Kontrollrummet

Bjurte & Marre - Soultaker/The End

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
LÅTNAMN: Soultaker/The End
ARTIST/GRUPP: Bjurte & Maria
GENRE: Slow Rock
LÅTLÄNGD: Ca. 6.30.
KOMPOSITÖR: Bjurte
PRODUCENT: Bjurte
EV. MEDVERKANDE: Maria M - Sång, RoffeH - Saxofon
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
OMSLAG:




TEXT.

Vers 1

How was I supposed to act.
When I heard it was inside of me.
Almost lost my mind.

This must be the end of it.
This must be the final call.
And I just couldn't breathe

And you might call me a looser
And you might say that I'm not the only one.

Ref.

But it was me,left with fear and pain.
It was me all alone.
It was me and the man in black
We fought and I lost
I've payed what it cost
And there's nothing left to save.
But my soul.

Vers 2

Pills and chemotherapy
mourning voices from the halls
There's panic in these walls

Whispering and agony.
Haunting stories from the past.
There is horror in the air.

And you might call me a looser
And you might say that I'm not the only one.

Ref.

But it was me, left with fear and pain.
It was me all alone.
It was me and the man in black
We fought and I lost
I've payed what it cost
And there's nothing left to save.

But it was me,left with fear and pain.
It was me all alone.
It was me and the man in black
We fought and I lost
I've payed what it cost
And there's nothing letf to save.
But my soul.
My soul,my soul.

Originalet som ej gick att ladda upp (Filen för stor  :( ) (fick kapa begravningspianot) :wacko:
[mp3=200,20,0,]http://bjurtman.se/SoultakerFix4.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 14.04.2013, 23:13:19 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Hur bra som helst. Det är bara att sitta o lyssna, jag får inga funderingar alls om vad som borde ändras på.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Breathtaking var bara förnamnet ur en jäkla massa perspektiv såväl humana som musikaliska. Vi vet ju alla att du har genomgått rätt så tuffa tider - texten i den här sången är inte sådant man vill höra riktigt. Så just nu bryr jag mig inte så mycket om den väl utförda låten (trots ihängande brus) och bra sång av Maria som innebörden av den. Kan du lätta på luckan lite Björn? Berätta något som jag VILL höra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Lyssnar knappt hörbart i laptopen, så jag tänker inte  säga så mycket efter en lyssning. Det verkar genomarbetat hur som helst, med ett tema som återkommer med lite variationer.

Dock känner jag att melodi och tema känns för positivt i jämförelse med texten. En så explicit text gör att man förväntar sig riktigt nattsvart musik till. kanske har något gått förlorat i volymen kanske, så jag får be att återkomme med mer intryck när jag kan lyssna i studion eller i lurar.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Nej alltså!!
Mest till EDDI då!
Det är Rezznac-sviten som har kommit till resans slut,svårt att skriva mer då minnena börjar suddas ut,det blir inte trovärdigt att  dra det vidare.
Slutrockat är det just för att jag är lite less på att RockenRolla..
Ska ju sakta konvertera till Synt Hare..
Jag mår bättre än på länge,men kunde väll modellera bort några extrakilon och byta ut mina hörselorgan..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Schysst låt - bra rakt igenom även om det finns musikaliska element jag uppskattar mindre, men det hänger bara på min smak inget annat

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jättefin låt och sången och gitarrerna är busbra, gillar verkligen. Hördes inget knäpp, det försvann i mängden (det var så pass lite). Snyggt blev det, passade bra med sax, just där. Ska lyssna mer senare och se om jag kan komma på något som hjälper dig vidare med låten. Fast det finns så många andra som är bra på sånt...nån sågning eller slakt blir det defintivt inte ... tvärtom, kanoners!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Brustvättad och torkad/polerad.. :)

Distar det ?? :unsure:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hur bra som helst. Det är bara att sitta o lyssna, jag får inga funderingar alls om vad som borde ändras på.
Tack Håkan,tycker det känns ganska färdigt nu,lite småputs kan man aalltid hitta.. :)

Breathtaking var bara förnamnet ur en jäkla massa perspektiv såväl humana som musikaliska. Vi vet ju alla att du har genomgått rätt så tuffa tider - texten i den här sången är inte sådant man vill höra riktigt. Så just nu bryr jag mig inte så mycket om den väl utförda låten (trots ihängande brus) och bra sång av Maria som innebörden av den. Kan du lätta på luckan lite Björn? Berätta något som jag VILL höra.

Eddi! Som jag skrev här ovan.. Det är bara mitt "Fiktiva Jag" som får styka med (Innan det blir förmycket upprepningar, börjar kännas som det är samma text på alla 5 låtarna, men med olika ord. :wacko: ) Nu får det vara nokk..

Lyssnar knappt hörbart i laptopen, så jag tänker inte  säga så mycket efter en lyssning. Det verkar genomarbetat hur som helst, med ett tema som återkommer med lite variationer.

Dock känner jag att melodi och tema känns för positivt i jämförelse med texten. En så explicit text gör att man förväntar sig riktigt nattsvart musik till. kanske har något gått förlorat i volymen kanske, så jag får be att återkomme med mer intryck när jag kan lyssna i studion eller i lurar.


Meehhh... Den går ju i moll!!  :D
Fast du har lite rätt, det jag hörde i huvudet vid starten var både 'tyngre och mörkare' men det här är i alla fall ungefär.

Schysst låt - bra rakt igenom även om det finns musikaliska element jag uppskattar mindre, men det hänger bara på min smak inget annat

/G

Danke och ja, det är skönt att det finns många smaker och Aromer. ;)

Jättefin låt och sången och gitarrerna är busbra, gillar verkligen. Hördes inget knäpp, det försvann i mängden (det var så pass lite). Snyggt blev det, passade bra med sax, just där. Ska lyssna mer senare och se om jag kan komma på något som hjälper dig vidare med låten. Fast det finns så många andra som är bra på sånt...nån sågning eller slakt blir det defintivt inte ... tvärtom, kanoners!  :D
/Roffe H

 Roffe! Tack för SAX & Gill..  :)   
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Brustvättad och torkad/polerad.. :)

Distar det ?? :unsure:

Jag hör ingen dist i mina högtalare, men kanske någon annan hör nåt sånt?

Bjurte, tack för ett fint samarbete, det ärt tunga grejer du släpper mej lös på, hoppas jag gjort din låt och text rättvisa och innehåll.

Tack ni andra för fina kommentarer, blir varm i själen :wub:

/Marre Maria Marruschkka
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det distar inte hos mig.

Bra låt,snyggt arrat/lirat - förträfflig ljudbild men i lurar så plågar basen mig lite,mest det som ligger runt 40-75hz..Jag hade gjort en liten dipp där men det är ju jag det.
Bra sång Maria,men jag hade korrigerat texten för rätt flow.

Lyssnade inte så noga på texten..Kanske återkommer efter att jag gjort det,tills dess

Rocka på och fega inte ur nu och dra väg med syntharen mellan benen   :D

Jag har en sådan där synthare på 8 takter som jag tänkte bjuda på i ett gemensamt KR collab,men jag fegade ur på riktigt  :lol: Får se om jag kommer på bättre tankar,kanske hakar du på då  :P

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låter kanonbra om såväl mix, sång som instrument.
Faktiskt en fröjd att lyssna på!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det distar inte hos mig.

Bra låt,snyggt arrat/lirat - förträfflig ljudbild men i lurar så plågar basen mig lite,mest det som ligger runt 40-75hz..Jag hade gjort en liten dipp där men det är ju jag det.
Bra sång Maria,men jag hade korrigerat texten för rätt flow.

Lyssnade inte så noga på texten..Kanske återkommer efter att jag gjort det,tills dess

Rocka på och fega inte ur nu och dra väg med syntharen mellan benen   :D

Jag har en sådan där synthare på 8 takter som jag tänkte bjuda på i ett gemensamt KR collab,men jag fegade ur på riktigt  :lol: Får se om jag kommer på bättre tankar,kanske hakar du på då  :P

Mike

Bra att du inte heller hör nån dist.

Ang. flow så fanns det inte möjlighet denna gång att köra eget flow, det fanns en sångförlaga som skulle följas med dess intonationer och lite staccato-rytmik. Lite ovant men skönt, jag gillar det jättemycket nu när jag fått in det flödet. Kanske en smaksak oxå :D
Men du gillar och det gör mej glad och det blir Bjurte med!
Låter kanonbra om såväl mix, sång som instrument.
Faktiskt en fröjd att lyssna på!

Max, du är väl en raring, tack :rolleyes:

Ja, Eddi: det är en mycket allvarlig text, och det blir en kontrast med den fina melodin och musiken, som tilltalar mej i den här låten. Tur att det här scenariot är passerat nu :wub:

Bjurte, du kan inte bli en syntare enbart, du får allt hålla kvar en fot i rock-träsket..då & då. Du har en del fans, mej t ex, som gillar dina rocklåtar oxå :D

/Maria Marruschkka
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Själv är jag mållös.

Bra, bra. Men kanske ned med basen en smula.. Solot låter väldigt Knopfler btw :) Och bra tolkning av texten av Marre. Alltid mycket fint sjunget på dina låtar, bjurte! Var har du hittat tjejen egentligen? :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nej alltså!!
Mest till EDDI då!
Det är Rezznac-sviten som har kommit till resans slut,svårt att skriva mer då minnena börjar suddas ut,det blir inte trovärdigt att  dra det vidare.
Slutrockat är det just för att jag är lite less på att RockenRolla..
Ska ju sakta konvertera till Synt Hare..

Ja jo visst - hörde att Påven Franciskus skulle konformeras till gay nästa vecka också :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oj,lyssnade igenom texten..Det borde jag ha gjort igår,men jag koncentrerade mig på mixen å arret.Starkt det här Björn,och jag tänker..du har väl inte blivit sjuk..? Ja det finns en personlig vinkel i detta som talar starkt till mig,så jag tänker i de banorna.

Maria:
Då förstår jag,du fick en mall att följa.Bra jobbat säger jag då,för det är svårast.Lättare att sjunga från sitt eget uttryck och korrigera text så det flyter,det var så jag tänkte.

Tungt budskap i denna ja,men en bra låt.Och jag tycker de olika delarna fogas ihop snyggt.Det blir dramatiskt.Gitarrsolot är riktigt läckert.Jag lyssnade i monitorer nu och där låter mixen kalas,snudd på färdig skivprodd modell pro.


Mike
« Senast ändrad: 15.03.2013, 10:01:44 by Harmonica mike »


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tungt detta... på flera plan!^^ Bra insatser av er båda! :) Ska inte djupa för mycket men tror att man behöver hantera även den mörka sidan och inte gå genom livet med förbundna ögon - att skriva, måla eller göra musik fungerar bra på det personliga planet då man blir upptagen med annat än att grubbla och kan lägga det åt sidan när man är klar (nåja, vissa saker får man bära med sig... )

Tycker inte alls att moll är för muntert. Tycker inte alls att låten förmedlar uppgivenhet utan vilja och målmedvetenhet - det är ju en del man vill hinna med innan det är över!^^ Gillar också att det är en text som faktiskt försöker säga något, dramatiken i arrangemanget och så gitarrstämmorna så klart! :)

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Oj,lyssnade igenom texten..Det borde jag ha gjort igår,men jag koncentrerade mig på mixen å arret.Starkt det här Björn,och jag tänker..du har väl inte blivit sjuk..? Ja det finns en personlig vinkel i detta som talar starkt till mig,så jag tänker i de banorna.

Maria:
Då förstår jag,du fick en mall att följa.Bra jobbat säger jag då,för det är svårast.Lättare att sjunga från sitt eget uttryck och korrigera text så det flyter,det var så jag tänkte.

Tungt budskap i denna ja,men en bra låt.Och jag tycker de olika delarna fogas ihop snyggt.Det blir dramatiskt.Gitarrsolot är riktigt läckert.Jag lyssnade i monitorer nu och där låter mixen kalas,snudd på färdig skivprodd modell pro.


Mike

Tack Mike det värmer ! (Men fn.. va kallt det blivit igen.. :wacko:)
Först! Jag har inte BLIVIT sjuk - Jag har VARIT sjuk. ;)
Hela sviten (The Rezznac Chronicles ) på 4 o en halv låt har avhandlat/bearbetat detta.

Del 1. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=25918
Del 2. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=32226
Del 3. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=26678
Och denna avslutande delen då..(4 & 5)
Denna del var Kanske lite väl direkt(ångrar det nästan), men samtidigt ett effektivt sätt att avsluta den på..

« Senast ändrad: 16.03.2013, 14:15:50 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tungt detta... på flera plan!^^ Bra insatser av er båda! :) Ska inte djupa för mycket men tror att man behöver hantera även den mörka sidan och inte gå genom livet med förbundna ögon - att skriva, måla eller göra musik fungerar bra på det personliga planet då man blir upptagen med annat än att grubbla och kan lägga det åt sidan när man är klar (nåja, vissa saker får man bära med sig... )

Tycker inte alls att moll är för muntert. Tycker inte alls att låten förmedlar uppgivenhet utan vilja och målmedvetenhet - det är ju en del man vill hinna med innan det är över!^^ Gillar också att det är en text som faktiskt försöker säga något, dramatiken i arrangemanget och så gitarrstämmorna så klart! :)



Så är det Jocke, det här var/är något som jag bara 'MÅSTE' få ur mig för att inte bli tokig..
Särskilt i början och första låten som jag fortfarande rankar som det viktigaste/Bästa jag någonsin gjort, även om man tydligt hör att jag där är ganska ringrostig efter en period jag inte kunde förmå mig att ta tag i något.. :wacko:
Men nu är det dags att släppa det där, det har gått snart 2 år(det är inte klokt va tiden springer iväg.. :o )
Minnena börjar suddas ut och det känns nästan patetiskt att peta i skiten längre (Men jag lovade mig själv,när det var som värst att slutföra denna svit)

 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Basen skuren i bötten, urgröpt och höjd Bättre eller sämre ?? 
Ähh den är fortfarande för tung va ?? :blink:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Var "tvungen" att lyssna igen, som jag sa. Låten är ju så grymt bra.  :) Båda sjunger så bra med känsla, stämmorna sitter som en smäck och gitarren är så läcker (... om man kunde lira så, tänker man). Knopfler ja, varför inte! Basen är tung i mina lurar, men kanske inte i en bra monitor, förresten är det en smaksak faktiskt, lite mysigt också med mycket bas på en sån här låt. Texten och själva låten är också så jäkla bra, har kanske sagt det tidigare, tål att sägas igen i så fall. Häftigt värre, sluta inte med guran!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter bra om båda! Gillar första bäst, den andra får man väl se som en epilog till låtserien antar jag...?
Skitsnygga gitarrer och mäktig sång av Marre! Kanske basen skulle ner en aning i första låten...
Annars bra mix och fin ljudbild! Tycker nog ditt gitarr-spel och ljud påminner mer om PF än DS.
Det här ska jag lyssna mer på! Riktigt bra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Så är det Jocke, det här var/är något som jag bara 'MÅSTE' få ur mig för att inte bli tokig..
Särskilt i början och första låten som jag fortfarande rankar som det viktigaste/Bästa jag någonsin gjort, även om man tydligt hör att jag där är ganska ringrostig efter en period jag inte kunde förmå mig att ta tag i något.. :wacko:
Men nu är det dags att släppa det där, det har gått snart 2 år(det är inte klokt va tiden springer iväg.. :o )
Minnena börjar suddas ut och det känns nästan patetiskt att peta i skiten längre (Men jag lovade mig själv,när det var som värst att slutföra denna svit)

En del låtar bör man göra medans man har allt klart för sig - andra tjänar på om man väntar...!^^ Det här är kanon men trots att vi skrivits vid om att du skulle jobba klart det här har jag inte fattat vilka låtar som hänger ihop... Du kan väl lägga dem tillsammans under färdiga sedan? :) När det är riktigt jävla motigt är det bra med mål och att man har självdisciplinen att se till att nå dem - bra jobbat! :)


Basen skuren i bötten, urgröpt och höjd Bättre eller sämre ??
Ähh den är fortfarande för tung va ?? :blink:


Av solot i första partiet får jag närmast David Gilmour-vibbar. Tycker solot i andra partiet ska upp.  ;)
Knarret i basen är så gött men spricker lite på några av de höga tonerna. Ko klockan efter "all along" är lite hög och låter mer ensam än den egentligen är. Är lite skum på soundet i "mässingen" ^^... Jag vet att du vill ha trummorna långt fram men cymbalerna låter både distade (klippning?) och modulerade (reverb med texture?) på något konstigt sätt i mina lurar...
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ojojojoj!! Otroligt bra. Väldigt kreativt producerat, gillar speciellt sångljudet med det psykadeliska ekot. Marre, du sjunger helt lysande. Bra tolkat som fan!

Förbättringsförslag:
I introt ligger nåt ljud samtidigt med virvel som låter som någon säger "fla". Låter lite som en dåligt klipp.

Det distar/slår över en hel del i diskanten. För hårt komprimerat?

Pianot i de sista 10 sekunderna tillför inget tycker jag.

Summa summarum: bäst i år på KR.


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
 :D Är nog benägen att hålla med Wernborg om bäst i år...om man nu ska tala i dessa termer...men det bästa jag hört på länge i alla fall!  :D Tack för att jag fick vara med.  :)
/Roffe H
« Senast ändrad: 15.03.2013, 23:57:23 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Del 5 är ju helt suverän (utom det sista på pianot då) borde läggas upp som egen låt!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Basen skuren i bötten, urgröpt och höjd Bättre eller sämre ?? 
Ähh den är fortfarande för tung va ?? :blink:


Mixen är kanon nu Bjurte :P
Låter bra om båda! Gillar första bäst, den andra får man väl se som en epilog till låtserien antar jag...?
Skitsnygga gitarrer och mäktig sång av Marre! Kanske basen skulle ner en aning i första låten...
Annars bra mix och fin ljudbild! Tycker nog ditt gitarr-spel och ljud påminner mer om PF än DS.
Det här ska jag lyssna mer på! Riktigt bra!
/Asti


Tack Asti, det här är en verkligt skön låt med stor tyngd, det känns så hedrande att vara med på den här :rolleyes:

Ja, Jocke, den här kommentaren från dej gillar jag skarpt:" När det är riktigt jävla motigt är det bra med mål och att man har självdisciplinen att se till att nå dem - bra jobbat!" :wub:

Ojojojoj!! Otroligt bra. Väldigt kreativt producerat, gillar speciellt sångljudet med det psykadeliska ekot. Marre, du sjunger helt lysande. Bra tolkat som fan!

Förbättringsförslag:
I introt ligger nåt ljud samtidigt med virvel som låter som någon säger "fla". Låter lite som en dåligt klipp.

Det distar/slår över en hel del i diskanten. För hårt komprimerat?

Pianot i de sista 10 sekunderna tillför inget tycker jag.

Summa summarum: bäst i år på KR.

Jag säjer oxå Oj oj, så kul att du oxå gillar, och KR:s bästa i år...men tack :wub:
:D Är nog benägen att hålla med Wernborg om bäst i år...om man nu ska tala i dessa termer...men det bästa jag hört på länge i alla fall!  :D Tack för att jag fick vara med.  :)
/Roffe H


Oj oj, igen, så trevligt! Din sax är alltid  ljuvlig, är så glad att du är med här :D

Eddi: visst är den avslutande delen jättebra den oxå, mums :D

/Maria Marre Marruschkka
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte

En del låtar bör man göra medans man har allt klart för sig - andra tjänar på om man väntar...!^^ Det här är kanon men trots att vi skrivits vid om att du skulle jobba klart det här har jag inte fattat vilka låtar som hänger ihop...
Del 1. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=25918
Del 2. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=32226
Del 3. http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=26678
Och denna avslutande delen då..(4 & 5)

Av solot i första partiet får jag närmast David Gilmour-vibbar. 


Gilmour =


Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ojojojoj!! Otroligt bra. Väldigt kreativt producerat, gillar speciellt sångljudet med det psykadeliska ekot. Marre, du sjunger helt lysande. Bra tolkat som fan!

Förbättringsförslag:
I introt ligger nåt ljud samtidigt med virvel som låter som någon säger "fla". Låter lite som en dåligt klipp.

Det distar/slår över en hel del i diskanten. För hårt komprimerat?

Pianot i de sista 10 sekunderna tillför inget tycker jag.

Summa summarum: bäst i år på KR.
Härligt Wernis!
Precis sådana här tips är vad jag vill ha, lätt att missa sånt när man bygger lager på lager..
Hade inte hört Flaff-flaff ljuden om du inte pekat på dom,vid sololyssningar visade det sig tyvärr vara något med virveln(Sejjarmattan??)
Otroligt svårt att rätta till, om man inte byter hela virveln, och då faller ju soundet, men jag ska i alla fall prova att bara byta virvel i dom delarna.
Dist i diskanten, ja se dit upp når inte riktigt mina blomkålstrattar, överkomprimerar tror jag dock inte, är ganska sparsam med Komp.
Har det bara på Stänginstr, skintrummorna  och sång.
Det är nog hederlig gammal digitaldist , blir sänkning overall till nästa mix.
Delayet är ett RP-Delay, ett skitkul delay och som du säger djä...t psykadeliskt..

Pianot i slutet !! Jo ni har nog rätt,det tillför väll inte så mycket, tanken var väll mest som ett 'symboliskt' avslut.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Låter bra om båda! Gillar första bäst, den andra får man väl se som en epilog till låtserien antar jag...?
Skitsnygga gitarrer och mäktig sång av Marre! Kanske basen skulle ner en aning i första låten...
Annars bra mix och fin ljudbild! Tycker nog ditt gitarr-spel och ljud påminner mer om PF än DS.
Det här ska jag lyssna mer på! Riktigt bra!
/Asti

Basen är appsolut sänkt i nästa mix.
Knopfler i all ära(Superduktig Gitarrist) Men de e GILMOURE jag vill ha... B)
Och vist är det så, tänkt som en Epilog, Börjar med en ensam bas och synth för att sedan stegra och stegra och stegra och POFF..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Roffe och Eddi Tack igen ! Bäst i år ?? Jo pyttsan !!


Del 5 är ju helt suverän (utom det sista på pianot då) borde läggas upp som egen låt!

Ähh..
Jag tänkte ju pussla ihop alla delar istället och göra en "tsmalmbe" Dvs. en 20-25 minutare.. :D

Se svaret till Wernis ang. Begravningspianot..(Vi får se,den kanske plockas ned om fler gnäller på den)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Vanvettigt bra Bjurte och alla medverkande! Har lyssnat till låten längst upp i tråden och den fångade mig verkligen. Bra komponerat, härligt arrangerat och framfört. Tack alla medverkande för njutning på hög nivå! Riktigt bra Bjurtesolo på guran oxå! Mixen då... Allt är underbart men... om jag har lyssnat till rätt version (första i tråden) så distar basen i de lägre registren. Bjurte har ju världens bästa öron som jag alltid satt min största tillit till. Så kanske skall det låta som det låter.  :unsure: I mina öron stör det tyvärr (tänkte skriva lite, men på en såpass bra låt så vore det synd med denna fadäs...) Slutligen TACK för en underbar låt som jag kommer att ladda ner i färdigt skick och lyssna på mååånga gånger. :rolleyes:


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej...

En mkt bra låt med sköna växlingar. Bra ljud och snygg sång. Lite mkt bas men just nu har jag mina inear och då blir mkt saker tyngre. En liten fundering jag fick när jag lyssnade och läste kommentarer kring pianot i slutet. Håller egentligen med om att det inte direkt tillför ngt MEN i något meddelande läste jag om din övergång till synthare.... Ett pefekt ställe att markera en ny början, istället för ett avslut - nytt sound nys id'eer. Detta blev flumigt....

/Palm


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har lyssnat igen och låten växer! Älskar gitarrsoundet!
Tycker bättre om även andra delen vid ny lyssning.
Måste tillägga att jag håller med Wernborg om slutet - är tveksam till pianot,
men om det ska vara kvar så vore det nog bättre med ett enda mäktigt slutackord.
Ser fram emot att höra hela sviten i färdigt skick!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Nu med Urbenad bas och en lätt sjösjuk Marre!

Ang. pianoslutet, jag vet, det tillför inget musikaliskt eller kommersiellt, men för mig är det en symbol för att "gräva ner det gamla och börja om på ny kula"
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte