Forum > Demolåtar
Roffe H - Bossa trivial (Ny: nu med Alatar på piano)
Alatar:
--- Citera ---Alatar:Snyggt lir, hur skulle det då låta om du inte bara gjorde ett snabbt ihopkommet improvisationsförsök.
--- Slut citat ---
Absolut, har precis svarat på pm:et. Skall bli kul att testa :-)
@Mike: Har du några exempel på hur man kunde jazza till högerhanden mer? Har nämligen inte spelat mycket jazz hittills.
pxm:
Vart är filen ????
Vill ju lyssna ????
:(
mvh
Roffe H:
Och nu har Alatar testat. Det blev en helt ny version av bossan som lyfte tack vare (i mitt tycke) en elegant och smakfull utsmyckning. :D :D
//Roffe H
pxm:
Saxofon spåren låter mycket bra, jag tycker dock att Alatar fick för litet utrymme för sitt solo, det skulle vara spännande att höra litet längre improvisation där. Intresset hålls uppe hela tiden och ljudbilden är klar och fin.......och vilket gitarrsound (jag är ju litet gitarrnörd så..)-det låter helt rätt. Är det verkligen BiaB eller ?????
Bra jobbat av er..
mvh
Roffe H:
--- Citat från: pxm skrivet 22.03.2013, 01:16:27 ---Saxofon spåren låter mycket bra, jag tycker dock att Alatar fick för litet utrymme för sitt solo, det skulle vara spännande att höra litet längre improvisation där. Intresset hålls uppe hela tiden och ljudbilden är klar och fin.......och vilket gitarrsound (jag är ju litet gitarrnörd så..)-det låter helt rätt. Är det verkligen BiaB eller ?????
Bra jobbat av er..
mvh
--- Slut citat ---
Visst är det BIaB. Det blev kanske lite för lite utrymme, låten var ju i princip färdig i mitt arr och Alatar liksom bara hoppade in...men vi har en ny grej på gång där han ska få mer utrymme, det lovar väl gott. :D Tack för respons pxm!
//Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida