Forum > Demolåtar
Emu + Silverpilen: Rise and Fall
Emulator:
LÅTNAMN: Rise and Fall
ARTIST/GRUPP: Emu + Silverpelen
GENRE: Ja, precis
TEXT/MUSIK: Thomas Ericsson, Tomas Barkman
PRODUCENT: Emu
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3
Tjosan hejsan. En till från mig och herr Ericsson aka Silverpilen. Synpunkter på ljudbild, mix, komposition eller annat vore trevligt.
[mp3=200,20,0,left]http://revelationpoint.perfectbounce.se/raf2013_01.mp3[/mp3]
http://revelationpoint.perfectbounce.se/raf2013_01.mp3
Jocke:
Tycker det här var intressant (fast jag lyssnar inte mycket på sånt här annars..). Gillar melodin men tycker inte att groovet riktigt hänger samman och sången är lite nasal. Skulle kunna tänka mig att en "syntetisk kör" som dub på vissa ord/fraser skulle kunna funka för att melodin liksom ska stiga fram.
Emulator:
--- Citat från: Jocke skrivet 09.03.2013, 13:42:19 ---Tycker det här var intressant (fast jag lyssnar inte mycket på sånt här annars..). Gillar melodin men tycker inte att groovet riktigt hänger samman och sången är lite nasal. Skulle kunna tänka mig att en "syntetisk kör" som dub på vissa ord/fraser skulle kunna funka för att melodin liksom ska stiga fram.
--- Slut citat ---
Ja, jag har testat just det på "Save Me" -en annan låt med Silverpilen. Där dubbas han av en ureffektad röst som jag styrt med autotune till bara en ton. Blev lite udda.
Groovet är lite punktuerat. Skall lyssna själv med din kommentar i huvudet för att se om jag kan ändra så det hänger ihop mer. FX-kedjan för sång kollas också upp. Skissartat än så länge, så det är skitbra med kommentarer så här tidigt.
tack!!
Jocke:
--- Citat från: Emulator skrivet 09.03.2013, 13:55:05 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 09.03.2013, 13:42:19 ---Tycker det här var intressant (fast jag lyssnar inte mycket på sånt här annars..). Gillar melodin men tycker inte att groovet riktigt hänger samman och sången är lite nasal. Skulle kunna tänka mig att en "syntetisk kör" som dub på vissa ord/fraser skulle kunna funka för att melodin liksom ska stiga fram.
--- Slut citat ---
Ja, jag har testat just det på "Save Me" -en annan låt med Silverpilen. Där dubbas han av en ureffektad röst som jag styrt med autotune till bara en ton. Blev lite udda.
Groovet är lite punktuerat. Skall lyssna själv med din kommentar i huvudet för att se om jag kan ändra så det hänger ihop mer. FX-kedjan för sång kollas också upp. Skissartat än så länge, så det är skitbra med kommentarer så här tidigt.
tack!!
--- Slut citat ---
Ta inte det jag skriver för bokstavligt - jag har noll koll på sådan här musik men gillar att det är lite mer melodi än vanligt! :)
Emulator:
Nejdå, men det är bra att lyssna med andras kommentarer i bakhuvudet. Tanken är att göra lite mer skruvad synthpop med lite industriella inslag kanske, dub eller triphop, men att ha melodi och sångkvalitet som från singersongwriter.
typ :S
:D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida