Kontrollrummet

BluesBoy

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Tror inte att jag skrivit någon presentation, så här får ni väl lite info i alla fall. :)

Har lurat runt här i ett par år, men inte varit sådär superaktiv. Gör så gott jag kan i alla fall med att hänga med på vad som händer härinne.

Är snart 45 år ung (blir egentligen aldrig äldre än max 20, hehe), 3 ungar, 5 gitarrer (USA-strata, Mexico-Tele och en Aria ProII, 1 stål + 1 nylon)

Är gitarrist i grunden, men klarar mig väl hjälpligt fram även på keyboard, munspel, trummor, bas och sång.
Blues är det jag tycker mest om och är det jag spelar i Rigge Blues Band (finns på FaceBook, Reverbnation & MySpace)
Tycker även om det som en gång i tiden kallades hårdrock på 70-talet, typ Kiss, AC/DC, Whitesnake, Rainbow, Deep Purple osv osv...
Musikaliskt sitter jag fast i tiden från slutet av -60 fram till c:a. mitten av -80. ;)

Tyckte förut mest om att spela och göra låtar, men sedan jag började intressera mig för inspelning/mixning, så har det börja ta överhanden.
Känner väl att jag lär mig mer och mer, men det är låååååång väg att gå innan jag blir nöjd, hehe.

Kommer inte på så mycket mer just nu, men besök gärna mig och mitt band på typ FB och är det något ni undrar över så är det bara att fråga. :)

Over and out!

//Christer
« Senast ändrad: 10.03.2013, 20:02:38 by BluesBoy »


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag har en fråga!
Hur mycket kommer jag att få i månaden när jag går i pension?
Nej, skämt åsido, välkommen till KR, även om du varit här ett tag!
Kul att det fyller på i blues-leden. Du är tydligen mångsidig, så vi får väl se till
att utnyttja dig i diverse colab!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Niklas_J_Blixt

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
    • niklasjblixt.com
Hej ock välkommen!

Instämmer med föregående talare, trevligt med folk som gillar att lira blues.


Frilansande trummis, mixare och musik producet
niklasjblixt.com


Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Tackar, tackar. :)

Vad gäller pensionen så ser det ut som vi får fixa den helt själva, typ lotto, triss osv osv, annars kan vi nog aldrig gå i pension......
Därför är det lite svårt för mig att ge någon exakt siffra, Asti. ;)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Javisst, välkommen fast vi har hörts tidigare  :D Tror banne mig att jag inte heller har skrivit nån presentation utan bara snurrat igång, känns lite sent nu kanske?  :wacko: Vi får se?

/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)