Forum > Demolåtar

Emu + Silverpilen: Save Me

<< < (3/4) > >>

Dividend:
Låter riktigt bra det här.

HAr inga tankar, annat än att jag återigen kommer att tänka på Type O Negative (utan elgitarrer). Silverpilens röst låter inte som Type-sångaren egentligen, nog mest uttrycket.

Inga konstruktiva idéer.

Harmonica mike:
Mmm..

Rätt läckert det här.Sången,ja lite nivå justeringar sedan har du den tycker jag.Jobbigt när baskompet dränker sången  :D

Mixa in wavarna å yla högt så vi inte missar,bra nu - med putset - brilliant!

Mike

Emulator:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 14.03.2013, 21:54:22 ---Här har vi störtskönt Emu-sound..mums :P

Jag gillar sången skarpt och den blir mer vässad med wave-filerna sen.
Jag håller med Cykeln om att du lyckas skaka fram liv ur syntarna, finns nån ton där som harmonierar så fint med sången. Snygg kör på slutet oxå.

Ni är ett bra team, du och Silverpilen :D

Kul att höra såna här fina collab.

/Marre Marruschkka

--- Slut citat ---

Tack för fina ord marre, det värmer :)

--- Citat från: Dividend skrivet 15.03.2013, 01:20:41 ---Låter riktigt bra det här.

HAr inga tankar, annat än att jag återigen kommer att tänka på Type O Negative (utan elgitarrer). Silverpilens röst låter inte som Type-sångaren egentligen, nog mest uttrycket.

Inga konstruktiva idéer.

--- Slut citat ---

Måste nog lyssna på T o Neg :D  Silverpilen sjunger lite som dileva, fast bra! :D

tack divi!!

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.03.2013, 11:13:43 ---Mmm..

Rätt läckert det här.Sången,ja lite nivå justeringar sedan har du den tycker jag.Jobbigt när baskompet dränker sången  :D

Mixa in wavarna å yla högt så vi inte missar,bra nu - med putset - brilliant!

Mike

--- Slut citat ---

Tack bluesman!

vi putsar :) Kul att det gillas!

palm:
Riktigt nice detta...

Är igen mästare på changern. Men sounden gillar jag. Det händer saker hela tiden och tillsammans ger detta en skönljudbild - ngt jag vill lära av.
Tycker sången är rent för hög närmades kommer in, kanske meningen? I slutet kommer ett parti som jag gillar lite extra. Någon kallade det durpartiet. Låten lättar upp och mellon är kanon. Gillar också effekten med sången som skickas iväg.

/ Palm

Clemens:
Ja...lyssnat ett par vändor till, och med "ostrukturerad" menar jag att slutet är den givna refrängen ( i mina öron )..tror det skulle vara grymt att lägga den som en naturlig refräng å sedan moll partierna som verser. Som det är nu tycker jag den lyfter först i slutet..  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion