Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Den svenska sommaren
Roffe H:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.03.2013, 11:17:26 ---Ja men nu satt den,härligt Max!
Roffe,ja du förgyller verkligen med din sax,så snyggt och sparsamt lirat här.
Mixen låter bra hos mig,allt låter transparent och klart i ljudbilden.
Snyggt Max
Mike
--- Slut citat ---
Tack Mike...kul att kunna förgylla och få vara med på ett hörn. :)
Roffe H
MaxB:
Mahan, det blir nog ingen bättre pondus i sången. Måste gå vidare med nya idéer och andra låtar.
Har mupptrixat lite med sång, kör, piano, gitarrer, saxofon och lite på kicken på trummorna. Hoppas allt är till det bättre - men säker kan man aldrig vara...
Det där sticket har vållat en del bekymmer eftersom många inte tycker det fungerar men jag väljer att behålla det som det är.
Borde trummorna ner lite i volym, förresten?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB-DenSvenskaSommaren_20130401.mp3[/mp3]
Roffe H:
--- Citat från: MaxB skrivet 01.04.2013, 22:49:02 ---Mahan, det blir nog ingen bättre pondus i sången. Måste gå vidare med nya idéer och andra låtar.
Har mupptrixat lite med sång, kör, piano, gitarrer, saxofon och lite på kicken på trummorna. Hoppas allt är till det bättre - men säker kan man aldrig vara...
Det där sticket har vållat en del bekymmer eftersom många inte tycker det fungerar men jag väljer att behålla det som det är.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB-DenSvenskaSommaren_20130401.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Jag tycker också du kan behålla sticket. Men i denna sista mix du gjorde är det väldigt mycket diskant (eller mellanregister?) i alla fall i min lyssning...det brukar inte låta så "vasst". :unsure:
/Roffe H
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 02.04.2013, 00:57:08 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 01.04.2013, 22:49:02 ---Mahan, det blir nog ingen bättre pondus i sången. Måste gå vidare med nya idéer och andra låtar.
--- Slut citat ---
Jag tycker också du kan behålla sticket. Men i denna sista mix du gjorde är det väldigt mycket diskant (eller mellanregister?) i alla fall i min lyssning...det brukar inte låta så "vasst". :unsure:
/Roffe H
--- Slut citat ---
Nånting som jag dragit för långt på mastern...?
Tacksam om fler tycker till om det blivit för vasst i något frekvensregister!
Harmonica mike:
Ja det "väser" lite i mellanregistret om jag jämför med föregående version.Jag tycker om båda versionerna men måste jag välja under pistolhot så tar jag den föregående..
Nästan hemma då skriver jag,ett pytte steg tillbaka mixmässigt.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida