Forum > Demolåtar

The Boy from out of space

<< < (4/5) > >>

Eddi:
Låten är skön och Patrik låter riktigt bra melodynfixningarna är helt ok passar i genren. Men Space har superrätt trummorna är i ett litet litet rum - han om någon borde veta - så betydligt mer reverb till trummorna så blir det kanon det här.

Light Head:

--- Citat från: Dividend skrivet 14.03.2013, 13:26:52 ---Jättebra sångare du hittat!

Riktigt retro-80 :) Men man hör att du ligger bakom. Hoppas på att det blir fler samarbeten! Detta håller hög klass!
Blir riktigt invaggad i samma stämning som man fick av att lyssna på vissa av DMs låtar på 80-tale som tonåring.

--- Slut citat ---

Den första sångare jag träffat som inte på något sätt är jobbig att samarbeta med. Kreativ, musikalisk och riktigt bra sångröst.

Men vad är problemet? Han är med i ett band som är på turné, och det går bra för dem! Så bra det kan i en smal genre som synt. De har gjort ett par video oxo. Rätt stor skillnad på deras och min musik. Även om t.ex. min mor skulle säga att det är samma och låter som "Kraftwerk".

palm:
Detta låter spännande, inte riktigt som Accept, Scorpions o s v utan mer som det man hatade när det begav sig, kan knappt skriva det men DM.

Men även jag har blivit äldre och detta gillar jag. Snygga syntar som passar väldigt bra i i ljudbilden. Dock låter trummorna mindre bra, kan inte säga vad det är men ser att du möjliga förändringstips. Någon skrev om en Hook och det hade nog lyft helheten. Snyggt och bra sång....

Bor nog en DM längst inne i mig.

/Palm

pxm:
Tycker att sången ligger bra i förhållande till musiken....
Riktigt bra sjunget....
Bra text, jag får litet flashback vibbar av detta..... :)
DM släpper ett nytt album nu btw...

mvh

Edit;
Tar en till lyssning på denna - diggar ju !!!!

zzeb:
Grymt midisväng med snygga syntljud. Bra arr. Kanske understämma en oktav ner på refrängen för att komma ett snäpp närmare DM (som jag avskydde på 80-talet men uppskattar idag).
Trummorna har alla andra jämt redan.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion