Forum > Färdiga produktioner

Bjurte & Marre - Soultaker/The End

<< < (13/17) > >>

zorrow:
Tvättat o fin :D Skär lite i lågbasen bara. Del två av låten distar lite mer då synten(?) o basen dubblerar. Kompguran klara sig nog vid närmare eftertanke. Nu har jag lyssnat minst tio gånger och låten växer och växer! Härligt colab, boys & girls. :)

Var rädd om öronen nu Bjurte :unsure:

bjurte:
JAG BLIR GAAALEN !!

Jag hör inte någon djäää...a Distorition... :wacko:

Rädd om öronen.. Grrr..... dom ska BOOORT!! (Idiotöron)
Dom är redan körda, rökta och stekta...Grrr (Nu blev man hungrig  :D )

bjurte:
En Svårt Frustrerad Bjurte jagar vidare efter sina Demoner, Spöken och Skuggor.. :wacko:

Har koncentrerat mig på Cymbalerna denna omgång..
Dom är byta och sänkta, även den dubblerande synthbasen i slutdelen är sänkt..
PLEASE !! Fräls mig från från detta elände... Cymbaler och bas, Distar dom ??

Jocke:
Allt låter tydligare nu (kortare reverb) och både Maria och gitarristen stiger fram ur ljudbilden. Eftersom det är så jäkla bra kanske man ska ägna sig åt detaljer? Personligen tycker jag att andra delen ska vara "lite" skränig och stökig för det är bra röj där. Det finns något som distar/fräser till här och var men det stör mig inte. Kanske lite mycket sejarmatta i virveln i början av del2.

Första delen då... jag tycker ju att virveln som du gillar den ligger lite för långt fram... men det är jag det. Från början då - tycker hihaten är för hög eller behöver lite eq för att bli brightare. Bakom "You could call me..." är riden rätt och cymbalerna lagom i nivå och genom hela refrängen. Koklockan igen vid "fear and pain"/"all along"... ;-) (Du har nog inte rättat på alla ställena...)

Nu kan jag inte ditt trumprogram men tror mig ana att det kanske handlar mer om velocity än volym... Har du hög velocity på cymbaler och hatt - då brukar de låta lite röjjigt...

Vid 275/6 händer något med Marre - ett ofadat klipp?

Funderade på det... du har fått någon skada/sjuka på hörseln va? Tycker att det borde vara möjligt att få dokumenterat så man kan anpassa din lyssning till det. Det är ju egentligen inte så konstigt - vi hör alla olika saker när vi bedömer varandras alster - det märks ju tydligt i kommentarerna... ;-)

bjurte:
Tack för Akuthjälp Jocke !!
Jag jobbar på,nu ska jag prova byta ut BasKaggen oxo...
Snacka om att "Mixa bort sig"... :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion