-bas. Lite klassiska ljud på denna.

Bryta av med andra ackord? Hur är flowet annars? Finns lite småtoner att fixa som kan ligga mer naturligt i melodierna.
Dubbla melodistämman en kvint ned eller liknanade funderar jag på, en andrastämma.

Se upp för häxorna idag! :)

Uppdaterat nu i version 5. Stråkar lagda samt en rad ändringar i arret. Mer variation osv. Stråkarna satt som en smäck tycker jag själv. :)

Dividend:
House. med lite chip inslängt. Det saknas ju en bärande (chipig?) melodi stora delar.. Men det funkar så här också.

Gillar!

spacetrucker:
Nä, detta är inget jag tänder på... men det beror på mig och inte på musiken :rolleyes:
Jobba för all del vidare med låten. Många andra tycker säkert om den  :)

Space

1up:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 28.03.2013, 18:15:26 ---Nä, detta är inget jag tänder på... men det beror på mig och inte på musiken :rolleyes:
Jobba för all del vidare med låten. Många andra tycker säkert om den  :)

Space

--- Slut citat ---

Usch då. Kommer snickra vidare och öka dynamik. Låten kanske är för statisk i svänget. Ska lägga in och pröva med sidechain via bastrumman, samt lägga filter på basgången i första "versen".

1up:

--- Citat från: Dividend skrivet 28.03.2013, 13:30:35 ---House. med lite chip inslängt. Det saknas ju en bärande (chipig?) musik stora delar.. Men det funkar så här också.

Gillar!

--- Slut citat ---

Tack för lyssning. Vet inte vad som saknas? Melodi? Sång?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion