Forum > Demolåtar

Gurano & Girly - Breathe

(1/6) > >>

Gurano:
Kom nyss hem från krogen och la en bas på denna trudelutt, som jag har haft liggande en liten stund här hemma.
E de nåt att ha? Tror att det finns utrymme för sång även på denna utifall någon sångkunnig vill prova! Den går i 100 bpm.

/Gurano

Uppdaterad 2013-03-18 - Girly sjunger

Breathe

Diving down
Looking ’round
Fading light (ah)
Forgetting time

Roll with tide
Eyes open wide
Feel (ah)
Entering a different state of mind (mind, mind, mind)

I gotta break
The surface I ache
Lungs exploding
Just breathe
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Girly_Breathe.mp3[/mp3]

Asti:
Introt är snyggt och spännande och jag hade önskat mer av det i fortsättningen av låten!
Snygga gitarrer som vanligt! Hade dock gärna sett lite mer variationer i harmonierna när låten "drar igång"...
Personligen tycker jag det är svårt att hitta sångmelodier om låten ligger kvar för mycket på samma ackord.
/Asti

Gurano:

--- Citat från: Asti skrivet 16.03.2013, 10:13:07 ---Introt är snyggt och spännande och jag hade önskat mer av det i fortsättningen av låten!
Snygga gitarrer som vanligt! Hade dock gärna sett lite mer variationer i harmonierna när låten "drar igång"...
Personligen tycker jag det är svårt att hitta sångmelodier om låten ligger kvar för mycket på samma ackord.
/Asti

--- Slut citat ---
Tack. Kul att du gillar introt...men det ska inte vara för mycket av det goda :)
Förstår vad du menar med fler variationer, men själv går jag mer igång på det lite monotona tugget - får liksom en meditativt malande känsla som kan försätta en till stordåd :)

Ja kanske är det svårt med sång på denna - jag är ju ingen sångare så jag vet ju inte säkert. Men jag hoppas ändå att någon som kan vill försöka. Men generellt för mig är sången ett instrument bland andra instrument som borde kunna hitta slingor och variationer kring mitt tugg - så tänker jag...att sången ska variera med både slinga och textinnehåll (tyvärr ett instrument jag inte behärskar).

Tack för tankar och lyss

/Gurano

Harmonica mike:
Snyggt intro

Sedan blir det som vanligt  :)

Rockigt och lovande med många snygga krusiduller på guran - I like kan jag säga

Blir bra med sång detta

Dåligt med tid för mig,sorry..

Mike

bjurte:
Tycker du fått en snygg ljudbild på denna,många små finurligheter här o där.
Visst finns det utrymme för sång..(Men inte från mig. :D )

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion