Forum > Demolåtar

Asti - Cry for silence (fortfarande samma version)

<< < (11/13) > >>

spacetrucker:
...hoppar in här utan att ha läst andras kommentarer... Moody Blues... Tuesday Afternoon... mums. Gillar detta förutom trummorna... baskaggen är på tok för djup å så är dina "s" lite distade på nåt sätt.. förutöm detta gillas låten :D

Texten gillar jag åsså

Space

Asti:

--- Citat från: HasseFX skrivet 17.03.2013, 18:02:49 ---Väldigt fin låt! Går att göra mycket med, men arret nu.. arret nu är...

För att ge lite studs åt arret - mer driv och gärna nya trummor. Dessutom, ersätt stråkarna med en "stråkkvartett" - inte för att jag vill spä på Beatles-snacket men tänk åt Eleanor Rigby-hållet  :P

--- Slut citat ---
Jovisst, arret är ju väldigt konventionellt och säkert förutsägbart, men jag ville ha arret rakt och enkelt.
Trummorna är som sagt något jag bör åtgärda, däremot tror jag inte jag klarar att få till en "stråkkvartett"
även om jag gärna hade haft lite mer realistiska stråkar att tillgå....
Eleanor Rigby har ju ett helt annat tempo och kompet helt uppbyggt av stråkar, så det har jag svårt att
se att jag kan applicera på denna som går i ett mycket makligare tempo och även innehåller gitarr, trummor och bas,
men lite snyggare stråkljud hade som sagt inte varit dumt.  :)
Roligt att du gillar låten ändå! Tack för kommentar och tips!
/Asti

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 17.03.2013, 19:15:25 ---...hoppar in här utan att ha läst andras kommentarer... Moody Blues... Tuesday Afternoon... mums. Gillar detta förutom trummorna... baskaggen är på tok för djup å så är dina "s" lite distade på nåt sätt.. förutöm detta gillas låten :D

Texten gillar jag åsså

Space

--- Slut citat ---
Du nämner också trummorna, som de flesta andra.... Ska se vad jag kan göra åt dom.
S-ljuden ska kollas upp, ingen som nämnt tidigare.
Roligt att du gillar! Tack för feedback!
/Asti

Dividend:
Melodin känns "fullständig", dvs startar och snirklar sig enkelt 4-5 noter per fras och slutar där den börjar. :) Som en barnvisa. Beatlarna gillade annars att ofta göra spretande melodier. Det kan man ta som nåt bra eller dåligt, beroende på hur man ser det.

Jag gillar stämningen, men sant att solostråk hade höjt det hela! Det hörs att det är ewql/synth som det är nu.

Stråkarret låter inte alltför komplext, så vill du så tittar jag gärna på det i veckan/helgen. :) (ewql -> lass)

Asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 17.03.2013, 19:22:49 ---Melodin känns "fullständig", dvs startar och snirklar sig enkelt 4-5 noter per fras och slutar där den börjar. :) Som en barnvisa. Beatlarna gillade annars att ofta göra spretande melodier. Det kan man ta som nåt bra eller dåligt, beroende på hur man ser det.

Jag gillar stämningen, men sant att solostråk hade höjt det hela! Det hörs att det är ewql/synth som det är nu.

Stråkarret låter inte alltför komplext, så vill du så tittar jag gärna på det i veckan/helgen. :) (ewql -> lass)

--- Slut citat ---
Det är EWQL som du säger! LASS-stråkar hade säkert lyft en del....
Nej, det är ett mycket enkelt stråkarr, så vill du så får du naturligtvis väldigt gärna hjälpa mig med det!
Problemet just nu för mig är att musikdatorn verkar ha lagt av helt nu. Idag lyckades jag inte få igång den.
Jag kan väl PM:a dig när jag fått ordning på datorn igen?
Tack för kommentar och erbjudande!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion