Forum > Färdiga produktioner

Sista versionen? Gluttony, den sista i sviten om de sju dödssynderna

<< < (2/6) > >>

pxm:
Shysst hårdrock !!!
Jag tycker att det är svårt att hitta bra hårdrock nu
för tiden men det här fungerar...
Eloge´för det och kudus för bra gitarrer....
Sången är perfekt och allt sitter bra i mixen.
Jag tycker att det här är ett av dina bästa verk
du lagt ut på forumet, zorrow.

mvh

Jocke:
Bra lirat men inte riktigt min musik... men det är nog så här det ska låta! :)

zorrow:
Eddi: Tack för lyssning och kommentar. Skall pilla lite i helgen o prova delay. Hälsa Jerri!

Harmonica Mike: Tack för vänliga ord :D Jag tror det distar lite på slutet på sången men det blev vid själva inspelningen och går således inte att fixa med mindre än att jag får hit sångaren igen vilket brukar ta minst ett halvår mellan varven... Kanske går det att leva med?

Asti: Guran är en Ibanez RG5 linad via POD XT Live med något förinställt ljud. Grunden lades 2010 så jag kommer inte ihåg exakt vilket. Kanske Lunacy Thunder??? Inga ytterligare grejer är gjorda i själva mixen. Bara rätt på! Tack för lyssning!

Bjurte: Käre vän! Du vet väl att Alice är min stora barndomshjälte. Tack för jämförelsen (även om det inte är jag som sjunger). Skall se om jag kan göra något åt slutet men, som sagt, 2010 är länge sedan :unsure: :wacko:

pxm: Kul att du gillar och tack för lyssning! Grundmixen har jag ju haft ett par år att pilla med så den kanske sitter. Sången o sologuran lades under en intoxikerad kväll med en kompis för ett par helger sedan...

Jocke: Tack för lyssning och positiv feedback.

zorrow:
Tack för många goda råd! Har lagt upp en ny version med nytt slut och delay på "pratpartiet". Övrig sång har jag låtit vara kvar på samma torrhetsnivå. Jag tycker att den klarar sig utan extra blöthet... Funkar detta?

Eddi:
 :lol: vilket delayat ljud du hittat men det funkar, så gör även slutet, jag ska hälsa Jerri och tvinga honom att lyssna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion