Tokai och Håkan: Tack för lyssning, ni ville båda ha lite sång, gärna med Monica Z. stuk...tyvärr kan jag inte sjunga så fint, men jag gjorde en skiss på hur det skulle kunna bli. Så grymt svårt att skriva bra svensk text. Jag har gjort ett försök i alla fall, är det för banalt (såga och hyvla) eller slakta, då får någon annan gärna försöka skriva eller så förblir det instrumentalt. Detta är det bästa jag kan, är väldigt osäker när det gäller texter. Det är därför jag oftast bara lirar.
Sedan är det detta med tonarter som kan bli problem om det blir en kvinnlig röst, har ingen aning. Hoppas vid den helige ande att den passar, anars blir det jobbigt. Jag spelar ju inte sax i så många tonarter.
Så här blev det i alla fall. Vem känner sig hågad? 
/Roffe H
Du har en röst som passar genren som handsken, Tyvärr är det så illa(och egentligen värre) än som jag brukar skriva så
fort jag får chansen att jag bara har ledhörsel !!
Det blev lite för otydligt för mig,jag hör ju hur du sjunger och visst kan jag urskilja ett och ett annat ord,men jag hör inte
själva berättelsen.
Visst ögon som möts,och lite myskärlek,dock inte tillräckligt för att få ett sammanhang(kanske är det så enkelt att sången är för låg)

Annars tycker jag att texter är skitsvårt, ofta har jag låt och melodi klara långt före jag ens har ett embryo till text.
Själv tycker vill jag att texten ska kännas angelägen och gripa tag i en,gärna något djupt,men är inte lika kräsen inför andras låtar då lyssnar jag mer på melodier och att ord/musik har ett flow (Kan ha med mina hörselproblem att göra

)
Sen gäller det ju att ha något att säga,själv har jag ju dom senaste 2åren genomgått ett par jobbiga saker som gett mig texinspiration.
Men ibland blir det bara 'Balla ordföljder' Dock !! På Svenska då är det etter värre(enl. mig då

) egntligen ska du fråga Tigersoul,han är ju lite av textexpert här!!