Kontrollrummet

Emlan - Min nya vän

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Längesen!
Här bjuder jag på en kärlekslåt från min skiva "Såsom jag är". Skiva nummer 4 i ordningen.
Den skrevs med kärlek och spelades in med kärlek.

Min nya vän
Text och musik: Emelie Larsson
Sång: Emelie Larsson

Han är så söt att ha i famnen
Han är så fin min nya vän
Hans händer är sköna
de tar mig till
Himmelen

Han är så vacker när han går
Han har lockar i sitt hår
Han har skratt
och han har
Basker

Han har en trappa upp till värmen
Han har en dans i skjortärmen
och han vill
ge den dansen
Till mig

Han står och väntar på att få föra
Och det är allt som jag vill göra
Vi håller
Så hårt



Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Ljuvligt :P

Den ligger under färdiga o du säger att den är från en skiva så jag förmodar att du inte vill ha några förslag på förändringar. Mycket trevlig lyssning, underbar röst!  :wub:
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Nille

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
Tjusigt Emlan=) Varmt och mysigt ljud! Bra jobbat!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
 :wub:
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Fint! :)

Blir så glad åt alla olika stilar som dyker upp här - tolerans och respekt!  B)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härligt att höra din uttrycksfulla och känsliga röst igen!
Fint med a capella, skapar en intim och avstressad stämning.
Har du använt puff-skydd? Kören har lite starka p-/b-ljud, men inget som stör direkt.
Annars mjuk och behaglig mix. Skön låt med bra text!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Fint! :)

Blir så glad åt alla olika stilar som dyker upp här - tolerans och respekt!  B)

Det jag älskar med KR, det finns ju en viss "medelstil" eller en samling mest förekommande genres o stilar, men det kommer alltid in instick med något helt annat titt som tätt o det är underbart trevligt ;)

Jag tänkte på p/b ljuden också, o så hörde jag någon autotune-qwerk någonstans, en mycket liten förvisso men ändå. Kanske inte ÄR en autotune qwerk men något som låter om en ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Keep up the good work!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Låter bra. Behagligt ljud. Känsligt sjunget. :)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här känns känslosamt och nära... det lågmälda liksom kallar på uppmärksamhet på ett finstämt sätt! :)

Det jag älskar med KR, det finns ju en viss "medelstil" eller en samling mest förekommande genres o stilar, men det kommer alltid in instick med något helt annat titt som tätt o det är underbart trevligt ;)
...

Förr var det mycket mer "pojkar med gitarrer" - ja, och en och annan synt så klart... Nu dyker det upp underbara saker från folk som söker sitt eget uttryck (eller inte...)  ;)  Många gånger är jargongen på internetforum rätt hård men här är den uppmuntrande och kritik är som regel konstruktiv - nice! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Det här känns känslosamt och nära... det lågmälda liksom kallar på uppmärksamhet på ett finstämt sätt! :)

Det jag älskar med KR, det finns ju en viss "medelstil" eller en samling mest förekommande genres o stilar, men det kommer alltid in instick med något helt annat titt som tätt o det är underbart trevligt ;)
...

Förr var det mycket mer "pojkar med gitarrer" - ja, och en och annan synt så klart... Nu dyker det upp underbara saker från folk som söker sitt eget uttryck (eller inte...)  ;)  Många gånger är jargongen på internetforum rätt hård men här är den uppmuntrande och kritik är som regel konstruktiv - nice! :)

Nickar o instämmer på samtliga punkter ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil

Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Fin kärleksförklaring, och en väldigt annorlunda låt.  :wub:

(Vet inte om du lägger upp den här för att få förslag till saker att ev ändra på, men om det är så tycker jag att du ska se över leadsångspåret, för det går att få lite bättre. Klipp bort prasslet i början innan låten börjar, och skär bort lågbas, så blir det riktigt bra.)
DON'T PANIC


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Åååååh, jag bara myser av att läsa alla generösa kommentarer! Tack! Jag känner mig så uppmuntrad!
Och tack för konstruktiv kritik! Den tar jag till mig!

..håller verkligen med om att detta är ett forum för många uttryck och positiv framtoning.



Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Man vet att man inte blir besviken när man sätter sig för att lyssna till en ny Emlasång
Underbart egen och fint.
Texten skiner också ex
"Han har en trappa upp till värmen
Han har en dans i skjortärmen
..."
 :wub:
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Man vet att man inte blir besviken när man sätter sig för att lyssna till en ny Emlasång
Underbart egen och fint.
Texten skiner också ex
"Han har en trappa upp till värmen
Han har en dans i skjortärmen
..."
 :wub:

Det där reagerade jag på också. Helt egna uttryck jag läste i fascination :-)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
cykeln - TACK! Din kommentar gör mig glad!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har missat den här men jag tycker verkligen att den är skön - vadå har du en skiva på G? Låter intressant berätta.......
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Lyssnat igenom dina låtar i ungefärlig kronologisk ordning och dina produktioner blir lite bättre för varje gång.
Keep it up! Du är duktig på att göra musikvideos också! Ja - eller den som gör dina videos alltså.

Känslan i Min nya vän är fantastisk, tack att vi får lyssna.

Mina råd:
Jag tror att du som artist får god draghjälp av youtube, så om du har fler låtar än de tre som ligger där, så lägg upp resten. - Särskilt som dina produktioner är så bra! TV4 kan nästan köra dem rakt av som de ligger när du är gäst i morgonsoffan.
Jag tror att du som artist får god draghjälp av kontrollrummet, så om du har fler låtar än de fem som ligger här, så lägg upp resten.
Gör lite reklam för Fiskmås här på KR vetja!
Jobba på! men behåll ditt dagtidsjobb, du har god chans att bli en av de hundra personerna i sverige som enligt stims lista faktiskt kan försörja sig på sin musik.
Jag tror att Golden Eye skulle få fler lyssnare - om den hade en annan titel än en annan mycket känd låt, jag trodde du gjort en cover, att jag skulle få se dig framför en låguplöst webcam med en gitarr och inbyggda micken som ljudupptagning, så du förstår kanske hur överraskad jag blev. Kanske "Monokel"?

Ingen "Såsom jag är" på spotify  :(   Men jag vill ju lyssna på dig nu ju!
« Senast ändrad: 23.03.2013, 12:01:23 by Altsax »


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Eddi - (sent svar!!) Tack! :) Jag har fyra fullängdsskivor med den egna musiken! De har jag knåpat ihop genom åren efter bästa förmåga, förra året i april hade jag mitt första releaseparty nånsin, då släppte jag två samtidigt. Det var fantastiskt, över 70 personer slöt upp i min fina småstad jag är uppvuxen i. Just nu är alla skivor slut, jag har klippt och klistrat ihop dem själv hemma så de räcker inte så länge då de inte blir i så stora upplagor. Meeeen, jag kan alltid ta fram saxen igen om så önskas!

Altsax - Wooooow! Jag vet inte vart jag ska börja! Stort stort tack för dina ord! Jag känner mig helt uppmuntrad och jag tror att min latmask vad gäller inspelning och sådant gick och gömde sig en stund. Det var precis vad jag behövde! Jag har gjort alla videos själv, till en början använde jag ett cd-ställ i rotting som kamerastativ, som man ser lite kort på Golden Eye när kameran faller ner, men nu har jag fått ett kamerastativ när jag spelade in Fiskmås. Det där med Spotify har jag tänkt på länge och det blir nog slag i saken snart! Jag ska jobba på att bjuda lite mer på min musik! Just nu har jag några bitar som ligger inspelade i min telefon som väntar på att få spelas in i min lilla hemmastudio. Jag ska bara bli frisk från min megaförkylning så får jag starta upp lite inspelningsmaraton inom en snar framtid. Återigen, tack! Dina ord betydde mycket.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Men du, så underbart med din egen barbershop i stämmor och med så fin text :P

Du är en stjärna Emlan, du måste tåga ut i världen med din fina musik  :wub:

Tips: sök Konstnärsnämndens stipendier oxå, där finns pengar att in hysta in för ännu bättre inspelningar t ex.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, den här minns jag! Gulligt värre! :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Marruschka - Tack! Jag känner mig så glad över din kommentar! Jag ska hålla utkik efter Konstnärsnämndens stipendium, det var ett bra tips.

Dividend - Tack igen!  :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Annorlunda, eget, känslosamt. A capella är ju så fint (och så svårt). Visst är det roligt när många olika stilar möts.  :D Lycka till med dina skivor
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)